Daria Skrevet 25. november 2020 Forfatter #26901 Skrevet 25. november 2020 Én verdenscuphelg - ett smittet landslag. Det kan bli en lang og uforutsigbar sesong...
Daria Skrevet 25. november 2020 Forfatter #26902 Skrevet 25. november 2020 Å få fast ansettelse som skuespiller midt i koronanedstengingen må jo være jevngodt med å vinne i lotto... Det Norske fortsetter å gjøre gode valg - Julie Moe Sandø og Preben Hodneland er jo begge i seg grunn nok til å se en forestilling.
Daria Skrevet 25. november 2020 Forfatter #26903 Skrevet 25. november 2020 Daria skrev (På 18.11.2020 den 19.09): 18.11: Åtte lest, tre kjøpt Og alle var enige om at det hadde vært en god dag... 25.11: Ti lest, tre kjøpt. Johan Hakelius' Ladies, om eksentriske britiske damer, er av det variable slaget. Både i utvalg, hvor den mest malplasserte av alle er Mary Whitehouse, en moralens vokter som sannsynligvis ville vært sjokkert over forsamlingen hun blir slått i hartkorn med og i språket, som glitrer det ene øyeblikket og skurrer det neste. En del av skylda for skurringen skal helt klart legges på oversetteren, men ansvaret for den tidvis nokså rotete og ukronologiske framstillingen hviler i sin helhet på forfatterens egne skuldre. The 392 (Ashley Hickson-Lovence) er en bussrute, hvor bokas handling utspiller seg i løpet av en halvtimes tid, i hodet til en håndfull passasjerer. Nord-London, gentrifisering, raseskiller og sosiale forskjeller, håp og drømmer.
Daria Skrevet 25. november 2020 Forfatter #26904 Skrevet 25. november 2020 25.11: 11 lest, tre kjøpt. -Jeg har været min mann utro. Sigrid Undsets debut Fru Marta Oulie har vel en av norsk litteraturs mest kjente åpningsreplikker, og den oppsummerer for så hvidt romanens innhold. Affæren er allerede et avsluttet kapittel når boka åpner, men følgene må hun leve med - først og fremst, men ikke bare, i sin egen samvittighet. Litt av et tema for en ung, ugift kvinne å debutere med i 1909...
Daria Skrevet 27. november 2020 Forfatter #26905 Skrevet 27. november 2020 Julekalender er i hus (sjokoladeversjonen, altså fordi det ikke holder med de to tekalenderne jeg allerede har...). Pepperkaker, julekake (med sukat! ), julepølse, surkål og sylte ramlet også ned i handlekurven sammen med en appelsin og en pakke nellikspiker - alt man trenger før første adventshelg (Lilla lys ble kjøpt i går). Med dagens utendørsærend allerede gjennomført (den tidlige starten i dag skyldes nok mer vintersport på tv enn smittevernhensyn, når sant skal sies...) ligger alt til rette for en produktiv og effektiv hjemmedag. Hvorvidt den produktiviteten skal måles i husmoraktiviteter, fullførte syprosjekter, tekopper eller tv-timer gjenstår å se...
Daria Skrevet 27. november 2020 Forfatter #26906 Skrevet 27. november 2020 -Det står ikke om Jämtland eller Härjedalen, dette her - det er langt viktigere enn det! Norsk-svensk sprintfinale på nrk...
Daria Skrevet 27. november 2020 Forfatter #26908 Skrevet 27. november 2020 Produktiviteten har helt klart vært størst på områder som involverer tekopper og tv-timer Men jeg har også fullført et julekort-broderi, sydd tre kaffefiltre (julegavebestilling) og begynt på en ny maske, samt tatt oppvasken og lest en halv bok. Men litt innsats nå kan jeg til og med klare å komme meg noenlunde tidlig i seng...
loffen Skrevet 27. november 2020 #26909 Skrevet 27. november 2020 Du har vært veldig produktiv i dag. Superfint broderi! Jeg har holdt på i evigheter med en Liza Marklund bok, den er så dørgende kjedelig. La meg i badekaret i kveld og pløyde gjennom et par kapitler, nå er jeg snart ferdig.
Daria Skrevet 28. november 2020 Forfatter #26910 Skrevet 28. november 2020 Det er veldig lov (og tidvis sterkt anbefalt) å ikke fullføre kjedelige bøker - det er jo så mange bra der ute man heller kan bruke tiden på (og som ikke er skrevet az Liza Marklund...).
Daria Skrevet 28. november 2020 Forfatter #26911 Skrevet 28. november 2020 Ny dag, nye muligheter til å (ikke) være produktiv... Så langt har jeg lest ut en bok og kommet godt ned i den første tekannen - ikke så verst før kl 11 en lørdag... Mål for dagen må jo være å hente opp adventspynten fra kjelleren og få på plass stjernen, dessuten bør man vel ut en tur mens det er sol.
Cata Skrevet 28. november 2020 #26912 Skrevet 28. november 2020 3 kopper kaffe inntatt her - og vaskemaskinen jobber. Tenker jeg får synke ned i godstolen med pinner, garn og Alasuq.
Daria Skrevet 28. november 2020 Forfatter #26913 Skrevet 28. november 2020 Daria skrev (På 25.11.2020 den 22.12): 25.11: 11 lest, tre kjøpt. -Jeg har været min mann utro. Sigrid Undsets debut Fru Marta Oulie har vel en av norsk litteraturs mest kjente åpningsreplikker, og den oppsummerer for så hvidt romanens innhold. Affæren er allerede et avsluttet kapittel når boka åpner, men følgene må hun leve med - først og fremst, men ikke bare, i sin egen samvittighet. Litt av et tema for en ung, ugift kvinne å debutere med i 1909... 28.11: 12 lest, tre kjøpt. Longyearbyen av Heidi Sævareid foregår (tro det eller ei) på Svalbard; det er sent 50-tall og Eivor har nettopp kommet flyttende med to småjenter og mannen Finn, som har fått jobb som verkslege. Finn jobber mye og Eivor sliter med å finne seg til rette. Å overvintre på Svalbard den gangen betød nettopp det - fra november til mai var det ingen båter, ingen post, ingen forsyninger eller kontakt med fastlandet. Kulden og mørket og isolasjonen kryper ut av boksidene - dette er en bok som må leses under pledd vinterstid for å få full effekt
Daria Skrevet 28. november 2020 Forfatter #26914 Skrevet 28. november 2020 Cata skrev (5 minutter siden): 3 kopper kaffe inntatt her - og vaskemaskinen jobber. Tenker jeg får synke ned i godstolen med pinner, garn og Alasuq. *googlet Alasuq* *teorien stemte*
Cata Skrevet 28. november 2020 #26915 Skrevet 28. november 2020 Daria skrev (Akkurat nå): *googlet Alasuq* *teorien stemte* Ny favoritt: Pelsullgarn *forutser at @Daria googler mer *
Daria Skrevet 28. november 2020 Forfatter #26916 Skrevet 28. november 2020 Næh. Garn er garn - på det området er jeg ikke så detalj-nysgjerrig
Cata Skrevet 28. november 2020 #26917 Skrevet 28. november 2020 Daria skrev (3 minutter siden): Næh. Garn er garn - på det området er jeg ikke så detalj-nysgjerrig Garn er IKKE garn.
Daria Skrevet 28. november 2020 Forfatter #26918 Skrevet 28. november 2020 Så lenge man ikke skal bruke det til noe, så Litt som at bok er bok (nesten...) helt til man åpner den.
Skravla Skrevet 28. november 2020 #26919 Skrevet 28. november 2020 Her er julen på plass. Jeg har kun en 7-armet lysestake i kjøkkenvinduet til advent. Ellers er det full pynting. Fått vasket og ryddet også så nå er helgen her. Og så kan jeg notere meg at kreftene ikke er som før så jeg må nok lære meg å ta ting langsommere for fremtiden (ingen vits i å vedde om jeg klarer det....)
Skravla Skrevet 28. november 2020 #26920 Skrevet 28. november 2020 Jeg har forresten igjen å rydde i strikkekurven.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå