Daria Skrevet 3. august 2020 Forfatter #25721 Skrevet 3. august 2020 (endret) 03.08: En lest, ingen kjøpt (men jeg venter stadig utålmodig på å høre noe om disse jeg bestilte for over en uke siden...) Phillip Roths Konspirasjonen mot Amerika er en kontrafaktisk roman om et USA hvor den antisemittiske Charles Lindberg viner presidentvalget i 1940 og hvordan demokratiet forvitrer. Utgitt i 2004, men føles skremmende aktuell, og sannsynligvis mindre usannsynlig, i dag... Endret 3. august 2020 av Daria
Daria Skrevet 3. august 2020 Forfatter #25722 Skrevet 3. august 2020 En halv episode av Symesterskapet i ettermiddag, og plutselig var jeg så inspirert at toppen jeg begynte på tidlig i sommer er praktisk talt ferdig. Alt som mangler er et par meter skråbånd jeg må ut og jakte på etter jobb i morgen...
Daria Skrevet 3. august 2020 Forfatter #25723 Skrevet 3. august 2020 Når konkurransesesongen er avlyst og man trenger nye utfordringer å strekke seg etter... Forøvrig fikk jeg så akutt lyst på sjokolademelk av å se dette at jeg måtte ut på kjøkkenet og lage et glass O'boy. Jeg har ingen anelse om hvor gammelt pulveret er (jeg kan ikke huske sist jeg faktisk drakk et glass), men det så lenge det smaker greit og lar seg løse opp er det jo drikkelig...
Daria Skrevet 4. august 2020 Forfatter #25724 Skrevet 4. august 2020 Dagens ikke-hypotetiske spørsmål: 1)Hvor ofte og lenge kan det egentlig være nødvendig å slipe et uteserveringstregulv på ikke veldig mange kvadratmeter? 2)Hvor mange dager etter forventet leveringstid er det innafor å etterlyse en bestilling? 3)Er det greit å spise is til middag?
Skravla Skrevet 4. august 2020 #25725 Skrevet 4. august 2020 Pkt 3.... Selvfølgelig. Pkt 2.... Ja, burde vært levert for lenge siden. Pkt 1
Daria Skrevet 4. august 2020 Forfatter #25726 Skrevet 4. august 2020 Ja er alltid et godt svar på hvor mange... Det har pågått gulvsliping siden før jeg kom hjem for en times tid siden. Det pågikk også gulvsliping på lørdag, og et par ganger til den siste måneden. Jeg synes det begynner å holde nå...
Daria Skrevet 5. august 2020 Forfatter #25727 Skrevet 5. august 2020 I dag stinker det lakk over hele området, så jeg antar at de har slipt ferdig... Dagens mest begeistrede var 2-åringen som oppdaget infoskjermen på venteværelset hos legen -Pappa, det er tv her! Den store favoritten (jeg var jo ikke uenig) var pingvinene som jevnlig vagget over skjermen, som illustrasjon på urinveislekkasje (jeg antar ganglaget var avgjørende for billedbruken...), det var stor stas hver gang de dukket opp. 🐧
Daria Skrevet 5. august 2020 Forfatter #25728 Skrevet 5. august 2020 På 3.8.2020 den 20.59, Daria skrev: En halv episode av Symesterskapet i ettermiddag, og plutselig var jeg så inspirert at toppen jeg begynte på tidlig i sommer er praktisk talt ferdig. Alt som mangler er et par meter skråbånd jeg må ut og jakte på etter jobb i morgen... Ferdig! Med et par meter skråbånd til overs - jeg glemte å måle på forhånd, trodde det ville holde med tre meter og kjøpte fire for sikkerhets skyld. Det hadde visst holdt med to...
Daria Skrevet 5. august 2020 Forfatter #25729 Skrevet 5. august 2020 Mindre vanlige bivirkninger: Hodepine, svimmelhet, kvalme, brudd i hofte, håndledd eller ryggrad. Ta tablettene svært forsiktig...? Et annet sted i pakningsvedlegget står det mer spesifisert om at langvarig bruk kan gi en liten økt risiko for beinbrudd (som i beinskjørhet, antar jeg), men det høres jo ut som om brudd kan oppstå spontant... Forøvrig sliter jeg litt med konseptet "Tas en time før måltid" - det forutsetter en forutsigbarhet og en planlegging jeg sjelden bedriver (men sikkert vil ha godt av å begynne med)...
Skravla Skrevet 5. august 2020 #25730 Skrevet 5. august 2020 Høres ikke ut som piller man vi ta langvarig. Om det er benskjørhet de tenker på så tar det heldigvis litt tid.....
Skravla Skrevet 5. august 2020 #25731 Skrevet 5. august 2020 Måltidsplanlegging fungerer når jeg er på kontoret. Da er frokost, lunsj og middag ganske klart definert. Men både planlegging på tiden og på innholdet av måltidet burde man nok komme igang med igjen.
Daria Skrevet 5. august 2020 Forfatter #25732 Skrevet 5. august 2020 Jeg har planer om å begynne med fire dager bortekontor fra neste uke, da faller en del rutiner naturlig på plass (hvilket er noe av motivasjonen. Både hodet og kroppen trenger det). Når tidspunkt for oppstandelse og frokost kan variere med flere timer fra en dag til den neste, preger jo det naturlig resten av dagsrytmen også. Ukesplaner for middager har jeg stadig ambisjoner om, det er vel på tide å gjøre et nytt forsøk.
Skravla Skrevet 5. august 2020 #25733 Skrevet 5. august 2020 Jeg har jo egentlig de samme oppstandelse uansett hvor jeg har kontor så jeg er nok mer på å få til ukesplaner.Kanskje det er noe jeg skal bruke ferien til.
Daria Skrevet 5. august 2020 Forfatter #25734 Skrevet 5. august 2020 En smykkeforhandler reklamerer stadig i facebook-feeden min: Vi har Norges største utvalg av forlovelsesringer og gifteringer. Gratis frakt og retur, 90 dagers angrerett, gratis størrelsesendring, livstidsgaranti og prisgaranti. Jeg kan, hvis jeg legger godviljen til, se at angrerett på en forlovelsesring kan ha sin hensikt hvis han er av det romantiske slaget som kjøper ringen og frir som en overraskelse - da er jo faren tilstede både for at hun sier nei og for at hun ikke liker ringen (vi husker vel alle SATC-epsoden hvar Aidan skulle fri til Cariie...). Men angrefrist på gifteringer...?
Cata Skrevet 5. august 2020 #25735 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, Daria skrev: Men angrefrist på gifteringer...? Vel, skilsmisseraten er høy så det kan være noen som ombestemmer seg før de kommer til alteret også.
Daria Skrevet 5. august 2020 Forfatter #25736 Skrevet 5. august 2020 Er man så vinglete kan man jo ha godt av å ha en dyr og ubrukt giftering liggende som en påminnelse om å tenke seg bedre om neste gang...
Cata Skrevet 5. august 2020 #25737 Skrevet 5. august 2020 Bytte i noen eksemplarer av filmen "Runaway Bride" kanskje?
Daria Skrevet 6. august 2020 Forfatter #25738 Skrevet 6. august 2020 Jeg har gjort en god gjerning i dag - jeg reddet maten til en dame som var korttenkt nok til å sette fra seg lunsjen sin ubevoktet på uteserveringen på Henie-Onstad mens hun gikk inn for å hente drikke. Måken som hadde begynt å ane muligheten for et festmåltid vil neppe tilgi meg med det første...
Daria Skrevet 6. august 2020 Forfatter #25739 Skrevet 6. august 2020 I mangel av noe annet å se på zappet jeg innom Allsang på grensen, og det første jeg ser er en og/å-feil i allsangteksten. Det andre er en overdose puteflau klam flørting mellom programlederne, og mens jeg skrev forrige setning dukket Tone Damli opp... Litt usikker på om Gaute Ormåsen kan redde dette, selv med bukseseler.
Daria Skrevet 7. august 2020 Forfatter #25740 Skrevet 7. august 2020 Satt på en sandkasse og ventet på bussen og ante fred og ingen fare da en mann fant ut at der var det jo fint plass til ham også. Jeg snudde meg demonstrativt vekk, og da han begynte å hoste reiste jeg meg resolutt og gikk et stykke unna. Joda, det var sikkert bare gammelmannshoste, men det var dette med grunnlegge hensyn og høflighet. Selv uten korona ville jeg syntes han satte seg unødvendig nærme...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå