Skravla Skrevet 14. februar 2021 #27761 Skrevet 14. februar 2021 Daria skrev (Akkurat nå): Da jeg var barn og bodde hjemme var det gjerne en frokost-på-sengen-dag, men etter at jeg ble voksen har det sklidd ut. Mamma har i tillegg også bursdag i februar, og to markeringer på to uker blir jo i overkant. Ikke at vi gjør så voldsomt mye ut av bursdager heller, forsåhvidt - vi er bare ikke sånn... Frokost på sengen testet vi, men mamma var litt for utålmodig etter at vi skulle våkne. Selv på de beste dager var hun gjerne våken et par timer før resten av gjengen.
Skravla Skrevet 14. februar 2021 #27762 Skrevet 14. februar 2021 Daria skrev (På 13.2.2021 den 9.52): De to siste årene har jeg fått frikort i desember - i år måtte vi så vidt inn i februar før jeg nådde taket. Det sier vel egentlig det meste om januar... Fantastisk ordning, da - jeg trenger ikke løfte en finger i hele prosessen, kortet dukker opp automatisk og det jeg har betalt for mye kommer rett tilbake på konto. Ingen flere utgifter til vanlige lege- og fysiotimer i år... I år blir det nok ikke frikort på meg. Når jeg ser på årets beløp opp mot hva jeg har brukt tidligere så ser det dårlig ut. Men jeg har jo ikke full oversikt over hvor mye som er brukt etter at jeg fikk frikort i fjor sommer da. I fjor nådde jeg taket på begge frikort-typene. Sånn skjer når man må gjennom to tannoperasjoner..... Men frikortordningen - som så mye annet i norsk helsevesen - er en utrolig bra ordning. Jeg har hatt frikort de siste årene og det har variert med alt fra utdeling i mars til desember.
Cata Skrevet 14. februar 2021 #27763 Skrevet 14. februar 2021 Skravla skrev (17 minutter siden): Har også vokst opp med fnysing om handelstandens dag, men skolen gjorde gjerne litt ekstra - hvor vi lagde kort og andre små "arts- and crafts" ting. Kom ikke unna det på skolen nei, og siden vi hadde den innstillingen hjemme så følte jeg i grunnen at kortene jeg måtte lage på skolen bare var til bry.
Skravla Skrevet 14. februar 2021 #27764 Skrevet 14. februar 2021 Cata skrev (4 minutter siden): Kom ikke unna det på skolen nei, og siden vi hadde den innstillingen hjemme så følte jeg i grunnen at kortene jeg måtte lage på skolen bare var til bry. Det høres trist ut. Hjemme var de kjærkomne og vi fant noen av dem når vi tømte huset i 2013. Det var mer det at man skulle kjøpe noe som var fnysingen hjemme. Selvlaget var kjærkomne ting.
Daria Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #27765 Skrevet 14. februar 2021 Skravla skrev (18 minutter siden): Frokost på sengen testet vi, men mamma var litt for utålmodig etter at vi skulle våkne. Selv på de beste dager var hun gjerne våken et par timer før resten av gjengen. En nokså kjent problemstilling - og en grunn til at sånne markeringer gjerne flyttes til ettermiddagskaffen når tenårene nærmer seg... Skravla skrev (14 minutter siden): I år blir det nok ikke frikort på meg. Når jeg ser på årets beløp opp mot hva jeg har brukt tidligere så ser det dårlig ut. Men jeg har jo ikke full oversikt over hvor mye som er brukt etter at jeg fikk frikort i fjor sommer da. I fjor nådde jeg taket på begge frikort-typene. Sånn skjer når man må gjennom to tannoperasjoner..... Men frikortordningen - som så mye annet i norsk helsevesen - er en utrolig bra ordning. Jeg har hatt frikort de siste årene og det har variert med alt fra utdeling i mars til desember. Jeg er helt klart av de som tjener på at de to typene ble slått sammen i år - det er jo fysio som er hovedutgiften her og sprenger taket nesten på egen hånd, det gamle legeutgifter-taket er langt unna (selv om det er nærmere enn det vanligvis er på denne tiden av året).
Daria Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #27766 Skrevet 14. februar 2021 Og skuffede damer har allerede begynt å lage forum-tråder for å klage... Nok en bekymring man slipper som singel
Skravla Skrevet 14. februar 2021 #27767 Skrevet 14. februar 2021 Daria skrev (2 minutter siden): Og skuffede damer har allerede begynt å lage forum-tråder for å klage... Nok en bekymring man slipper som singel Det er noe med å justere forventningene..... Man kjenner ikke partner godt nok om man forventer at det skal komme blomster, sjokolade etc i dag, om det aldri skjer ellers. Personlig ville jeg blitt skeptisk om det plutselig dukket opp blomster når det ikke er vanlig å få.
Cata Skrevet 14. februar 2021 #27768 Skrevet 14. februar 2021 Skravla skrev (16 minutter siden): Det høres trist ut. Hjemme var de kjærkomne og vi fant noen av dem når vi tømte huset i 2013. Det var mer det at man skulle kjøpe noe som var fnysingen hjemme. Selvlaget var kjærkomne ting. Det var ikke trist i det hele tatt, for jeg var stort sett enig. Jeg er juggeldame (slekter på bestemor som var svært glad i farger og glitter til jul) så de kortene på vanlig tegnepapir og fargelagt med skolens fargekritt syntes jeg selv var traurige greier. Jeg ville mye heller gitt blanke kjøpekort med fine blomster på, eller noe slikt . (I grunnen litt ironisk at jeg har begynt med kortscrapping i voksen alder...)
Skravla Skrevet 14. februar 2021 #27769 Skrevet 14. februar 2021 Cata skrev (1 minutt siden): Det var ikke trist i det hele tatt, for jeg var stort sett enig. Jeg er juggeldame (slekter på bestemor som var svært glad i farger og glitter til jul) så de kortene på vanlig tegnepapir og fargelagt med skolens fargekritt syntes jeg selv var traurige greier. Jeg ville mye heller gitt blanke kjøpekort med fine blomster på, eller noe slikt . (I grunnen litt ironisk at jeg har begynt med kortscrapping i voksen alder...) Når du lager egne kort nå så kan du bruke så mye glitter, farger og glans du bare vil.
Cata Skrevet 14. februar 2021 #27770 Skrevet 14. februar 2021 Skravla skrev (3 minutter siden): Når du lager egne kort nå så kan du bruke så mye glitter, farger og glans du bare vil. Hvilket jeg gjør. Lager nesten ikke et kort uten en eller annen form for bling .
Daria Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #27771 Skrevet 14. februar 2021 Skravla skrev (12 minutter siden): Det er noe med å justere forventningene..... Man kjenner ikke partner godt nok om man forventer at det skal komme blomster, sjokolade etc i dag, om det aldri skjer ellers. Personlig ville jeg blitt skeptisk om det plutselig dukket opp blomster når det ikke er vanlig å få. -Hva har du gjort nå?! Det mest fascinerende med sånne tråder (nå har jeg ikke lest årets) er alle damene som forventer at mannen skal styre ord ordne på morsdagen fordi de selv gjør det med så stor glede og entusiasme på farsdag. Fordi de synes det er viktig og stas og gøy må jo han gjøre det samme og leve opp til standarden hun har satt helt uten å bry seg om hva han egentlig synes og mener... Cata skrev (7 minutter siden): Det var ikke trist i det hele tatt, for jeg var stort sett enig. Jeg er juggeldame (slekter på bestemor som var svært glad i farger og glitter til jul) så de kortene på vanlig tegnepapir og fargelagt med skolens fargekritt syntes jeg selv var traurige greier. Jeg ville mye heller gitt blanke kjøpekort med fine blomster på, eller noe slikt . (I grunnen litt ironisk at jeg har begynt med kortscrapping i voksen alder...) Skolen har lite sans for estetikk... Husker jeg ble litt snurt på en formingslærer en gang, som hadde genuin overraskelse i stemmen da hun kommenterte at trådene jeg hadde valgt for å lage snor matchet fargene til ryggsekken jeg sydde. Som om det var en tilfeldighet...? Hun snakket tross alt med jåla som da hun var hos tannlegen i barnehagealder var lykkelig over at det blant plastlekene lå armbånd i farger som matchet dagens antrekk...
Cata Skrevet 14. februar 2021 #27772 Skrevet 14. februar 2021 Daria skrev (6 minutter siden): Skolen har lite sans for estetikk... Det kan du si to ganger om så er... Dorullnisser ble heller ingen hit i heimen - verken for meg eller mor.
Daria Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #27773 Skrevet 14. februar 2021 De har ikke hedersplassen på peishylla fortsatt...?
Cata Skrevet 14. februar 2021 #27774 Skrevet 14. februar 2021 Daria skrev (12 minutter siden): De har ikke hedersplassen på peishylla fortsatt...? Har ikke peis. Dermed heller ikke peishylle... Men, nei, ingen hedersplass av noe som helst slag for dem. Ingen plass i det store og hele. Tror vi lot den stå lett bortgjemt første året og så forsvant den i "blir ikke brukt" eska.
Daria Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #27775 Skrevet 14. februar 2021 Man får vel komme seg ut i sola en tur, det er visst en stund til den dukker opp igjen nå. De norske har kommet seg gjennom utforløypa og det er en time til skiskytingen begynner - utflukter bort fra tven må jo planlegges nøye i disse vm-tider...
Daria Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #27776 Skrevet 14. februar 2021 Noen feilberegnet og rakk bare siste skyting på jaktstarten... Men jeg har gått lang tur med en pause mindre enn sist jeg prøvde samme strekning, fått lest litt i sola og pukket med meg en bok fra lesekiosken utenfor. Noen hadde satt igjen en gammen Penguin-bok fra 50-tallet - årets påskekrim er sikret...
Daria Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #27777 Skrevet 14. februar 2021 -Man vokser på de kamelene man møter på veien... 🐫 Dagens interessante bilde-sammenblanding fra Tirill Eckhoff
Daria Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #27778 Skrevet 14. februar 2021 -Det er en herlig dag for skihopping - i likhet med de fleste dager... Jeg liker hoppkommentatorens innstilling
Daria Skrevet 14. februar 2021 Forfatter #27779 Skrevet 14. februar 2021 Daria skrev (På 9.2.2021 den 18.35): Darias rojale opplysningstjeneste kan melde at dronning Elizabeth har fått et nytt oldebarn. Jeg tolker prinsesse Eugenies bruk av blå hjerter på insta dithen at det er en gutt... ...og neste oldebarn er underveis. Jeg var ikke klar over at det var en stafett...
Daria Skrevet 15. februar 2021 Forfatter #27780 Skrevet 15. februar 2021 Det gjør benkene litt mer utilgjengelige (mvh har hengt mot en stolpe inne på coop), men ellers er det jo ganske fint...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå