Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I følge mine minner fra facebook hadde vi vært på Donna Bacalao i regnvær for 10 år siden. 

Endret av Skravla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig det er flere som burde vurdere pensjonsalder snart...

Skrevet
1 minutt siden, Skravla skrev:

I følge mine minner fra facebook hadde vi vært på Donna Bacalao i regnvær for 10 år siden. 

Pussig nok har mine hevdet noe liknende...

Skrevet

Danser med klippfisk... :fnise: 

Skrevet

200 mennesker på ulovlig fest i et stengt tilfluktsrom hvor eneste fluktvei er en kronglete tilgjengelig åpning på 1x1 meter. Selv før man trekker inn hverken kullos eller korona høres jo det ut som en kjempeidé... :rolleyes:

Skrevet

Virkelig et genialt sted for rave-party :kaklehone:

Skrevet

Hadde det vært 16-åringer, så kunne jeg på en måte skjønt det, men dette var jo folk mellom 20 og 30, i følge Aftenposten. Var det virkelig ingen i forsamlingen som tenke at dette var kanskje ikke så lurt? 

Skrevet

Jeg satt ute på balkongen med en bok i sola og syntes jeg luktet regn. Jeg rakk akkurat å tenke at det var jo spådd noen dråper i løpet av dagen før det kom adskillig mer enn noen dråper... :regn: 

Skrevet
3 timer siden, Daria skrev:

Var det virkelig ingen i forsamlingen som tenke at dette var kanskje ikke så lurt? 

Av og til lurer jeg på om folk parkerer hjernen sin så snart ordet "fest" nevnes :klo: .

Skrevet

O, O2, CO2.... :vetikke:

Er jo ikke store forskjellen sånn på papiret i alle fall :murvegg:

Skrevet

Av og til lurer jeg på om enkelte i det hele tatt har en hjerne å parkere... En ting er alkoholen inn, vettet ut-klassikeren, med det burde jo ha kimet noen varselbjeller så snart man hørte om konseptet. En enkelt tommelfingerregel kan være å ikke gå på fest på steder som ikke har en skikkelig dør, for eksempel...

2 minutter siden, Roadrunner skrev:

O, O2, CO2.... :vetikke:

Er jo ikke store forskjellen sånn på papiret i alle fall :murvegg:

Jo flere tegn, jo bedre...?

Og igjen, det som setter meg mest ut her er at det er snakk voksne mennesker, hvor mange sannsynligvis har både utdannelse og jobber og ansvar i det daglige - folk man burde forvente et minimum av sunn fornuft av. Det er ikke en dårlig planlagt russefest.

Skrevet

Det er ikke mange 4-barnssfedre som vinner Tour de France-etapper, sier tv2s reporter beundrende om Kristoff. Mine umiddelbare reaksjoner i sofaen:

1)Hvor mange barn en mann har fått har, i motsetning til hos en kvinne, svært liten direkte effekt på hans kropp og fysikk.
2)De fleste 4-barnsfedre, og kanskje særlig der det inkluderer nyfødte tvillinger, velger ikke å kombinere det med en så krevende karriere. At han kan gjøre det sier adskillig mer om disse barnas mor, det er hun som fortjener beundringen her...

• Liker 2
Skrevet

Mine gratulasjoner til utelivsgründeren som klarer å være både smakløs og dobbeltmoralsk i samme intervju:

Sitat

– Vi i bransjen advarte mot tidlig stenging i april, med slike scenarioer i tankene, sier utelivsgründer Runar Eggesvik om nattens fest i et tilfluktsrom nær St. Hanshaugen i Oslo.
[...]
– Det er trist å se at det vi advarte mot, faktisk skjedde, legger han til.
[...]

– Dette var et arrangert rave, en bursdag. Vet vi at det ikke ville blitt arrangert på denne måten uansett?
– Vi vet ikke hvordan festen ville vært i vanlige tider. Det er ikke vits i å spekulere på.

Selv spekulerer han friskt og relativt grunnløst, men når journalisten setter spørsmålstegn ved hans bastante konklusjoner er det ikke vits i å spekulere, for vi vet jo ikke (og den siden av saken tjener jo dessuten ikke hans interesser)... :rolleyes: 

Skrevet
På 26.8.2020 den 21.53, Daria skrev:

26.08: Ti lest, fem kjøpt.

Mer om Ibsens kvinner, nå i form av Klas Östergrens roman om Hilde Wangel som voksen, etter både Fruen fra havet og Byggmester Solness. Den er ganske underholdende lesning, selv om den siste delen blir litt i overkant plotmessig. Best er den i det partiet hvor Hilde selv har ordet og binder de to skuespillene sammen til én historie.

30.08: 11 lest, fem kjøpt.

John Gabriel Borkman var dagens Ibsen, et stykke jeg ikke hadde noe forhold til eller formening om overhodet. Heller ikke dette var, tro det eller ei, noen komedie, derimot har vi en god dose fortidens synder (både de straffbare og de rent moralske og følelsemessige) og et godt utvalg dysfunksjonelle familieforhold. 

Skrevet

I dag melder facebook at det er akkurat ti år siden mitt aller første førpremiere-møte med Next to Normal :hjerte:

Skrevet

Aha... min meldte bare om fribilletter og jeg kjeftet litt på min facebook-bruker fra den gang da om dette med å være "luremus"....

Skrevet

Jeg tror jeg var på prøveframsyninga med Rosalie - litt usikker på hvorfor ikke du var med, men du kan jo ha hatt andre planer.

Skrevet

Jeg antar at TdF-byen de snakker om nå heter Digne-le-bas eller noe liknende (*gidder ikke google), men det høres jo ut som om de sier Dingleba, og assosiasjonshjernen er umiddelbart på dinglebanen i Wuppertal...

Det faller forsåhvidt i "aldri så galt er det godt for noe(n)"-kategorien at Tour de France sammenfaller med at jeg igjen får en periode hvor det å være syk og svimmel er en heltidsbeskjeftigelse, men motorsykkelbilder fra utforkjøring er ikke det hodet setter mest pris på...

Skrevet
19 timer siden, Daria skrev:

30.08: 11 lest, fem kjøpt.

John Gabriel Borkman var dagens Ibsen, et stykke jeg ikke hadde noe forhold til eller formening om overhodet. Heller ikke dette var, tro det eller ei, noen komedie, derimot har vi en god dose fortidens synder (både de straffbare og de rent moralske og følelsemessige) og et godt utvalg dysfunksjonelle familieforhold. 

31.03: 12 lest, fem kjøpt.

London : A time traveller's guide er nettopp det - en guidet tur til seks forskjellige år i Londons historie fra middelalder til etterkrigstid. Morsom måte å skrive en historiebok på og full av interessante detaljer - litt for full, det blir litt langt og litt mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...