Daria Skrevet 21. april 2020 Forfatter #24701 Del Skrevet 21. april 2020 Det var den store pakkedagen - to på posten (ja, selvfølgelig vant utålmodigheten...) og to i postkassa. Innholdet i de to på posten hadde fint fått plass i kassa, om de ikke hadde blitt pakket i hver sin altfor store eske - om de hadde vært i samme eske ville jeg fortsatt syntes den var i overkant stor. Jeg har allerede sendt mail med bilde til Tanum og påpekt deres forbedringspotensiale... -To En romaner (egentlig ni - den ene er en samleutgave...) -To Et notehefter -Et notehefte -En musikalbok -Ni Åtte bøker (på vegne av en venn...) -En smykkebiografi (lite brukt genrebetegnelse...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. april 2020 Forfatter #24702 Del Skrevet 21. april 2020 På 18.4.2020 den 18.21, Daria skrev: Fortsatt 18.04: Ni lest, to kjøpt. Hjemmekontor-ungdomsboklesing på en lørdag... Jeg får aldri helt tak på hvor gamle hverken hovedpersonene ie eller målgruppen til ( i ungdomsbøker er det gjerne en tett sammenheng...) Iben Akerviks Lars er lol egentlig er, utover at begge er yngre enn jeg trodde - sannsynligvis ungdomsskole eller sen barneskole. Vennskap og mobbing og annerledeshet og forelskelse - viktige temaer og god moral. 21.04: Ni lest, fire kjøpt Det er jo viktig å oppdatere alle statistikker... Dagens ankomne var Philip Roths Konspirasjonen mot Amerika, kontrafaktisk roman om da Roosevelt ikke vant presidentvalget i 1940, og Laurie Grahams Gone with the Windsors - Windsors som i Edward og Wallis... Graham har tidligere skrevet fiktivt om Kennedy-familien gjennom en oppdiktet barnepikes øyne, her er det en venninne av Wallis som står for observasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 21. april 2020 #24703 Del Skrevet 21. april 2020 Havner bare reklame i min postkasse. Kanskje jeg nå faktisk skal få satt opp lapp om at jeg ikke ønsker reklame. Jeg har det på døren min for slippe alt reklame på dørmatten. Her har jeg begynt på Brobygger-serien på lydbok. Hører stort sett en times tid om gangen - ganske mye informasjon der. I tillegg har jeg begynt på bok 3 av Edvard Hoem på e-bok. De hadde den i den nye deichman-appen (som erstattet ebib eller ebok) Har også vasket klær i dag. Ikke så mye fancy tøy her - bukse og t-skjorte. Er faktisk ullsokker som varieres oftest for de brukes som tøfler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. april 2020 Forfatter #24704 Del Skrevet 21. april 2020 Jeg har nei til reklame-lapp - tror det sparer noen kilo papir i året... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. april 2020 Forfatter #24705 Del Skrevet 21. april 2020 Halvannen time ved tangentene - da syntes skulderen det fikk holde for i dag Tror jeg har spilt mer de siste ukene enn jeg har gjort det siste året... Jeg sender lange blikk mot Windsor-boka og prøver å overbevise meg selv om å lese ferdig den jeg holder på med først. Jeg prøver tross alt å bare holde på med en bok av hvert slag om gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. april 2020 Forfatter #24706 Del Skrevet 22. april 2020 Har noen sett arbeidslysten min? Den forsvant i det øyeblikket den oppdaget at det ikke lå noen presserende oppgaver og ventet... Kanskje den har gjemt seg i en bok på balkongen i påvente av møtet om en halvtime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. april 2020 Forfatter #24707 Del Skrevet 22. april 2020 Fordelen med å kaste opp, er at kvalmen er så mye mindre plagsom etterpå... *ser de lyse sidene* Andre lyse sider ved tilværelsen: Lærere som svarer på mail umiddelbart, og ikke minst flere bøker i postkassa. Nå begynner jo lista nesten å bli kort - den siste uka har den bare krympet. *skjeler bort på et par tomme tebokser* -To En romaner (egentlig ni - den ene er en samleutgave...) -To Et notehefter -En musikalbok -Ni Åtte Seks bøker (på vegne av en venn...) -En smykkebiografi (lite brukt genrebetegnelse...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. april 2020 Forfatter #24708 Del Skrevet 22. april 2020 22.04: Ni lest, seks kjøpt. En liten bok om Karen Blixen (velegnet for små vesker) og Joan Didions hyllede memoar De magiske tankers år. Den har så mange vært så begeistret for at både forventningene og fallhøyden er stor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. april 2020 #24709 Del Skrevet 22. april 2020 2 minutter siden, Daria skrev: Fordelen med å kaste opp, er at kvalmen er så mye mindre plagsom etterpå... *ser de lyse sidene* Greit å se fordeler, men det beste er å slippe. Håper det ikke er noe varig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. april 2020 #24710 Del Skrevet 22. april 2020 Ikke noe spennende i postkassen - ikke så rart kanskje ettersom jeg ikke har bestilt noe. :ler: Jeg har vært hos osteopat i dag og vi var begge fornøyd med at kroppen min har taklet de siste 7 ukene bra. Jeg mistet to behandlinger fordi en kollega hadde vært eksponert for smitte og var i karantene før Norge stengte ned.... og da droppet jeg behandling. Jeg så jo ikke for meg at det skulle ta 7 uker før neste behandling. Var innom butikken etter litt pålegg og mer såpe (går veldig mye såpe for tiden), og litt andre nødvendigheter..... og det ble litt dyrt. En nødvendighet var is. Og den ble spist på en benk i solen. Livet kjentes nesten normalt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. april 2020 Forfatter #24711 Del Skrevet 22. april 2020 En tur innom butikken har det med å bli litt dyrt for tiden - både fordi jeg handler sjeldnere og fordi "kjekt å ha"-terskelen har blitt lavere. Men is er jo en nødvendighet Strengt tatt var du jo svært beskjeden som nøyde deg med en, andre røk på en sekspakning med krone-is (i bunadsinnpakning. Kan det bli mer typisk norsk? ) forleden... 8 minutter siden, Skravla skrev: Greit å se fordeler, men det beste er å slippe. Håper det ikke er noe varig. Satser på at det var svært forbigående. Nå begynner jeg å bli sulten, det pleier å være et godt tegn Forøvrig kan jeg anbefale dette med pakker i postkassen, altså, sev om det frt kan bli litt avhengighetsskapende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. april 2020 #24712 Del Skrevet 22. april 2020 Jeg hadde 1 som ble spist ute.. Nevnte jeg ikke 12 pakningen i posen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. april 2020 Forfatter #24713 Del Skrevet 22. april 2020 Fort gjort å glemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 22. april 2020 #24714 Del Skrevet 22. april 2020 Må på butikken senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. april 2020 Forfatter #24715 Del Skrevet 22. april 2020 Og handlelisten la nettopp på seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. april 2020 #24716 Del Skrevet 22. april 2020 14 minutter siden, Daria skrev: Fort gjort å glemme Ja, korttidshukommelsen tok en pause i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. april 2020 Forfatter #24717 Del Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Skravla skrev: Ja, korttidshukommelsen tok en pause i dag. Den var midlertidig nedkjølt...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. april 2020 #24718 Del Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Daria skrev: Den var midlertidig nedkjølt...? Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. april 2020 #24719 Del Skrevet 22. april 2020 Virker som om arbeidslysten min tok seg en pause også..... Men det er en kjøring om to timer som jeg må bli klar til.... Wosh ut av KG: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. april 2020 Forfatter #24720 Del Skrevet 22. april 2020 Selv er jeg ferdigjobbet for i dag - og har muligens litt lyst på is...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå