Daria Skrevet 10. april 2019 Forfatter #21581 Skrevet 10. april 2019 På 9.4.2019 den 15.40, Daria skrev: 09,04: En lest, to kjøpt 10.04: En lest, fem kjøpt. Jeg må gjøre en innsats for å pynte på den statistikken i påsken... Tre bøker fra Bokklubben på dørstokken i dag tidlig - Dorothy Parkers samlede, et feministisk-historisk essay og en roman fra mellomkrigs-England (handlingen, altså - boka er nyskrevet).
Skravla Skrevet 11. april 2019 #21582 Skrevet 11. april 2019 11 timer siden, Daria skrev: 10.04: En lest, fem kjøpt. Jeg må gjøre en innsats for å pynte på den statistikken i påsken... Tre bøker fra Bokklubben på dørstokken i dag tidlig - Dorothy Parkers samlede, et feministisk-historisk essay og en roman fra mellomkrigs-England (handlingen, altså - boka er nyskrevet). Med finvær og fridager så burde du få opp statistikken litt. Jeg fant en Christie-bok i bokhyllen i går så jeg har startet på den. Leste første siden - husket filmen og morderen, men det er ikke så farlig. Hennes bøker kan leses allikevel. Fikk vasket og påskepyntet i går - greit å bruke fridagen til noe nyttig. Fant frem litt brodering også så får jeg se om jeg kommer igang med det igjen.
Daria Skrevet 11. april 2019 Forfatter #21583 Skrevet 11. april 2019 Jeg får plukke ut noen tynne påskebøker Som vanlig holder jeg jo på med fire i slengen, et par av dem nærmer seg en avslutning...
Daria Skrevet 11. april 2019 Forfatter #21584 Skrevet 11. april 2019 Det Norske har i all stillhet sluppet høstprogrammet sitt i dag. Sigd var en del av lesekveldene de hadde for noen år siden og introduserte meg for forfatterskapet til Ruth Lillegraven. Det er en nydelig historie, gleder meg til å se hva Peer Perez Øian kan gjøre med den. Trilogien blir også spennende, sånn apropos nydelige fortellinger - i det hele tatt ser det ut til å bli en Fosse-tung høst...
Daria Skrevet 11. april 2019 Forfatter #21585 Skrevet 11. april 2019 22 timer siden, Daria skrev: 10.04: En lest, fem kjøpt. Jeg må gjøre en innsats for å pynte på den statistikken i påsken... Tre bøker fra Bokklubben på dørstokken i dag tidlig - Dorothy Parkers samlede, et feministisk-historisk essay og en roman fra mellomkrigs-England (handlingen, altså - boka er nyskrevet). 11.04: Tre lest, fem kjøpt. Som sagt... Richard Herrmanns bok om britiske statsministere er ferdiglest, likeså John Keats biografi om Dorothy Parker. Pussig nok er begge bøkene fra 1970, men mens Dorothy Parker da allerede var død og historien hennes sånn sett avsluttet, føles det unektelig som om Herrmanns bok slutter litt prematurt, med Edward Heath og hans flygel og et Storbritannia på vei inn i det nokså nye europeiske handelsforbundet...
Cata Skrevet 11. april 2019 #21586 Skrevet 11. april 2019 På 9.4.2019 den 22.58, Daria skrev: Dette at Jesus er gangbart fornavn i enkelte land gir jo en litt ufrivillig komisk effekt innimellom... Med enkelte spanske kolleger så har jeg opplevd den der. Meg til kollega: "Du jeg har fått en mail fra Jesus..."
Daria Skrevet 12. april 2019 Forfatter #21589 Skrevet 12. april 2019 Mannen på andre siden av midtgangen spiser sukkertøy med åpen munn og høylydt entusiasme. En riktig god fredags morgen ønskes dere alle...
Cata Skrevet 12. april 2019 #21590 Skrevet 12. april 2019 Enkelte ferier er bare "de beste". Påskeferien går i den kategorien.
Daria Skrevet 12. april 2019 Forfatter #21591 Skrevet 12. april 2019 Noe av det beste med påskeferien er den ekstra mandagen - det at ferien går over i uka etter gjør at den føles så mye lenger...
Daria Skrevet 13. april 2019 Forfatter #21593 Skrevet 13. april 2019 På 11.4.2019 den 21.09, Daria skrev: 11.04: Tre lest, fem kjøpt. Som sagt... Richard Herrmanns bok om britiske statsministere er ferdiglest, likeså John Keats biografi om Dorothy Parker. Pussig nok er begge bøkene fra 1970, men mens Dorothy Parker da allerede var død og historien hennes sånn sett avsluttet, føles det unektelig som om Herrmanns bok slutter litt prematurt, med Edward Heath og hans flygel og et Storbritannia på vei inn i det nokså nye europeiske handelsforbundet... 13.04: Fire lest, fem kjøpt. After the party har en tittel med to betydninger - party kan referere både til festen som er et vendepunkt i historien og til partiet, i dette tilfellet Oswald Mosleys fascistiske parti, som bokas hovedperson litt tilfeldig blir involvert i på 30-tallet, med store konsekvenser. God og interessant bok, relativt velkjent historisk epoke fra en ny vinkel.
Daria Skrevet 13. april 2019 Forfatter #21594 Skrevet 13. april 2019 Komiker døde på scenen. Underveis i showet spøkte han til og med med sin egen helse: – Se for dere at jeg falt død om her, rett foran dere, sa han. Da han plutselig sank sammen, trodde dermed alle at han spøkte. Auda... Jeg kan derimot melde at Anne Marit Jacobsen absolutt er i live og i storform, både som mekanisk fugl (-Jeg lå meg til denne rollen...), reke (-Reke i trengsel er reke i fengsel!) og Gro Harlem Brundland som Lily Valentin. Et hiphop-nummer om hvor sur hun er over å aldri ha vunnet Hedda-prisen bød dessuten på et nytt uttrykk for lettkledde damer - kledd i bare tampax'en. Det verste - eller beste, alt ettersom - var at en av de som ble omtalt i den forbindelse var Marie Blokhus ( fordi hun har vunnet Hedda-prisen), som har vært naken på scenen såpass ofte at det må sies å være dekkende Mat ble det også etterpå - Skravla sa noe om et spisested rett oppi veien, og jeg var som vanlig vanskelig... Kvelden ble avsluttet med å vandre hjem over Aker Brygge, en halvtimes tur i rolig tempo. Planen om å hamstre smågodt på veien hjem utgikk med fem minutters margin, men det er jo ikke sjokoladetomt i heimen likevel... Nå drikker jeg te og ser lørdagsslåssing -. det gå hardt for seg mellom Viking og Brann nå
Daria Skrevet 13. april 2019 Forfatter #21596 Skrevet 13. april 2019 Jeg var så vidt innom, men jeg setter heller min lit til svenskenes sendinger også i år... Noen ha kastet et påskeegg inn på banen... I utgangspunktet selvfølgelig en uting å kaste ting, men det er jo et snev av humor og timing i det 🐣
Skravla Skrevet 13. april 2019 #21597 Skrevet 13. april 2019 Nå er det Tidsbonanza bl.a. Ingrid Bjørnov
Daria Skrevet 13. april 2019 Forfatter #21598 Skrevet 13. april 2019 Var det ingen som husket å fortelle Marit Voldseter at hun skulle på tv, ikke på radio...? *slem*
Skravla Skrevet 13. april 2019 #21599 Skrevet 13. april 2019 1 minutt siden, Daria skrev: Var det ingen som husket å fortelle Marit Voldseter at hun skulle på tv, ikke på radio...? *slem* Hun har ikke akkurat eldes med stil.....
Daria Skrevet 13. april 2019 Forfatter #21600 Skrevet 13. april 2019 Treholt-saken husker jeg bare som et mye nevnt navn, jeg var jo ikke så gammel. Faktisk lærte jeg en del nytt om den saken da jeg leste biografien til Gro i vinter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå