Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mer Northug og Giske i monitor nå, og jeg må sette meg selv på nyhetsdiett igjen. Ikke at jeg faktisk leser noen av sakene, men alle overskriftene holder lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teen jeg har vært tom for altfor lenge var endelig på lager igjen :danser: *lykke* 🍵

Skrevet (endret)

Gjensyn med Filharmonien i dag, for første gang siden februar. :strix: Litt stusslig med så glissent besatt sal er det jo, men man klager ikke over to Sibelius-symfonien på en aften, dirigert av konfirmant-nåsåen.

Endret av Daria
Skrevet
På 23.8.2020 den 21.48, Daria skrev:

23.08: Ni lest, fem kjøpt.

Jeg holder på med en bok om Ibsens kvinneskikkelser, det må jo nødvendigvis medføre litt følgelesning når jeg komme til stykker jeg hverken har lest eller sett. Også i Rosmersholm er det livsløgner og fortidshemmeligheter som sender ting over styr i det borgerlige hjem...

26.08: Ti lest, fem kjøpt.

Mer om Ibsens kvinner, nå i form av Klas Östergrens roman om Hilde Wangel som voksen, etter både Fruen fra havet og Byggmester Solness. Den er ganske underholdende lesning, selv om den siste delen blir litt i overkant plotmessig. Best er den i det partiet hvor Hilde selv har ordet og binder de to skuespillene sammen til én historie.

Skrevet

De siste to dagene har jeg fem ubesvarte (delvis fordi jeg velger ¨overse dem...) anrop fra to forskjellig meningsmålingsfirmaer. Det er tydeligvis presserende aktuelle ting de bare MÅ ha svar på...

Skrevet (endret)

Nå trodde jeg seriøst det hadde rablet for noen, og sannsynligvis meg... Jeg gikk inn på nrks nettradio litt over kl 19, for å høre på sendingen fra europacup-kampene. Jeg stusset litt på at det bare ble rapportert fra Bodø/Glimts kamp, når Rosenborg også spiller og det ble nevnt at man "etterhvert" skulle til Lerkendal også. Til slutt gikk jeg inn på Aftenpostens live-side for å se om kampen var forsinket, og oppdager ikke bare at Rosenborg ledet 4-0, men det sto også at Bodø/Glimt leder 6-1, til tross for at de nettopp hadde scoret sitt første i radiosendingen :klo: Det viste seg at at jeg hadde klart å starte sendingen fra start i stedet for å gå rett inn i direktesendingen - og kampen til Bodø/Glimt begynte kl 18... :klaske: 

Endret av Daria
Skrevet

Briskeby og Wide awake på radioen, og forlengst glemte tekster dukker opp fra hjernens mørke dyp... jeg har faktisk vært på konsert med Briskeby på Samfundet i Trondheim ca 2000 - den type konsert hvor en del av de tilstedeværende syntes det var like naturlig å hive ølen sin rundt som å drikke den...

Skrevet

Jeg likte filmen og jeg var positivt overrasket over Ewan McGregors sangstemme. Jeg er likevel ganske overbevist om at sceneversjonen med Aaron Tveit er på et helt annet nivå...

Skrevet

At Daniel Radcliffe har prøvd seg som musikalskuespiller har visst gått meg hus forbi. Jeg har heller egentlig aldri tenkt over at han er så liten, men her ser det jo ut som om han har krympet i vask...

Skrevet

Hele det fargerike te-fellesskapet var representert i dagens levering - en hvit (ananas og mango), en grønn (mynte), en rød (earl grey) og en svart (earl grey cream). 🍵 

Skrevet

Det har begynt å dukke opp reklame for en adventskalender i feeden min både her og der. Dette er minst to måneder for tidlig! :opplyser: 

Skrevet

Jeg innser at å fortsatt ha noen som helst forventninger til Giskes anstendighet og sosiale kompetanse er i overkant optimistisk, men det at han selv ikke etter de siste dagers opprør har skjønt at det å trekke seg ville vært den eneste riktige løsningen, er i seg selv et bevis på at han er uegnet som leder.

Skrevet

La meg bevise at jeg er et godt menneske: På andre siden av gata suste en jente på sparkesykkel nedover midt på fortauet med en stor handlepose på hver side av styret. Så røk den ene posen - og jeg klarte å la være å le høyt, jeg trakk nesten ikke på smilebåndet engang (hvertfall ikke utad)... For ordens skyld, så var det kun posen det gikk utover, hun var oppreist og kontrollert og ikke i nærheten av å gå på trynet på noe vis.

Skrevet

Det er mye knall, fall og blod i TV2s sending med Tour de Frances mest dramatiske hendelser... 🚴‍♂️

Skrevet

Det er godt mulig dette ikke er en særlig interessant bok, men anmelderen anmelder jo ikke boka som selvstendig litterær prestasjon. Hun anmelder formen og sine egne holdninger og innstillinger - denne anmeldelsen sier med adskillig mer om henne enn om boka det er meningen at hun skal si noe om. Så hvidt jeg husker var det hun som mislikte Fosnes Hansens Oslo-vandringer på samme bakgrunn i fjor, da var hun også mest opptatt av hva slags bok hun egentlig ville ha. Noen burde kanskje gi henne et lynkurs i å være kritiker...?

Skrevet

Det er sikkert miljøvennlig og besparende og fint, og det stemmer sikkert når de sier at det ikke gir noen bismak, men det vrenger seg likevel i meg ved tanken på å lage marengs med lake fra kikerter... :forvirret:

Skrevet

Ikke spesielt fristende nei... :kvalm:

Skrevet (endret)

Åh Emil, for et låtvalg :hjerte: Det er ikke de mest spennende (eller mest kjente...) artistene i Stjernekamp i høst, men det skjer jo ikke så mye annet på lørdagskvelden (sa hun nyss hjemkommen fra Carmen i operaen) - og når det åpner med Emil Solli-Tangen iført smoking og syngende To where you are, en av Josh Grobans vakreste, kan det jo ikke begynne så mye mer lovende... 

Endret av Daria
Skrevet

Antyder Kåre Magnus at det at jeg husker Alex Rosen som artist gjør meg gammel...? :jolie: 

Skrevet

Alex er i hvert fall gammel - og pinlig. Han er neppe årets vinner, for å si det sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...