Daria Skrevet 9. august 2020 Forfatter #25761 Skrevet 9. august 2020 (endret) FHI vil stille strenge krav til hjemmesydde munnbind. Jeg blir litt... jeg skjønner jo at det er kvalitetsforskjeller her, men samtidig tenker jeg at det meste er bedre enn ingenting. Gjør man det for komplisert og vanskelig(og dyrt), risikerer man at flere ikke gidder, ikke bryr seg og gir opp. 80% av befolkningen med en form for munnbind, selv om ikke alt oppfyller ønsket standard, må vel være bedre enn 50% med godkjente? Endret 9. august 2020 av Daria
Cata Skrevet 9. august 2020 #25762 Skrevet 9. august 2020 30 minutter siden, Daria skrev: Jeg blir litt... jeg skjønner jo at det er kvalitetsforskjeller her, men samtidig tenker jeg at det meste er bedre enn ingenting. Gjør man det for komplisert og vanskelig(og dyrt), risikerer man at flere ikke gidder, ikke bryr seg og gir opp. 80% av befolkningen med en form for munnbind, selv om ikke alt oppfyller ønsket standard, må vel være bedre enn 50% med godkjente? Jeg lurer også litt på de munnbindreglene. Altså, jeg skjønner de beskriver en optimal situasjon, men om man nå tar av munnbindet i en times tid dersom det ikke er folk i nærheten så begriper jeg ikke hvorfor man ikke kan ta på samme munnbind neste gang man er blant folk. Slik jeg skjønner det er munnbind for det meste for å beskytte andre fra en selv. Skjønner heller ikke hvorfor man må ha nyvaskede hender for å ta det på og av. Det er da stort sett "stroppene" man berører i en slik situasjon. At man bytter det når det er vått eller tilsølt henger på greip, men lurer på om de ikke blir "våte" ganske fort. Vi puster tross alt ut fuktighet.
Daria Skrevet 9. august 2020 Forfatter #25763 Skrevet 9. august 2020 Jeg tenker at å bruke samme tøymunnbind både til og fra jobb samme dag, når det har hatt flere timer på å tørke og luftes, og så vaske det når jeg kommer hjem, må være greit Nå har jeg uansett bestilt en pakke papirvarianter, så er jeg forberedt uansett hva anbefalingene og påbudene måtte bli.
Cata Skrevet 9. august 2020 #25764 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, Daria skrev: Nå har jeg uansett bestilt en pakke papirvarianter, så er jeg forberedt uansett hva anbefalingene og påbudene måtte bli. Samme her. Bestilte en 5 pk. Jeg bor såpass utafor folkeskikken at jeg sliter med å se jeg får bruk for i det hele tatt ,men kan være greit å ha med på ferie i fall jeg treffer på folk da og reglene strammes inn.
Daria Skrevet 9. august 2020 Forfatter #25765 Skrevet 9. august 2020 Jeg klasket til med en 50-pakning, men jeg bor jo i sentrum og reiser kollektivt til jobb, så behovet kan fort bli stort.
Cata Skrevet 9. august 2020 #25766 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, Daria skrev: Jeg klasket til med en 50-pakning, men jeg bor jo i sentrum og reiser kollektivt til jobb, så behovet kan fort bli stort. Litt andre forhold og behov der ja. Her holder som regel "meter'n" i massevis.
Daria Skrevet 9. august 2020 Forfatter #25767 Skrevet 9. august 2020 Egentlig krever det mer anstrengelse å ikke opprettholde minst en meters avstand til folk...?
Roadrunner Skrevet 9. august 2020 #25768 Skrevet 9. august 2020 5 timer siden, Daria skrev: Du mener hun kan flakse rundt for oss alle? 5 timer siden, Cata skrev: Nemlig, sant ja @Roadrunner? Selvfølgelig! Har vært på skogstur i et par timer, spist blåbær, beundret blomstrende lyng og ble litt oppgitt da badeplassen underveis var full av folk. Dermed utgikk det ikke så godt planlagte, men absolutt etterlengtede badet. Er det godkjent søndagsflaksing?
Daria Skrevet 9. august 2020 Forfatter #25769 Skrevet 9. august 2020 Andre mennesker på badeplassen en knallvarm augustsøndag? Så ufint - og ikke minst uventet... Jeg kom meg ut en tur selv også, til min faste lesebenk ved sjøen, men overlot flaksingen til fuglene. Svane, stokkand og ærfugl, for å være nøyaktig.
Daria Skrevet 9. august 2020 Forfatter #25770 Skrevet 9. august 2020 Jeg har gravd fram en ny bunke gamle opptakskassetter - en ny runde med 90-tallshøydepunkt må derfor påregnes... En av de store innen kristenmusikk i USA, egentlig litt pussig at han endte opp med et par radiohits på norske nærradioer...
Daria Skrevet 9. august 2020 Forfatter #25771 Skrevet 9. august 2020 Blazer, skulderputer og stort hår - 1990 var tross alt ganske tett på 80-tallet...
Cata Skrevet 9. august 2020 #25772 Skrevet 9. august 2020 @Daria og @Roadrunner, jeg kom meg ut på verandaen. Teller det? 🤔
Daria Skrevet 9. august 2020 Forfatter #25773 Skrevet 9. august 2020 Så lenge du er fornøyd med egen innsats er vel det det viktigste...
Roadrunner Skrevet 9. august 2020 #25774 Skrevet 9. august 2020 26 minutter siden, Cata skrev: @Daria og @Roadrunner, jeg kom meg ut på verandaen. Teller det? 🤔 På en solrik søndag vil jeg si det er innafor
Cata Skrevet 9. august 2020 #25775 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, Roadrunner skrev: På en solrik søndag vil jeg si det er innafor Da regner vi utafor som innafor . Rørte meg på fredag da.
Daria Skrevet 9. august 2020 Forfatter #25776 Skrevet 9. august 2020 Det er viktig å ikke (over)anstrenge seg hver dag...
Roadrunner Skrevet 9. august 2020 #25777 Skrevet 9. august 2020 (endret) Jeg hadde fjelltur tirsdag, rusletur onsdag og rusletur i dag, så greit fornøyd Men ingen tvil om at aktivitetsnivået må økes noe, og sjokoladeinntaket reduseres... Endret 9. august 2020 av Roadrunner Lilleleif
Daria Skrevet 9. august 2020 Forfatter #25778 Skrevet 9. august 2020 Jeg anstrenger meg sjelden over rusletur-nivå, men de er til gjengjeld en daglig affære. Jeg har jo fått så mange legeformaninger om det de siste årene, og jeg er tross alt en lydig pasient...
Skravla Skrevet 9. august 2020 #25779 Skrevet 9. august 2020 I dag har jeg vært ute med søppel og tok en liten omvei inn igjen. Det var dagens trim.
Cata Skrevet 9. august 2020 #25780 Skrevet 9. august 2020 13 minutter siden, Roadrunner skrev: Jeg hadde fjelltur tirsdag, rusletur onsdag og rusletur i dag, så greit fornøyd Men ingen tvil om at aktivitetsnivået må økes noe, og sjokoladeinntaket reduseres... Jeg har begynt å TENKE på å gjenoppta joggingen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå