Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, var det DEN "Ut mot havet". Husker melodien, men hadde glemt navnet. (Innser at man ikke er riktig så tett i nøtta som man trodde.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daria skrev:

Det meste er vel egentlig bedre enn Rune, på de aller fleste måter...

I hvert fall i min verden. 

 

Men ser i feeden min på FB at noen gleder seg til sommerens dansebandfester på andre siden av grensen.... med godeste Rune. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cata skrev:

Åh, var det DEN "Ut mot havet". Husker melodien, men hadde glemt navnet. (Innser at man ikke er riktig så tett i nøtta som man trodde.) 

#denfølelsen - den er ganske god :ler: 

2 minutter siden, Skravla skrev:

I hvert fall i min verden. 

 

Men ser i feeden min på FB at noen gleder seg til sommerens dansebandfester på andre siden av grensen.... med godeste Rune. 

Vi har alle vårt... Så lenge målet deres er å danse og ikke stille seg i køen til Rune er det vel innafor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Cata skrev:

Hørtes noenlunde rett ut, og nå er jeg redd du har klistret den fast til hjernen min for de neste tre dagene. Minst.

Den kverner på hjernen her også nå, fillern :skratte:

Ris til egen bak :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Skravla skrev:

Sånn umiddelbart er jeg mer skeptisk til kikertene enn til insektene...

4 minutter siden, Roadrunner skrev:

Den kverner på hjernen her også nå, fillern :skratte:

Ris til egen bak :sjenert:

Det er deg vel undt! :kjefte:Jeg prøver hardt å fortrenge den med noe annet - en annen eldre mann med mange hakk i sengeposten og en dragning mot havet, for eksempel...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:natti:

*tusler i skammekroken/senga og leser litt*

"Maria, Maria. Maria, Maria. Ja, jeg elsker deg og du er alt for meg.."

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en gang bevist - den tyngste delen av enhver tur er veien fra sofaen til utgangsdøra... Jeg mønstret alt jeg hadde av viljestyrke og selvdisiplin og kom meg ut, med den tanke at den korteste av standardturene mine, på i underkant av 20 minutter fikk jeg hvertfall klare. Da jeg først var i gang gikk jeg videre uten å egentlig tenke over det - jeg måtte jo se hvor høy vannstanden var nå, og da jeg først var kommet så langt kunne jeg jo stikke bortom Meny og kjøpe litt mer grønnsaker, og plutselig hadde jeg gått en times tur (og kjøpt grønnsaker. Og jordbær-og-rabarbra-youghurt og mozarellaost og biscotti. Men jeg sto imot sjokoladetrøfler på tilbud.).

Nå er det sol ute - det kunne det vel ha vært for en time siden? - og skiskyting inne. Det er vel på sin plass med en medalje til Tiril Eckhoff snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.2.2020 den 18.40, Daria skrev:

17.02: Tre lest, tre lest.

Amin Maalouf utforsker sin egen familiehistorie i Opphav, med fokus den ukonvensjonelle bestefaren i Libanon/Syria (den gang det ottomanske rike) og dennes bror, som utvandret til Cuba og er gjenstand fpr mange uavjlarte familiemyter og -historier. Ved hjelp av gamle brev og dokumenter, samtaler og ikke minst en reise til Havana blir myter både bekreftet og avslørt. Interessant, men i overkant mange navn og slekstsforhold å holde styr på. Årets første leste mann, det var vel på tide...

18.02: Fire lest, tre kjøpt.

Jeg har gjenopplivet Shakespeare-prosjektet mitt og viet kvelden til Othello i Edvard Hoems gjendiktning, samt Inger Merete Hobbelstads tilhørende essay. Verdig påsto at kvinnen er ustadig, men Othello er jo virkelig ikke noe bedre. Det kreves ikke mange ord fra Iago før han er overbevist om at hans unge kone er utro og tar livet av henne. Jeg så både teaterversjonen (sannsynligvis i Hoems språkdrakt, det var på Det Norske) og operaversjonen da jeg var 16, takket være en engasjert norsklærer, men husker dessverre ikke så mye, bortsett fra at vi satt en stivpyntet klasse på første rad balkong i operaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire eldre damer på bytur, en mann som tydeligvis ikke stoler helt på teknologien og roper i telefonen for sikkerhets skyld og en som usjenert smatter seg gjennom en stor appelsin. Stemningsrapport fra toget, hvor jeg oppga boka til fordel for musikalradio...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det faktisk nesten i praksis helg :danser: I morgen jobber jeg jo ikke, og i anledning vinterferien har jeg hjemmekontor fredag. Siden det i min verden betyr å lese ungdomsbøker, er forskjellen på hjemmekontor og fri forsvinnende liten... :ac: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Filharmoniens jubileumsbok: 

Det regnet selvfølgelig - som det som regel gjør når korps marsjerer[...].

Skal man antall at forfatter Alfred Fidjestøl her har bitre minner fra en barndom i buekorps i Bergen...? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge yr skal det striregne hele dagen. I følge nrk er det både Ski Tour, hopp og vm i skiskyting store deler av dagen. Sannsynligheten for at jeg beveger meg utenfor døra i dag er jo ikke overveldende stor... :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...