Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pepperkaker - både figurer og husdeler - er pyntet :opplyser: En aktivitet hvor jeg alltid går for kvantitet over estetikk :ler: 

Måtte en snartur på Bunnpris underveis - jeg hadde sjekket at jeg hadde melis, men ikke sjekket hvor mye (og det går alltid mer enn man tror). Jeg lurer alltid litt på hva de som jobber der tenker når jeg kommer feiende inn på ukurante tidspunkt uten yttertøy og kjøper én eller to varer. Det beste var da jeg relativt tidlig en søndag formiddag kjøpte gummihansker og salt - han foran meg i køen sendte meg et litt undrende blikk :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer det bilde av kunstverkene?

Skrevet

*dukker plutselig opp på en snapchat nær deg*

Skrevet

I en helt urelatert kommentar er mobilskjermen min usedvanlig klissete. Jeg tror på ingen måte det er melis involvert...

Skrevet
Daria skrev (20 minutter siden):

*dukker plutselig opp på en snapchat nær deg*

Takker og bukker! :nigo:

Skrevet

Hvorfor er det ulik fordeling på snappede kunstverk her? :jolie:

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Det beste var da jeg relativt tidlig en søndag formiddag kjøpte gummihansker og salt - han foran meg i køen sendte meg et litt undrende blikk :fnise: 

Jeg for min del lurer også på sammenhengen mellom gummihansker og salt? 

Skrevet

Farging av klær (uten vaskemaskin). Salt er fiksérmiddel og hansker for å unngå å farge hendene...

Skrevet (endret)
Daria skrev (På 8.12.2020 den 23.39):

500 kroner for en julekonsert med Didrik Solli-Tangen kunne jeg vurdert - hvis den var innendørs og forventet lengde hadde vært mer enn en drøy time. 500 kroner for et lokalt barnekor, uansett omstendigheter? Ja, særlig...

Jeg var visst ikke den eneste som ikke lot meg friste - nå er mange av konsertene avlyst. Men altså - det er mulig jeg overtolker og at det ikke var ment akkurat sånn, men

– Folk er skeptisk til å møtes, og myndighetenes oppfordringer om at folk skal holde seg hjemme har ikke bidratt til billettsalget, sier arrangøren.

At folk faktisk følger myndighetenes oppfordring - særlig i Oslo hvor smitten har vært stor . er faktisk en udelt god ting hvis man løfter blikket en ørliten smule...

Endret av Daria
Skrevet

Nyhetsmail fra Folketeatret: Nå avslører vi to av hovedrollene i Mamma Mia! De hadde tydeligvis glemt å fortelle Karoline Krüger at det skulle være en hemmelighet - hun meldte selv om sin deltakelse på instagram i helgen... :fnise: 

Skrevet

Nyhetsmail fra Folketeatret: Nå avslører vi to av hovedrollene i Mamma Mia! De hadde tydeligvis glemt å fortelle Karoline Krüger at det skulle være en hemmelighet - hun meldte selv om sin deltakelse på instagram i helgen... :fnise: 

Jeg ble mest overrasket... jeg hadde ikke fått med meg at de skulle sette opp den igjen. Tror ikke det er noe jeg må ha med meg. 

Skrevet

Jeg var visst ikke den eneste som ikke lot meg friste - nå er mange av konsertene avlyst. Men altså - det er mulig jeg overtolker og at det ikke var ment akkurat sånn, men

– Folk er skeptisk til å møtes, og myndighetenes oppfordringer om at folk skal holde seg hjemme har ikke bidratt til billettsalget, sier arrangøren.

Al folk faktisk følger myndighetenes oppfordring - særlig i Oslo hvor smitten har vært stor . er faktisk en udelt god ting hvis man løfter blikket en ørliten smule...

Med stigende smitte i samfunnet igjen, nær jul og skrekken for isolasjon i julehelgen, samt regn og grått..... Godt at ikke så mange fristes av turen dit. 

Her er det Nordic tenors i kveld. Jeg kostet på meg streamingbillett. 

Skrevet (endret)

Ble det Blue Christmas og Wolfgang Amadebusk? Jeg har vært opptatt med quiz  - NM i litteratur fra Litteraturhuset. 

Endret av Daria
Skrevet
Skravla skrev (1 time siden):

Jeg ble mest overrasket... jeg hadde ikke fått med meg at de skulle sette opp den igjen. Tror ikke det er noe jeg må ha med meg. 

Jeg så den jo ikke sist, uten at jeg nødvendigvis har påtrengende behov av den grunn. Men i det minste vet vi jo at her er det en god oversettelse - og til forskjell fra forrige gang har de jo klart å caste en i passende alder i hovedrollen denne gangen. Helt uten å ha sett det (og uten å påstå at hun gjorde en dårlig jobb på noen som helst måte, for all del) hevder jeg fortsatt at Heidi Gjermundsen Broch var altfor ung til å spille Donna da.

Skrevet
Daria skrev (41 minutter siden):

Ble det Blue Christmas og Wolfgang Amadebusk? Jeg har vært opptatt med quiz  - NM i litteratur fra Litteraturhuset. 

Det var ikke så mye av de veldig morsomme innslagene i år synes jeg. Litt mer sakralt.

Skrevet

Det er kanskje vanskeligere å være morsomme uten et tilstedeværende publikum - det krever mer umiddelbar respons for å funke? :vetikke: 

Skrevet
Daria skrev (28 minutter siden):

Det er kanskje vanskeligere å være morsomme uten et tilstedeværende publikum - det krever mer umiddelbar respons for å funke? :vetikke: 

Det var publikum i salen. 

Skrevet (endret)

Jeg satt i sofaen og kjente plutselig en uforklaring duft at parfyme. Det viste seg at sitrustreet etter et år med inaktivitet har funnet ut at ukesvis med grått og mørkt senhøstvær er det ideelle forhold for å begynne å blomstre litt igjen. Én halvåpnet blomst kan luktes på minst en meters avstand...

Endret av Daria
Skrevet

Dagens helt: Den ansatte på Fretex som gikk bort til en kunde og svært vennlig og høflig opplyste om at det var munnbindpåbud i butikken. Kunden beklaget sin glemsomhet og trakk straks et munnbind opp av lomma.

Dagens idiot: Den uidentifiserte kunden som hadde parkert både hund og barnevogn med sovende barn rett innenfor døra på TGR. Der er det en avsats på omtrent fire kvadratmeter, med en trapp opp og en trapp ned... Jeg hadde veldig lyst til å gå til kassen og påpeke høyt og tydelig hvor vanskelig det var å komme forbi, men det var alt for lang kø og litt for mange folk generelt, så jeg bare snudde og gikk. I det hele tatt overraskende mange mennesker i omløp med tanke på at det var før klokka 12 en regnvåt torsdag. Men jeg fikk ordnet de siste julegavene og så en mann i kilt, så da er jeg jo fornøyd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...