Sauen Shaun Skrevet 9. mars 2011 #2141 Del Skrevet 9. mars 2011 Oi. Den konserten skulle jeg gjerne vært med på. Lillebjørn kunne jeg godt tenkt meg å høre live. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 9. mars 2011 #2142 Del Skrevet 9. mars 2011 Dukker vel frem noen minner i kveld da Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 9. mars 2011 #2143 Del Skrevet 9. mars 2011 Takk for koselig konsert-kveld. Selv om jeg kunne unnvært den magnetiske tiltrekningen mellom buss og drosje på vei hjem.... Brrrr Nå har jeg spist og varmet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #2144 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Dukker vel frem noen minner i kveld da Absolutt alle sangene var gamle kjente Jeg fikk til og med Inni mitt hode, som jeg elsket som liten. Samt allsang på En himmel full av stjerner, da fikk enkelte en nostalgisk liten klump i halsen og tilhørende fuktige øyne, gitt... Endret 10. mars 2011 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #2145 Del Skrevet 10. mars 2011 Selv om jeg kunne unnvært den magnetiske tiltrekningen mellom buss og drosje på vei hjem.... Brrrr Kjærlighet ved første treff? Eller var det da den gikk over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 10. mars 2011 #2146 Del Skrevet 10. mars 2011 Kjærlighet vet første treff... Og de var venner og vel forlikt. Veldig enige om hvem som hadde skylden også. Og jeg er glad i 10-minuttersrute selv etter kl 23. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #2147 Del Skrevet 10. mars 2011 Bortskjemt er du... Toget mitt, du vet det som går en gang i timen, var ti minutter forsinket hjem i går -jeg slet litt med å holde meg våken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 10. mars 2011 #2148 Del Skrevet 10. mars 2011 Bortskjemt er du... Toget mitt, du vet det som går en gang i timen, var ti minutter forsinket hjem i går -jeg slet litt med å holde meg våken Når det gjelder kollektivt så vet jeg at jeg er bortskjemt.... Missunner deg ikke en gang i timen nei..... er en grunn til at jeg ikke tar min verdivurdering den veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 10. mars 2011 #2149 Del Skrevet 10. mars 2011 Åh, som vi sang på "inni mitt hode" da vi var små. Vi gikk og sang som gale på hestejordene og skjønte ikke hvorfor hestene løp sin vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #2150 Del Skrevet 10. mars 2011 Umusikalske beist (hestene, altså...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 10. mars 2011 #2151 Del Skrevet 10. mars 2011 Vimse hesteskremsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 10. mars 2011 #2152 Del Skrevet 10. mars 2011 Konsert-kveld -Lillebjørn Nilsen Gleder meg, han er blandt de jeg "alltid" har hørt på (da vi fikk kassettspiller i bilen da jeg var 5, var han, Kim Larsen, Øystein Sunde og Knudsen & Ludvigsen de mest spilte i årevis...) , men jeg har ikke vært på konsert med ham før. Kim Larsen skal spille her i byen i sommer. Åh, som vi sang på "inni mitt hode" da vi var små. Vi gikk og sang som gale på hestejordene og skjønte ikke hvorfor hestene løp sin vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #2153 Del Skrevet 11. mars 2011 Litt flaks skal man ha... Jeg kommer til en ukjent togstasjon og aner ikke når toget går, utover at det går en gang i timen. Skjermen forteller meg at toget etter rutetabellen hadde avgang tre minutter tidligere -og at det er fem minutter forsinket Så da ble det god middag og ørlite på Brasseriet før endelig -Fanny og Alexander. Sist jeg hadde billett til den lå jeg som kjent nokså kraftløs på sofaen mens verden gikk rundt -hurra for ekstraforestillinger. Og hurra for han som spilte Alexander som barn -jeg bløyer meg i støvet og bestiller plass til ham på teaterhøgskolen om noen år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #2154 Del Skrevet 11. mars 2011 Kim Larsen skal spille her i byen i sommer. Hmmm... Lille Ville fikk Kim Larsen-cd til jul -en hvor han synger barnesanger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #2155 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Man skal lese mye, særlig når man leser teateranmeldelser, men denne var over middels interessant: I denne forestillingen er det store høydepunkt, når Erik Wenberg Jacobsen som Jean Valjean i begynnelsen synger ”Før han hjem”. Der var sikkert mange som hadde fremme et lommetørkle for å tørke øynene. Imidlertid forstår jeg ikke hvorfor man ikke later Jean Valjean synge denne sangen til Gavroche når han er blitt skutt. Da hadde effekten blitt mye sterkere. Nå oppfatter sikkert ikke alle at Jean Valjean nettopp er blitt oppmerksom på at det er Marius som Cosette er forelsket i, og at dette er grunnen for sangen. For det første så er jo handlingen (og det meste annet) i denne musikalen strengt regulert, så regissøren har faktisk ikke så mange valg. For det andre -Valjean kommer til barrikaden ene og alene for å passe på Marius (nei, det er ikke min tolkning, det er ganske opplagt i romanen). At publikum ikke får med seg hva og hvorfor der har jeg vondt for å tro. Valjean har dessuten ikke noe forhold til Gavroche, hvorfor skulle han synge en sånn sang til ham? Men min mistanke viste seg å stemme, anmelderen som skrev dette er det samme som skrev om Hair for noen år siden: Å glorifisere narkotiske stoffer for et ungt publikum bør man spare seg for. Først å sætte en sprøyte, selvom dette ble forsøkt å skulle virke negativt, og la den som får sprøyten, noe etterpå opptre som stjerne i et opptrinn i forestillingen virker forkert Den scenen det refereres til her inkluderer, i tillegg til blod, sprøyter og en Woof med glassaktige øyne, skjelvinger og generelt nokså redusert framtreden, den nokså instendige oppfordringen fra Berger: "Om du ikkje slutar med dette, kjem du til å døy!" og er noe av det mer hjerteskjærende jeg har sett på en scene. Å klare å tolke det (og resten av stykket sett under ett) som glorifisering av narkotiske stoffer er ganske imponerende. Nevnte anmelder klarer jo til og med -som den eneste, hvertfall av de jeg leste -å påstå at Maria Arredondo leverte glimrende skuespill i Sound of Music. Mer trenger jeg kanskje ikke vite om ham -utover at vi neppe skal gå på teater sammen... Endret 11. mars 2011 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 11. mars 2011 #2156 Del Skrevet 11. mars 2011 Kunne ha blitt interessant doskusjon med deg og han rundt samme bord! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #2157 Del Skrevet 11. mars 2011 Det hadde muligens gått ei kule varmt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 11. mars 2011 #2158 Del Skrevet 11. mars 2011 Næææ. Sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #2159 Del Skrevet 11. mars 2011 Næh, jeg pleier da ikke å bli så engasjert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 11. mars 2011 #2160 Del Skrevet 11. mars 2011 Nei, du er jo generelt uinteressert og uengasjert i det meste som skjer. Med mindre det står i Se&Hør eller sendes på TV3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå