Daria Skrevet 18. august 2020 Forfatter #25821 Skrevet 18. august 2020 Var det ikke Trøndelag teater som brant seg på noe liknende da de ville sette opp Vente på Godot med kvinner i rollene?
Daria Skrevet 18. august 2020 Forfatter #25822 Skrevet 18. august 2020 Overgangen mellom forpliktelser og fornøyelser blir ganske glidende når hjemmekontorets formiddagsaktivitet inkluderer å ligge på sjeselongen med tekopp og følge direktestrømmingen av Cappelen Damms høstlansering...
Daria Skrevet 19. august 2020 Forfatter #25823 Skrevet 19. august 2020 Det salutteres fra festningen. Måkene er ikke glade...
Cata Skrevet 19. august 2020 #25824 Skrevet 19. august 2020 4 timer siden, Daria skrev: Det salutteres fra festningen. Måkene er ikke glade... Det har måkene bare godt av!
Daria Skrevet 20. august 2020 Forfatter #25825 Skrevet 20. august 2020 Hvis jobben din er å stoppe folk på gata i Oslo og stille dem tilfeldige spørsmål (det var sikkert en grunn og en logikk, men jeg stoppet likke lenge nok til å høre etter, og det var ikke noe organisasjonslogo eller -ID å se), synes jeg faktisk munnbind burde være en selvfølge i disse dager. Jeg stopper sannsynligvis ikke uansett, men det er enda mindre aktuelt uten.
Daria Skrevet 20. august 2020 Forfatter #25826 Skrevet 20. august 2020 Jeg svarte på en meningsmålingsundersøkelse på nett, hvor et av spørsmålene gjaldt hvilke tekniske duppedingser (det er mulig de ikke brukte akkurat de ordene...) jeg hadde, og et alternativ var kroppsnær smartenhet. Det er et uttrykk jeg aldri har vært borti før - jeg har en anelse om hva de mener, men jeg ser for meg mange festlige alternativer....
Daria Skrevet 20. august 2020 Forfatter #25827 Skrevet 20. august 2020 En amerikansk dokumentarserie finner det nødvendig å tekste skotter...
Daria Skrevet 21. august 2020 Forfatter #25828 Skrevet 21. august 2020 Jeg rakk å formulere setningen Kanskje jeg skulle gå en tur mens det er oppholdsvær i hodet, reise meg fra sofaen og gå ut på soverommet for å finne et par sokker før det ikke var oppholdsvær lenger...
Daria Skrevet 21. august 2020 Forfatter #25829 Skrevet 21. august 2020 På 15.8.2020 den 17.00, Daria skrev: 15.08: Fem lest, fire kjøpt. Ali Smith er i hus Kjøpt på vei til afternoon tea på Bristol i går (det er jo afternoon tea week, det må markeres...), påbegynt i Slottsparken på vei hjem etterpå. 21.08: Seks lest, fem kjøpt. Ali Smith er lest og er som vanlig noe helt for seg selv. Kunst og språk og politikk og kjønn og ikke minst brexit og korona - litt av poenget med årstidskvartetten har vært at den skal handle om her og nå og nesten er skrevet i sanntid. Summer binder dessuten sammen alle bindende som til nå har vært tilsynelatende separate og frittstående; sannsynligheten for at det er flere koblinger enn de jeg finner er såpass stor at jeg må nok lese alle fire i sammenheng ved en senere anledning... Månedens Persephone-abonnementsbok er også ankommet - en 1938-roman om en guvernante som ved et uhell havner hos enn nattklubb-sangerinne.
Daria Skrevet 22. august 2020 Forfatter #25830 Skrevet 22. august 2020 Varierende vær og varierende form - det høres ut som en stabil hjemmehelg. Bøker å lese, te å drikke, masker å sy. Skulle ånden komme over meg, er det alltids noe nyttig som bør gjøres også...
Daria Skrevet 22. august 2020 Forfatter #25831 Skrevet 22. august 2020 Første forsøk på formsydd maske (dette mønsteret) gjennomført med godt resultat. Regnet har trukket seg unna og det er tegn til sol og blå himmel ute - lesing på balkongen høres ut som en plan...
Daria Skrevet 22. august 2020 Forfatter #25832 Skrevet 22. august 2020 Faren med å føle at man lykkes med noe på første forsøk, er at man blir litt for ovenpå og forventer at det skal gå like greit neste gang også... Maske nummer to er ferdig, med litt flere frustrasjoner og skjevheter... Et kapittel Nordsjø-historie er lest (i sofaen - vind og regn kommer plutselig og stadig), og en tur i butikken står for tur. Brød, sopp, skinke og egg er det jeg trenger, men akutte behov har det jo med å oppstå
Daria Skrevet 22. august 2020 Forfatter #25833 Skrevet 22. august 2020 Akutte behov kan inkludere skolebrød og nøttesjokolade. Et helt tilfeldig valgt teoretisk eksempel, selvfølgelig... Ole Martin Årst setter oddspenger på at en spesifikk spiller skal score - etter å vært i kontakt med spilleren og etter eget utsagn tvunget fram en garanti om at han ikke skal skuffe...
Daria Skrevet 23. august 2020 Forfatter #25834 Skrevet 23. august 2020 (endret) På 21.8.2020 den 17.38, Daria skrev: 21.08: Seks lest, fem kjøpt. Ali Smith er lest og er som vanlig noe helt for seg selv. Kunst og språk og politikk og kjønn og ikke minst brexit og korona - litt av poenget med årstidskvartetten har vært at den skal handle om her og nå og nesten er skrevet i sanntid. Summer binder dessuten sammen alle bindende som til nå har vært tilsynelatende separate og frittstående; sannsynligheten for at det er flere koblinger enn de jeg finner er såpass stor at jeg må nok lese alle fire i sammenheng ved en senere anledning... Månedens Persephone-abonnementsbok er også ankommet - en 1938-roman om en guvernante som ved et uhell havner hos enn nattklubb-sangerinne. 23.08: Åtte lest, fem kjøpt. The edge of the world har tatt meg noen måneder å komme gjennom. Det handler om nordsjøområdets historie, noe som jo er et spennende utgangspunkt, men det ble ganske rotete og uoversiktlig i formen. Kapitlene er inndelt etter tema og hopper så mye både i tid, sted og sammenheng at jeg sliter litt med å henge med. All over the place tilhører blogg-spinoff-segmentet og er dels memoar, dels reiseskildring. Tidvis ganske morsom, tidvis litt for amerikansk-sentimental og sannsynligvis ikke veldig interessant for de som ikke har noe forhold til forfatteren og bloggen (som jeg har fulgt i mange år). Endret 23. august 2020 av Daria
Daria Skrevet 23. august 2020 Forfatter #25835 Skrevet 23. august 2020 Det må jo stå relativt greit til med både form og selvtillit når man etter å ha vært hundredeler unna å sette verdensrekord i en løpsøvelse, spontant slenger seg med på en til samme ettermiddag... Warholm-ekspressen
Daria Skrevet 23. august 2020 Forfatter #25836 Skrevet 23. august 2020 ...og selvfølgelig vinner han overlegent
Daria Skrevet 23. august 2020 Forfatter #25837 Skrevet 23. august 2020 Vi har beveget oss fra 90-tallet og inn i dette årtusen, til Espen Linds mer hårfagre periode...
Daria Skrevet 23. august 2020 Forfatter #25838 Skrevet 23. august 2020 ...og tilbake til 90-tallet. Denne var jo enorm, jeg blir fortsatt litt svak både her og der...
Daria Skrevet 23. august 2020 Forfatter #25839 Skrevet 23. august 2020 5 timer siden, Daria skrev: 23.08: Åtte lest, fem kjøpt. The edge of the world har tatt meg noen måneder å komme gjennom. Det handler om nordsjøområdets historie, noe som jo er et spennende utgangspunkt, men det ble ganske rotete og uoversiktlig i formen. Kapitlene er inndelt etter tema og hopper så mye både i tid, sted og sammenheng at jeg sliter litt med å henge med. All over the place tilhører blogg-spinoff-segmentet og er dels memoar, dels reiseskildring. Tidvis ganske morsom, tidvis litt for amerikansk-sentimental og sannsynligvis ikke veldig interessant for de som ikke har noe forhold til forfatteren og bloggen (som jeg har fulgt i mange år). 23.08: Ni lest, fem kjøpt. Jeg holder på med en bok om Ibsens kvinneskikkelser, det må jo nødvendigvis medføre litt følgelesning når jeg komme til stykker jeg hverken har lest eller sett. Også i Rosmersholm er det livsløgner og fortidshemmeligheter som sender ting over styr i det borgerlige hjem...
Daria Skrevet 23. august 2020 Forfatter #25840 Skrevet 23. august 2020 Alt du ikke visste om Cruella de Vil...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå