Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Daria skrev:

Hel-ge-vask? :klo: *henter fremmedordboka*

Kanskje det står i den store boken med alle ordene.... eller i boken med ord som er nesten utdødd. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sto ikke i noen av dem, ergo konkluderer jeg med at det ikke er noe jeg trenger å forholde meg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eliteserien kan starte! :danser: :ball: Det er som med teater og annen kultur - uviktig i den store sammenhengen, men veldig viktig i den lille. Og forøvrig ligger det en del selvkontroll bak at jeg ikke har sikret meg billett til Jakob og Neikob i helgen, mvh abstinenspreget...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Daria skrev:

Det sto ikke i noen av dem, ergo konkluderer jeg med at det ikke er noe jeg trenger å forholde meg til...

Nei, dere fra overmøblerte hjem hadde vel folk til slik.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daria skrev:

Og forøvrig ligger det en del selvkontroll bak at jeg ikke har sikret meg billett til Jakob og Neikob i helgen, mvh abstinenspreget...

Tante Ulrikkes vei neste uke, derimot - det skal spilles teater igjen! :bolledeig::danser: :hoppendeglad::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får litt klump i halsen på Mellomspill-konsertene til Filharmonien, når musikerne reiser seg og bukker til den tomme salen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kryper det mot hverdag igjen :bolledeig: Til uka blir det både elever og lærere og teater og mer bortekontor, det blir så deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steker vafler, chatter på Snap og rydder vekk dagens te-leveranse mens jeg gauler med på musikken (sikkert til naboens store glede) - her multitaskes det på høyt nivå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daria skrev:

Steker vafler, chatter på Snap og rydder vekk dagens te-leveranse mens jeg gauler med på musikken (sikkert til naboens store glede) - her multitaskes det på høyt nivå :ler:

Mens her har man hatt noen hyggelige minutter med å knytte knuter på tau :ler: . Prøver meg på forlengersnor til hengekøya. Har noen fine trær utafor her, men de er dessverre for langt fra hverandre til at stroppene til køya når kloa i begge. Her skal man prøve med tau mellom. Statisk tau, må vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Daria skrev:

Knuteknyting på fredagskvelden -vi har alle vårt... :ler: 

Knuter er nyttige :opplyser: . Jeg kan til og med knytte pålestikk. *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært speider, så det burde jeg sikkert kunne... Men jeg har en bok jeg kan slå opp i om nødvendig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Daria skrev:

Men jeg har en bok jeg kan slå opp i om nødvendig :ler:

Det kalles i dag "internett"... Utvidet nå repertoiret med dobbel åttetallsknop for å lage løkke, og førerløkke for å henge køya i (den siste har jeg knyttet før så den måtte bare friskes opp litt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åttetallsknop kan jeg :nigo:Dessuten kan jeg - hvertfall i teorien - spleise tau. Det er en stund siden jeg har hatt behov eller mulighet til å teste det ut i praksis :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To forretningslokaler i huset har pusset opp i det siste. Den ene satte opp lapp i oppgangen på forhånd, forsikret om at alt ville foregå innen vanlig kontortid og beklaget ulempene. Den andre er ukjent med ordet nabovarsel, men synes halv ni lørdag morgen er et helt naturlig tidspunkt å holde på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Daria skrev:

Åttetallsknop kan jeg :nigo:Dessuten kan jeg - hvertfall i teorien - spleise tau. Det er en stund siden jeg har hatt behov eller mulighet til å teste det ut i praksis :ler: 

Åh, du er min guru....:pls: Det ser så moro ut. Jeg tror jeg vet hva man gjør i teorien, men jeg har en mistanke om at jeg ville klusse det til i praksis. Min far var god med tauarbeid etter mange år til sjøs i ungdommen og jeg så ham drive med sånt. Har aldri mestret det sjøl, men burde kanskje prøve - bare for gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grønt brød :overrasket: Jeg var jo klar over at jeg kjøpte gulrot-og-spinat-brød (det hørtes så sunt ut...), men jeg var ikke helt forberedt på at skivene faktisk har en jevn, lys grønnfarge... Dessuten, i avdelingen for kjøkkenoverraskelser, lå det et stort innpakket sukkertøy på kjøkkenbenken- Det må jo nødvendigvis ha fulgt med gårsdagens teforsendelse, men hvordan det kom seg ut av pakken uten at jeg la merke til det kan man jo lure på... *sløv* Og apropos:

-Ni Åtte Seks Tre bøker (på vegne av en venn...)
-Tre pakker te

De tre siste bøkene er forsinket på ubestemt tid - jeg antar at det har sammenheng med utenlandsk leverandør og korona. Det er neppe tilfeldig at det er de tre engelske bøkene som mangler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Cata skrev:

Åh, du er min guru....:pls: Det ser så moro ut. Jeg tror jeg vet hva man gjør i teorien, men jeg har en mistanke om at jeg ville klusse det til i praksis. Min far var god med tauarbeid etter mange år til sjøs i ungdommen og jeg så ham drive med sånt. Har aldri mestret det sjøl, men burde kanskje prøve - bare for gøy. 

Jeg mistenker at den gurustatusen bare varer så lenge jeg faktisk ikke må demonstrere mine kunnskaper i praksis :fnise: (note to self: Prøv aldri å vise Cata dette...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt vise Cata hvordan man knyter blåknuter jeg. Jeg er ganske god på det. :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...