Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 26.7.2020 den 20.55, Daria skrev:

26.07: Åtte lest, fire kjøpt.

NW av Zadie Smith er (som cel de fleste av romanene hennes er) en London-fortelling. Om venninnene Leah og Keisha/Nathalie og deres veier fra oppveksten i en council estate og inn i voksenlivet, om rase og identitet og å finne og skape sin egen identitet og sitt eget liv. Bokas forskjellige deler, hvis sammenhenger ikke alltid er like åpenbare før boka nærmer seg slutten, er fortalt fra forskjellige synsvinker og på ulike måter som legger stadig nye biter til puslespillet.

29.07: Ni lest, fire kjøpt

Hjemmekontorlesing - Dette er ikke oss av Neda Alaei. Sanna (snart 15) har mistet moren sin, noe faren hennes ikke takler spesielt bra - ergo må Sanna trå til og være den voksne i familien. Ting er også ganske ugreit på vennefronten, men hun og den nye gutten i kalles finner sammen i en felles interesse for fotografering (men dette er heller ikke helt uproblematisk...). Livet i ungdomslitteraturen er som så ofte før nokså dysfunksjonelt, og som voksen leser stusser jeg litt på hvordan ting kan gå så langt uten at noen reagerer. Familie, venner, skole, fars eventuelle arbeidsgiver, naboer - er virkelig far og datter en øy helt uten noe nettverk? Sannas norsklærer er den eneste som etterhvert ser og skjønner litt og prøver å gjøre noe, og det hender heldigvis med litt lys og optimisme. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blogger har nytt brukergrensesnitt, og jeg er i Æh! Endringer! Krise! Alt var bedre før!-fasen. Det går nok over... :fnise: 

Skrevet

Ukas matspalte i A-Magasinet: Kokk som omtaler granateplesiruo som en nøkkelingrediens på sitt kjøkken, samt oppskrifter som inkluderer vaktler og en sommersalat med en spesiell type korn som bare selges i spesialbutikker... :rolleyes:

Skrevet

-I'll drink to that! :vin: 

Skrevet
På 28.7.2020 den 18.57, Daria skrev:

Det er jo ikke det at jeg lider noen akutt nød (*ser på de 18 uleste biblioteksbøkene i umiddelbar nærhet*), men når jeg bestiller en bok med oppgitt 1-2 dagers leveringtid på fredag, burde jeg jo i det minste ha fått en leveringsbekreftelse nå...?

*trommer utålmodig med fingrene* Strengt tatt burde jo de med 2-5 dagers leveringstid også være underveis snart...

Skrevet

En drøy time på jobb, og jeg har allerede rukket å plage både vaktmester og IT-lærling, de eneste andre to på jobb (så hvidt jeg vet) En god dag :nigo:

Skrevet

Hipstere er da helt utmerkede klesplagg.... :opplyser:

images?q=tbn:ANd9GcRpQ_Y2bfZ35FNguSHA-Rr_Za8IYl68Vl2ytg&usqp=CAU

Skrevet

*bilder i hodet* :rulle: 

Skrevet

Hører på Sondheim-konsert på BBC Radio. Det er jo litt frustrerende å høre Bryn Terfel synge Sweeny Todd og ikke se hvorfor publikum ler...

Skrevet
29 minutter siden, Daria skrev:

*bilder i hodet* :rulle: 

Etterhvert litt skeptisk til det galleriet der altså...

Skrevet

Det er nok ikke alle deler av det som bør gjøres offentlig tilgjengelig... :plystre:

Skrevet

Jeg fant hvertfall denne fra kveldens radiokonsert :fnise: Legg merke til tegnspråktolken ytterst til venstre på scenen - er det noen musikalforfatter hvor hvert eneste ord er viktig å få med seg er det jo Sondheim.

Skrevet

Let og du skal finne - en barberer med tvilsomme baktanker og enda mer tvilsomme paier... 🥧

Skrevet

Digget jo at det norske teater serverte pai....... :ler: 

Skrevet

Man leker jo ikke teater... :ler: 

Skrevet

Det må jo være noe sånt, selv om det ikke høres helt ut som Sondheim...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...