Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noe så veldig. Det sto ikke rett over så lenge (men det var et tidspunkt hvor lyn og torden kom så tett på hverandre at jeg hylte og dro ut ymse ledninger...), men det blinket og buldret i timesvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 11.8.2020 den 16.00, Daria skrev:

11.08: Fire lest, to kjøpt.

Hjemmekontor, finvær, oppussingsbråk - det blir jo fort lesing i parken av sånt... Jake er en 16 år gammel såpestjerne som får problemer både på hjemmebane og med karrieren I Cuckoo av Keren David. Han begynner å fortelle - dramatisere - historien sin i små youtube-filmer (han har tross alt en fanbase som bryr seg), og hvert kapittel er manuset til en av disse filmene, komplett med sceneanvisninger og seer-kommentarer. Det fungerer veldig bra, og holder tempoet oppe med få dødpunkter. Historien taper seg dessverre mot slutten, en litt mer realistisk avslutning hadde gjort dette til en virkelig god bok.

14.08: Fem lest, tre kjøpt.

Jeg fikk ikke tak i Ali Smith i går ( :sur: ), men jeg fikk lest ut en annen - Sidopersonen av Saara Turunen. Om en forfatterdebutant som nedkommer med bok mens hennes jevnaldrende nedkommer med barn og familie. Det slo meg under lesningen hvor befriende det var å lese en bok som i og for seg handler en del om singellivet, men helt uten at jakten på en partner er en del av historien.

Siste del av bokbestillingen som tok så lang tid lå endelig på døra forleden - en reisememoir fra en blogger jeg har fulgt i mange år.

Skrevet

Tordenværet i går var dritt.... Omtrent 1 time med økende aktivitet, 3 kvarter med lyn og torden samtidig og så avslutning. Sovnet ikke før halv to og da så jeg fremdeles blinkene i sør, men det var så langt unna at jeg ikke hørte noe. 

Skrevet
23 minutter siden, Skravla skrev:

Tordenværet i går var dritt.... Omtrent 1 time med økende aktivitet, 3 kvarter med lyn og torden samtidig og så avslutning. Sovnet ikke før halv to og da så jeg fremdeles blinkene i sør, men det var så langt unna at jeg ikke hørte noe. 

Det var vel noe av det mer heftige jeg har sett... 

Skrevet
På 14.8.2020 den 10.21, Daria skrev:

14.08: Fem lest, tre kjøpt.

Jeg fikk ikke tak i Ali Smith i går ( :sur: ), men jeg fikk lest ut en annen - Sidopersonen av Saara Turunen. Om en forfatterdebutant som nedkommer med bok mens hennes jevnaldrende nedkommer med barn og familie. Det slo meg under lesningen hvor befriende det var å lese en bok som i og for seg handler en del om singellivet, men helt uten at jakten på en partner er en del av historien.

Siste del av bokbestillingen som tok så lang tid lå endelig på døra forleden - en reisememoir fra en blogger jeg har fulgt i mange år.

15.08: Fem lest, fire kjøpt.

Ali Smith er i hus :danser: Kjøpt på vei til afternoon tea på Bristol i går (det er jo afternoon tea week, det må markeres...), påbegynt i Slottsparken på vei hjem etterpå.

Skrevet

Høsten utvalgte bøker

Og leselisten vokser og vokser... Neppe med Knausgård, men Fatland, Flatland og Lillegraven skal jeg nok. Dessuten har jeg ikke lest så mye Vigdis Hjorth, det burde man sikkert gjøre noe med.  Men jeg har en innvending: 

Sitat

Jon Fosse:
Eg er ein annan. Septologien III-V. (roman)

Septologien er Jon Fosses storverk i sju deler. Første og andre bok utkom samlet i fjor og ble nominert til den internasjonale Bookerprisen. I høstens utgivelse (tredje og fjerde bok) får vi glimt inn i den unge Asles liv.

Finn en feil... :filer: 

Skrevet

Romertall er kompliserte greier! :opplyser:

Skrevet

Løsningsorientert på FotballXtra når de sliter med uttalen av navnet på en spiller - han må selges! :fnise: 

Skrevet
4 timer siden, Roadrunner skrev:

Romertall er kompliserte greier! :opplyser:

Åpenbart... Når man insisterer på å skrive årstall med romertall synes jeg det begynner å bli i overkant vanskelig (selv om det hjalp da vi kom over på 2000-tallet...), men forskjellen på fire og fem trodde jeg at en journalist hadde kontroll på.

Skrevet

-Kastrati på sitt beste - litt sånn kranglete grevling...

Dagens kompliment :rulle: 

Skrevet (endret)

*borte* 

Endret av Skravla
Skrevet

*ikke nysgjerrig overhodet*

Skrevet

Jeg er jo litt skuffet over at dirigent-nåsåen ikke snakker finlandssvensk...

Skrevet

Han ser jo heller ikke eldre ut av at han har samme frisyre som var in blant tenåringsgutta da jeg var 16...Ja, jeg har skjønt at den har kommet tilbake, men den er forsatt ikke en stil som roper voksen og myndig...

Skrevet

Vilde Frang har så mange fine kjoler - det er vel et frynsegode ved å være klassisk solist... Jeg har begynt med kjolefredag på jobben, men mine jobbkjoler er av et litt annet kaliber.

Skrevet

Andelen munnbind har helt klart økt over helga, men med tanke på at jeg nettopp har reist kollektivt til og gått gjennom Oslo S klokka åtte om morgenen,  har jeg likevel sett overraskende få...Etter en halvtimes praktisk erfaring kan jeg melde at jeg er uvanlig bevisst på egen pusting, at hverken briller eller opostoppernese gjør ting bedre og at jeg klør på nesa.  

Skrevet

Munnbind på tog og buss, hansker og plexiglass på jobb. Skolestarten er ikke helt som vanlig...

Skrevet

Ikke alltid lurt å lage nye versjoner. 🔫

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...