Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mail skrevet og sendt :opplyser:

*flink*

*fortjener pause*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stille, stille dag... Noen hjemmekontordager flyr timene, andre dager skjer det ingenting. Ingen eposter, ikke noe liv på teams, ingenting. Tror det blir lesedag resten av dagen...

Skrevet

:regn:

Dette er en typisk dag hvor jeg vanligvis ville gitt utferdstrang og rasløshet utløp ved en busstur til nærmeste kjøpesenter. Jeg får vel ta meg en tur på brygga i stedet, og vurdere en snartur innom H&M for å se på hårdill og andre unødvendigheter...

Skrevet

Islending red i fylla 🏇 Jeg vet du kan få bot for fylle-sykling i Norge også, men ridning vet jeg ikke :vetikke: Hva hvis man er edru selv, men rir på en full hest?

Skrevet

Det var vel på tide egentlig. 

Skrevet

Nå er jeg vanskelig/løsningsorientert igjen, men når du er såpass opptatt av smitte at du trekker skjerfet godt opp over munn og nese og skryter til betjeningen i kassa (som du pussig nok likevel velger heller enn selvbetjent) over butikkens tilgang til antibac, som du har benyttet deg av mer enn en gang underveis - ville det ikke være naturlig at du satset på å bruke minst mulig tid inne i butikken? Inn - finn det du skal - ut. Istedet for å parkere kurven din midt i grønt-avdelingen og gå fram og tilbake med en og en vare fordi du må ha den andre hånden fri til å holde mobilen du kontinuerlig snakker i (og sprer med det, til tross for det tynne skjerfet, adskillig flere potensielt smittebærende dråper enn alle oss andre som bare handler og blir ferdige). Bare et forslag...

Skrevet
6 minutter siden, Skravla skrev:

Det var vel på tide egentlig. 

Vi får vel anta at det har vært en teori de har jobbet med hele veien - all statistikk tilsier jo at det var den mest trolige løsningen. Men det er litt av en dekkhistorie å dikte opp...

Skrevet
På 24.4.2020 den 14.41, Daria skrev:

24.04: Ti lest, åtte kjøpt.

Dagens pakke-fangst: En på dørmatta og to hentet på posten. Boka om Madeleine Albrights smykker, Nancy Mitfords samlede romaner (som vil være en bok på kjøpsstatistikken, men ni på lese-statistikken... :fnise: ) og et notehefte med Andrew Lloyd Webber-sanger, som godt kunne vært merket litt tydeligere at var en storskrift-utgave,,,

28.04: Ti lest, elleve kjøpt

En pakke i posten, og dermed hadde statistikken slagside i feil retning... :plystre: Jeg burde vel klare å fullføre hvertfall en bok før fredag og komme i balanse. Eller to, siden jeg har fått leveringbekreftelse på musikalboka også... 

-En musikalbok
-Ni Åtte Seks Tre bøker (på vegne av en venn...)

Solkrem etc (YR)
Kjole, skjørt, jakke (Ellos)

Praktisk talt ingenting. Lurer på hvor lenge jeg kan leve med at jeg har et par tomme tebokser... (hvilket sier litt om forbruket - jeg har kjøpt ti pakker løsvektste i isolasjonsukene).

Skrevet

Jeg har ikke handlet te.... Men det går litt kaffe. Det går en del te også.... Men der bruker jeg av lageret enn så lenge. 

Skrevet

Det er vel ikke sikkert jeg hadde vært teløs nå om jeg ikke hadde fylt på underveis, men jeg liker jo å ha et variert utvalg tilgjengelig... :fnise: 

Ellos-pakken er klar til henting. Gå ut en tur og hente den, bli hjemme og lese ut boka om Wallis og Edward eller være nyttig og fornuftig, ta oppvasken og rydde i klesskapet? Tenker jeg leser litt mens jeg funderer...

Skrevet

Her var det så mangt å henge seg opp i - den overdrevne bruken av utrolig, hvorfor en telefon som ikke lar seg skremme av regn (sic!) kommer med instrukser om tørking og ikke minst at de åpenbart ikke kan forskjellen på syrinlilla og purpur. For eksempel...

Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

de åpenbart ikke kan forskjellen på syrinlilla og purpur.

Nemlig :opplyser: . Men du har for så vidt rett i de andre punktene også.

Skrevet
8 timer siden, Daria skrev:

28.04: Ti lest, elleve kjøpt

En pakke i posten, og dermed hadde statistikken slagside i feil retning... :plystre: Jeg burde vel klare å fullføre hvertfall en bok før fredag og komme i balanse. Eller to, siden jeg har fått leveringbekreftelse på musikalboka også... 

28.04: 11 lest, 11 kjøpt.

Jeg brukte kvelden til å lese ferdig Gone with the Windsors, og regnskap og sjelefred er igjen i balanse... Boka er skrevet i dagbokform (en kunst å holde engasjerende i 400 sider uten å bli altfor hesblesende) av Wallis' gamle skolevenninne Maybelle som blir en av hennes nærmeste fra første møte med prinsen av Wales og til krigsutbruddet. Maybelle ankommer London som rik og nybakt enke, mer naiv og mindre verdensvant enn hun selv liker å tro, og fullstendig blindet av egne privilegier. Blikk for de små detaljer, men ikke for de store sammenhenger (som hun uforvarende likevel avslører for den observante leser) - en ypperlig kombinasjon i en forteller. Som så mange av Laurie Grahams bøker er den underholdende og samtidig mye mer intelligent enn man kan få inntrykk av. En del navn og situasjoner kjenner jeg igjen (jeg har jo lest et og annet om britisk historie og sosietet på 30-tallet), en del må jeg google underveis. Man er jo nysgjerrig...

Skrevet

Bortekontor i morgen :danser: Sjelden har jeg gledet meg så mye til å skulle på jobb :fnise: 

Skrevet (endret)

Det sitter en mann på setet foran meg på toget. Etter seks uker i relativ ensomhet føles det nesten uanstendig nært og intimt. Og så på offentlig sted...! :fnise:

Endret av Daria
Skrevet

Mennesker! :hoppe: Sosialisering! :hoppe: Toglesing! :hoppe:  Tur utenfor bygrensa! :hoppe: Godt fornøyd med dagens utflukt - det er mulig det ble mer skravling enn faktisk jobbing... :ler: 

Hentet ellospakke på vei hjem. Et sommerskjørt jeg ser store bruksmuligheter for, en jakke som blir fin med andre knapper (den er marineblå og har gullknapper med anker...) og en sommerkjole som kunne ha sittet penere, men det hjalp å flytte knytebeltet fra midjen til under puppene... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...