Daria Skrevet 29. april 2020 Forfatter #24801 Del Skrevet 29. april 2020 På 23.4.2020 den 14.47, Daria skrev: Dessuten skjer det ting i potter og kasser - jordbærplanten blomstrer, pyntekålen har sprunget ut (litt usikker på hvor kledelig jeg synes det var med knallgule blomster på fiolett kål...) og det har dukket opp en ny spire i frø-avdelingen - det er en Adonis på gang (Ja, blomsten heter faktisk adonis. Det kan ha vært en medvirkende årsak da frøene ble kjøpt... ). Jeg har nå tre adonis-spirer *lett å glede* Hvor mange trenger jeg for et harem...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. april 2020 Forfatter #24802 Del Skrevet 30. april 2020 -Vi vet ikke hvordan dødsfallet [til broren] påvirket den 10-årige Margrethe, men det skjedde bare en måned etter bryllupsdagen hennes, så det hadde vært en turbulent tid. Du vet du ser middelalderdokumentar når... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. april 2020 Forfatter #24803 Del Skrevet 30. april 2020 På 28.4.2020 den 21.20, Daria skrev: 28.04: 11 lest, 11 kjøpt. Jeg brukte kvelden til å lese ferdig Gone with the Windsors, og regnskap og sjelefred er igjen i balanse... Boka er skrevet i dagbokform (en kunst å holde engasjerende i 400 sider uten å bli altfor hesblesende) av Wallis' gamle skolevenninne Maybelle som blir en av hennes nærmeste fra første møte med prinsen av Wales og til krigsutbruddet. Maybelle ankommer London som rik og nybakt enke, mer naiv og mindre verdensvant enn hun selv liker å tro, og fullstendig blindet av egne privilegier. Blikk for de små detaljer, men ikke for de store sammenhenger (som hun uforvarende likevel avslører for den observante leser) - en ypperlig kombinasjon i en forteller. Som så mange av Laurie Grahams bøker er den underholdende og samtidig mye mer intelligent enn man kan få inntrykk av. En del navn og situasjoner kjenner jeg igjen (jeg har jo lest et og annet om britisk historie og sosietet på 30-tallet), en del må jeg google underveis. Man er jo nysgjerrig... 30.04: 12 lest, 11 kjøpt. Marie Takvams samlede ble lest ut på senga i går kveld. Hun er jo ikke av de lyse og muntre lyrikere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. april 2020 Forfatter #24804 Del Skrevet 30. april 2020 Yr påstå det skulle bli sol i formiddag. Det varte i omtrent halvannet minutt på vel til lesebenken, så ble det overskyet og kjølig, selv med både sitteunderlag, vanter og varm te *føler meg snytt* Men jeg kom en tur innom bakeren på hjemveien (dagens støtte til det lokale næringslivet) og fikk kjøpt et brød (det eneste jeg trengte å handle før helga) og en kransekakering (fordi jeg var i et bakeri...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. april 2020 Forfatter #24805 Del Skrevet 30. april 2020 Kongelig hofleverandør av seksuelle ydelser. Også kalt frille. Middelalderdokumentar del 2... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. april 2020 Forfatter #24806 Del Skrevet 30. april 2020 Poeten Yahya Hassan er død. Uventet og samtidig egentlig ikke så overraskende. Klassisk lev hardt, død ung... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. april 2020 Forfatter #24807 Del Skrevet 30. april 2020 (endret) På 29.4.2020 den 16.20, Daria skrev: Hentet ellospakke på vei hjem. Et sommerskjørt jeg ser store bruksmuligheter for, en jakke som blir fin med andre knapper (den er marineblå og har gullknapper med anker...) og en sommerkjole som kunne ha sittet penere, men det hjalp å flytte knytebeltet fra midjen til under puppene... Nye knapper ✔️ Eller gamle - fra farmors knappeboks. Om ikke alle var like, så var de hvertfall noenlunde matchende... -En musikalbok -Ni Åtte Seks Tre bøker (på vegne av en venn...) Solkrem etc (YR) Kjole, skjørt, jakke (Ellos) Både musikalboka og YR-pakken venter på postkontoret, de siste bøkene venter sannsynligvis på utenlandsk leverandør... Endret 30. april 2020 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. april 2020 Forfatter #24808 Del Skrevet 30. april 2020 (endret) Jeg skulle vært på konsert med Filharmonien i kveld. Direktesendt Mellomspill-konsert med cellogruppa og Lise Davidsen er en mager trøst, men i det minste en svært vakker trøst med både Grieg og Halvorsen og et snev av Last night of the Proms. Og intet øye var tørt da Davidsen sang Våren... Endret 30. april 2020 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. april 2020 Forfatter #24809 Del Skrevet 30. april 2020 Vanligvis en av de livligste delene av en Last night of the Proms-konsert - jeg kjente den ikke umiddelbart igjen i en nedstrippet versjon for 8 cellister og tom sal... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. mai 2020 Forfatter #24810 Del Skrevet 1. mai 2020 Jeg ser at dagens trend i SoMe er snøbilder, og er i grunnen godt fornøyd med å være utrendy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. mai 2020 #24811 Del Skrevet 1. mai 2020 3 timer siden, Daria skrev: Jeg ser at dagens trend i SoMe er snøbilder, og er i grunnen godt fornøyd med å være utrendy... Da er jeg også utrendy - heldigvis! 🌞 🌲 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. mai 2020 Forfatter #24812 Del Skrevet 1. mai 2020 Te og køståing. Storbritannia vakkert oppsummert i dagens rss-oppdateringer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. mai 2020 Forfatter #24813 Del Skrevet 1. mai 2020 Det står fem unger oppå bordtennisbordet ute (og foreldrene står ved siden av og ser på). Jeg har litt lyst til å stikke hodet over balkongkanten og si strengt at Vi står vel ikke på bordet, gjør vi vel...? Joda, det er solid (og jeg ville uansett ikke savne det) og på sett og vis en slags lekeplass, men likevel... *barnløs surtant* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. mai 2020 #24814 Del Skrevet 1. mai 2020 2 timer siden, Daria skrev: Det står fem unger oppå bordtennisbordet ute (og foreldrene står ved siden av og ser på). Jeg har litt lyst til å stikke hodet over balkongkanten og si strengt at Vi står vel ikke på bordet, gjør vi vel...? Joda, det er solid (og jeg ville uansett ikke savne det) og på sett og vis en slags lekeplass, men likevel... *barnløs surtant* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. mai 2020 Forfatter #24815 Del Skrevet 1. mai 2020 Da jeg gikk ut en tur litt over kl 18, sto det kø for å få komme inn på Bunnpris. Det gjorde det også da jeg kom tilbake en snau time senere. Hvilke behov er det som oppstår så akutt og uventet for så mange at man bare må ut og handle på en fridagskveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. mai 2020 Forfatter #24816 Del Skrevet 1. mai 2020 01.05: To lest, ingen kjøpt. Om noen lurte på hva jeg har bedrevet tiden med i dag... Det var jo spådd gråvær og regn, så jeg hadde ambisjoner innendørs, men sola insisterte på en lesedag på balkongen istedet. Kazuo Ishiguros Skumring over landskapet foregår dels i Nagasaki noen år etter bomben og dels i England ca 30 år senere. Den føles mye mer japansk enn de andre jeg hat lest av Ishiguro, og mye av historien bare antydes mellom linjene (og hva den som skrev baksideteksten har lest, kan man jo lure på...). Women who read are dangerous er en kunstbok med malerier og fotografier av lesende kvinner. Jeg blir litt fascinert av alle de nakne lesende kvinnene - jeg leser stort sett hvor som helst og når som helst, men klær pleier jeg å klare å få på meg likevel, og jeg har aldri vært så oppslukt av en bok at jeg ikke ville merket det om puppen hang i friluft... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. mai 2020 Forfatter #24817 Del Skrevet 1. mai 2020 Dessuten har jeg tømt en teboks til, med spansk grønn te. Tre tomme bokser begynner jo å likne en ny bestilling... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. mai 2020 Forfatter #24818 Del Skrevet 2. mai 2020 In response to a sneeze, the English is: “God bless you.” Mongolian goes the extra mile, with: “God bless you and may your moustache grow like brushwood” – which would please hipsters. Forskjellen på en velsignelse og en forbannelse... 🧔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. mai 2020 Forfatter #24819 Del Skrevet 2. mai 2020 Jeg synes det var unødvendig at regnværet kom mens jeg var ute (uten paraply. Med strikket poncho), men torden er det da virkelig ingen grunn for... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. mai 2020 #24820 Del Skrevet 2. mai 2020 (endret) Oi, såpass! Her var meldt utrygt for regn ellers lettskyet, men har hatt strålende i hele dag Endret 2. mai 2020 av Roadrunner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå