Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av de drøyt åtte timene jeg har vært våken i dag har seks blitt tilbragt i sofaen med tven på og håndarbeid eller pc mellom hendene, halvannen i lesestolen med The New Yorker og resten med å lage og spise middag (jeg begynner å få gode vaner og spiser middag vel så ofte ved spisebordet som i sofaen). Planen for kvelden er påfallende lik formiddagen - jeg har en kongelig dokumentar på boksen (om Victoria og Albert - jeg har alt sett en om Harry og Meghan tidligere i dag), noen sider igjen av tidsskriftet og som alltid et godt utvalg pågående bøker (men jeg tror det er på tide å innse at jeg ikke kommer meg gjennom An-Magritt denne gangen heller. Det er så mye annet som frister mer...). Hvis jeg skal vise meg offentlig i morgen bør jeg på et eller annet tidspunkt få vasket håret også. Snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRKs hoppkommentator kanaliserer Arne Scheie og Ingrid Espelid Hovig samtidig:

-Som vi alle husker, kom Polen på 7. plass i det [junior-vm] rennet... Ok, så jukset jeg litt der...

:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2020 den 21.42, Daria skrev:

18.02: Fire lest, tre kjøpt.

Jeg har gjenopplivet Shakespeare-prosjektet mitt og viet kvelden til Othello i Edvard Hoems gjendiktning, samt Inger Merete Hobbelstads tilhørende essay. Verdig påsto at kvinnen er ustadig, men Othello er jo virkelig ikke noe bedre. Det kreves ikke mange ord fra Iago før han er overbevist om at hans unge kone er utro og tar livet av henne. Jeg så både teaterversjonen (sannsynligvis i Hoems språkdrakt, det var på Det Norske) og operaversjonen da jeg var 16, takket være en engasjert norsklærer, men husker dessverre ikke så mye, bortsett fra at vi satt en stivpyntet klasse på første rad balkong i operaen...

21.02: Fem lest, tre kjøpt.

Kveldsøkt på hjemmekontoret med ungdomsboka Et hjerte i en kropp i verden. Annabelle bestemmer seg under et angstanfall for at hun skal løpe fra Seattle, hvor hun bor, til Washington DC - nå med en gang. Hun vil løpe fra minnene om tragedien som har skjedd, skyldfølelsen og sorgen og det som venter. Da er det jo kjekt at hun har en bestefar med bobil som uten forvarsel kan stille som følgebil i de fem månedene det tar, samt den ideelle kombinasjonen av venner og familie med alle de egenskapene som trengs for at ting skal gå glattest mulig. Kommer man over de åpenbare innvendingene (og ignorerer den litt for forutsigbare og obligatoriske forelskelsen) og kjøper konseptet, er det en sterk og viktig roman om å være kvinne i dag, om vold og våpenkontroll. Jeg gråter meg gjennom de siste par kapitlene. Dessuten vil jeg blir som Dawn Celeste når jeg blir gammel (men muligens uten bobilen...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne levere en klage på været :opplyser: For det første er jeg forferdelig lei denne vinden, for det andre har værmeldinga lovet knallvær i dag, helt din den plutselig ombestemte seg i går. Nå er det regn og vind og kanskje et hint av sol i ettermiddag. Hva med mine planer om å ta med meg tekopp og bok ut på tur? :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Daria skrev:

For det første er jeg forferdelig lei denne vinden

Nå måtte jeg rett og slett inn på yr og kikke og ....unnskyld meg, men... :hoho:. Vind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du ikke være ufin :fnise: Alt er som kjent relativt, vi er ikke vant til å høre vinden i indre by og nå svaier det i både trær og verandaplanter. Mer enn en strek på vindpila er for mye, sånn er det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, mens vi er inne på inneliv: hvor får man kjøpt anstendige nåleputer nå til dags (nei, jeg vil ikke ha bilder av uanstendige :ler: ) ?  Har en sånn åttitallssak i plast der nålene ligger inni en boks mens det er en pute av skumgummi oppå, men oppdaget her for et par kvelder siden at den skumgummien er ikke mye å satse på lenger. Finner haugevis av sydde puter når jeg googler (og jeg kan jo alltids tove en selv...) men jeg vil ha en med boks så overskuddet knappenåler har et sted å bo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke åttekantet og blå...? *så umiddelbart for meg mammas gamle* Jeg har to selvsydde (en til synåler og en til knappenåler) samt en nyinnkjøpt til å ha rundt håndleddet, men ingen med boks.

*googler*

Sånn, for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ligger noe i luften... Jeg hadde en vag tanke om fastelavensboller, men så lå det tre brune bananer på fruktfatet, så nå har jeg straks nystekt bananbrød i stedet :sikle: Med litt alternativt kryddervalg - oppskriften sa kanel, hodet sa kanel, hånda tok med største selvfølge fram kardemommen... Til gjengjeld droppet jeg allehånden som også sto i oppskriften, det hadde jeg visst ikke. Kardemomme, allehånde - det er jo ikke så nøye... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daria skrev:

Den er ikke åttekantet og blå...? *så umiddelbart for meg mammas gamle* Jeg har to selvsydde (en til synåler og en til knappenåler) samt en nyinnkjøpt til å ha rundt håndleddet, men ingen med boks.

*googler*

Sånn, for eksempel?

Akkurat nettopp nesten sånn (men min er rund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens multitasking: Kna pizzadeig mens man får med seg innspurten i skiskytingsstafetten. Andreas Viestad dominerer kjøkkenet i dag - jeg har igrunnen mange kokebøker jeg burde blir litt flinkere til å bruke. Det hender jo kokkene vet hva de snakker om...

Opptakskassetten bød på My heart vil go on tre ganger på rad. Ting tyder på at den er fra februar/mars 1998... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå som det norske MGP-bidraget er kåret (selv om etterdønningene nok vil vare en stund...), kan jeg jo rette fullt fokus mot svenskene, som fortsatt har noen uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

We are one. Hvilken fantastisk original tittel i denne sammenhengen. Både refreng og stemme er rappet fra Bonnie Tyler, men hun fant tydeligvis ingen hun kunne stjele en bh fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden har gått fra Nanne Grönwalls nummer på absolutt alle måter. At den heter Carpool karaoke (selv om den er på svensk) gjør ikke ting noe bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke bare én kjetting på buksa, han har en halv jernvarehandel... Men han er ung og kjekk og har et Måns-inspirert visuelt show, så det lukter vel finale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...