Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nissene mine er fortsatt i kjelleren, og der får de bli noen uker til... Men adventspynt er hentet opp og i sammen slengen ble kassene med sommertøy båret ned (la oss ikke snakke hvor lenge de har stått på vent i gangen) og lyspæren i kjellerboden skiftet (igjen er det best å ikke gå nærmere inn på tidsperspektivet) og gått lenger tur enn jeg hadde tenkt - det var så fint vinterlys ved sjøen - så nå har jeg inntatt sofaen med ny kanne te og god samvittighet (les: selvtilfredshet).

Endret av Daria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stjernen henger i vinduet og lyser, staken med fire lilla lys står klar til i morgen. #fullmåloppnåelse Dessuten har jeg spist risengrynsgrøt, men i min verden er det tilnærmet helårsmat.

Jule-cdene er også hentet fram, det spørs vel om jeg kommer gjennom alle i år heller... :ler: Godt Aftenposten ikke kunne fortelle om noen jeg ikke kunne leve uten, hverken Kråkevik eller Secret Garden er noen julenødvendighet. Ei heller Atle Pettersen, hvilket ikke burde komme som et sjokk på noen. Men jeg undrer meg litt (jeg hang meg opp i tittelen Tusen julelys og måtte sjekke litt nærmere) over at julealbumet hans ser ut til å være så tradisjonelt, med sanger som Det lyser i stille grender og Mitt hjerte alltid vanker. Jeg hadde sett for meg at han som popstjerne/musikalartist/entertainer (jeg vet han liker å kalle seg rocker, men det han hadde av kred på det området må jo ha avgått ved døden for mange år og tv-programmer siden) ville gått mer i retning av storband og crooner-stilen. Det kunne jeg nesten sånn rent overflatisk ha trodd på (om enn ikke hørt på), men nå lurer jeg veldig på hvem som egentlig er tenkt som målgruppe :vetikke: Hvem kan tenkes å ha den store interessen for å høre ham synge julesalmer?

Skrevet

Forfang diskvalifisert:

[landslagstrener Alexander Stöckl]  skulle sende nye norske hoppere utfor bommen i Ruka, men klarte ikke å holde fokus. Det endte med at Johann André Forfang ble sendt ut på gult lys. Han ble dermed disket og fikk ikke hoppe 2. omgang.

Når du får konkurransen ødelagt fordi treneren din tabber seg, ut har du to muligheter. Du kan bli sint og sur og furten, eller du kan bedrive galgenhumoristisk mobbing av treneren i sosiale medier. Siden han er en norsk hopper, valgte selvfølgelig Forfang det siste alternativet...

:rulle: Og det kom flere varianter over tema på insta :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (53 minutter siden):

Forfang diskvalifisert:

[landslagstrener Alexander Stöckl]  skulle sende nye norske hoppere utfor bommen i Ruka, men klarte ikke å holde fokus. Det endte med at Johann André Forfang ble sendt ut på gult lys. Han ble dermed disket og fikk ikke hoppe 2. omgang.

Når du får konkurransen ødelagt fordi treneren din tabber seg, ut har du to muligheter. Du kan bli sint og sur og furten, eller du kan bedrive galgenhumoristisk mobbing av treneren i sosiale medier. Siden han er en norsk hopper, valgte selvfølgelig Forfang det siste alternativet...

:skratte:

Skrevet

Når vi snakker om nye juleplater og sangvalg, kunne kanskje enkelte andre med fordel tenkt litt mindre crooner og mer klassisk...

Opera-menneskene i twitterfeeden min er litt uenige om hvorvidt dette er til å le eller gråte av... Jeg sverger mest til det første - mest fordi jeg tross alt tror han gjør dette med litt glimt i øyet. Han kan jo ikke være seriøs...?

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Forfang diskvalifisert:

:fnise:

Skrevet
Daria skrev (På 22.11.2020 den 21.48):

Jeg sendte en melding til selskapet om sykkelen. Pluss for rask respons, minus for å svare på engelsk, og for å ikke svare på hvorfor det er nødvendig at den piper, noe jeg svært konkret etterspurte poenget med...

Det tok dem en uke å svare på oppfølingsmailen (de ville vite hvor sykkelen sto, og jeg svarte umiddelbart), de svarer fortsatt ikke på mitt gjentatte spørsmål om hvorfor og de etterspør nummeret på sykkelen, som om den fortsatt står og piper en uke senere (hvilket jo sier sitt om at de tross for at de fikk beskjed om hvor den sto, ikke gjorde noe som helst med saken)... :rolleyes: 

Skrevet

I dag er produktiviteten så langt knyttet til tv-timer og KG-innlegg, tekopper og pepperkaker, og ambisjonene strekker seg i grunnen ikke så mye lenger... :ler: 

Skrevet

Og der kom vinterens første påminnelse om at tven gjerne vil skru seg av etter fire inaktive timer :fnise: 

Skrevet

De er jo søte da, skiskytterjentene som er så oppspilt over at Karoline Knotten ligger an til sin første pallplass at det å konsentrere seg om å bli intervjuet er litt vanskelig :fnise: Og kudos til nrks utskremte, som ler og konkluderer at de heller kan ta en prat senere, når alt er avklart

Skrevet

Selvfølgelig - når Jarl Magnus Riiber, som har dominert kombinert de siste sesongene, ikke får starte rennet, tar Jens Lurås Oftebro ansvar og sikret seg sin sin første seirer. Vi kan jo ikke ha noe av at tyskerne eller østerrikerne slipper til :fnise: 

Skrevet

...og han vant på skiene til Riiber :fnise: 

Skrevet

-Hva synes du om dagens førsteomgang, Alexander Stöckl?
-Jeg er ganske fornøyd med meg selv - jeg klarte å vinke ut alle på grønt lys...

:rulle: 

Skrevet

Og der tok Halvor Egner Granerud sin første seier - og ytterligere to norske hoppere topp 6 :danser: :flagg: Og ja, jeg har tilbragt hele søndagen på sofaen foran tven... :fnise: 

Skrevet

Nå: fotball. Og middag, *sulten*

Skrevet

Den kjolen til Renate Ekerhovd på Flagstad-konserten nå, i grønt og sølv med kappe-ermer - vil ha!

Skrevet

Ja, den var lekker. 

Eli Kristin hadde vel en kjole som passet sangen, men ikke nødvendigvis alderen. 

Skrevet

Jeg har ikke kommet til henne ennå - ser Hovedscenen, ikke nettsendingen, og den har bare kommet til Marita Sølberg. Hun har for øvrig en god kjoledag...

Skrevet

Marita Sølberg er vel blant de som stort sett har gode kjoledager. 

Jeg valgte nettversjonen ettersom jeg bare satt her uten noe å se på. Mener det sto at hovedscenen var forkortet, men mulig de ikke hadde med interjvuene i pausen. 

Skrevet

Bittelittegrann sipping når Elisabeth Teige får prisen sin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...