Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

De har blitt mye flinkere med dubbing på norsk med årene - ikke minst når det gjelder castingen. Dagfinn Lyngbø som irriterende dovendyr, Thomas Gjertsen som ditto esel - jeg er litt usikker på om det egentlig er en kompliment å si at de er som skapt for rollene :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (32 minutter siden):

Thomas Gjertsen som ditto esel

Esel? Det er da ikke esler i Istid?

Skrevet

Nei, det er i Shrek. Jeg bare tok for gitt at alle hang med på assosiasjonene og sammenhengene inne i mitt hode :ler: 

Skrevet

Og apropos Inni mitt hode - Lillebjørn Nilsen fyller 70! 🍾 :kake: :flagg:

'

Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Nei, det er i Shrek. Jeg bare tok for gitt at alle hang med på assosiasjonene og sammenhengene inne i mitt hode :ler: 

Aha, Shrek har jeg bare sett stykkevis og delt på et hotellrom. (Hadde på TV men oppmerksomheten vandret mellom mobil og TV :fnise: ) 

Skrevet

Den anbefales, særlig den første.

Skrevet

:daane: Egentlig lurer jeg på hvordan dere har klart å unngå det - de går jo også på tv nesten hver eneste høytid...

Skrevet

Når man skal møte så fastende at det er spesifisert at hverken snus, røyk eller tyggegummi er greit etter midnatt - kan jeg pusse tennene i morgen tidlig? :klo: 

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Når man skal møte så fastende at det er spesifisert at hverken snus, røyk eller tyggegummi er greit etter midnatt - kan jeg pusse tennene i morgen tidlig? :klo: 

Ja det kan du. 

Skrevet

Jeg sier ikke at vi begynner å bli gamle og satte, men lillebror og jeg diskuterer delfiakake-baking pr sms... :fnise: 

Skrevet (endret)
Skravla skrev (24 minutter siden):

Ja det kan du. 

Da stoler jeg på din ekspertise og erfaring, og legen slipper å bli utsatt for morgenånde... :tommelsmil:

Endret av Daria
Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Da stoler jeg på din ekspertise og erfaring, og legen slipper å bli utsatt for morgenånde... :tommelsmil:

Det viktigste er å ikke drikke vann, men å skylle munnen er tillatt. 

I hvertfall er det beskjedene jeg har fått både ved operasjon og fastende blodprøver. 

Skrevet
Roadrunner skrev (3 timer siden):

:ler:

Ha'kke sett Shrek jeg :sjokkert:

Shrek og gru? :klo: 

Skrevet

Julegave fra operaen i Stockholm - den fantastiske Munch-versjonen deres av La Bohéme ligger åpent på nett hele jula :strix: I motsetning til de to gangene jeg reiste over for å se den, er den her dessuten med riktig svensketenor (neida, jeg er ikke bitter...). Så langt har jeg bare vært innom og fått med meg Che gelida manina (hvor mannen som i La Traviata vise at han kunne synge en arie mens han feide gulvet, her demonstrerer at han kan kombinere ariesang og teservering. Hva mer kan en kvinne ønske seg...?), men jeg skal nok se hele en gang eller fjorten...  :romeo:

Skrevet

Fantastisk. Gleder meg til en jul med mye operastrømming. 

Skrevet

Litt usikker på den ansiktsbehåringen, dog - ikke det vakreste jeg har sett... :fnise: 

Skrevet

For jeg er sløv uten med dop... :plystre:

Gastroskopi-undersøkelse er overlevd, men det var såpass lite stas at jeg trengte noen doser beroligende for å gjennomføre. Ikke mitt stolteste øyeblikk, som jeg sa til legen etterpå... Men for øvrig var alt bra; epikrisen (imponerende nok på plass i min digipostkasse lenge før jeg hadde forlatt sykehuset) var full av legespråk-ordet upåfallende. En betegnelse jeg ville tatt som en fornærmelse i de fleste andre sammenhenger :fnise: 

Skrevet

Har hørt rykter om at gastroskopi ikke akkurat stiller i kategorien behagelig. Men godt at alt var upåfallende da.... og man rusler videre til nye diagnoser. :fnise:

Skrevet

Her handler det mest om å lære seg å leve med aldringens plager... :fnise: (Mine ord - dagens unge og veloppdragne lege antydet ingenting om alder, han kom bare med gode råd med og uten medisinsk fortegn).

Det verste - eller, det kan jeg forresten ikke si ettersom jeg ikke kom lenger uten supplerende medisinering, men bedøvelsen var ille nok. Den følelsen av å ikke ha kontroll på tunge og svelg var nok til å kalle på både brekninger og et snev av panikkfølelse. Og jeg som to minutter før svarte så kjekt på spørsmålet om jeg var nervøs med Njæ, det er jo så mange som har vært gjennom dette før meg, så det skal vel gå greit... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...