Skravla Skrevet 6. april 2019 #21561 Skrevet 6. april 2019 Jeg lagde peppermynte-te når jeg kom hjem.
Daria Skrevet 6. april 2019 Forfatter #21562 Skrevet 6. april 2019 Jeg gikk for kveldste - rooibos med banan og honning.
Rosalie Skrevet 6. april 2019 #21563 Skrevet 6. april 2019 Traff venninne i byen, var hjemme litt før 11. Da var det full fest her. Nå har alle gått hjem. Mannfolkene nærmer seg 50
Daria Skrevet 7. april 2019 Forfatter #21564 Skrevet 7. april 2019 19 timer siden, Daria skrev: En giganteddekopp på badet, en enda større humle på kjøkkenet. Bildet av min forfar entomologen kom opp på veggen, og insektene så det som et velkommen-skilt...? I dag : En veps...
Daria Skrevet 7. april 2019 Forfatter #21565 Skrevet 7. april 2019 Loppemarked eller ikke loppemarked, det er spørsmålet. Eller, spørsmålet handler vel om latskap, loppemarkedet er en potensiell del av svaret...
Daria Skrevet 8. april 2019 Forfatter #21566 Skrevet 8. april 2019 Svaret ble te og Richard Herrmann på balkongen (mao latskap, ikke loppemarked), om noen skulle lure... Foreldrene med altfor små barn på teater lørdag fikk uventet sterk konkurranse om tittelen Helgens største idiotpublikummere på showet til Kevin Bridges i går kveld. Han som satt rett innenfor oss måtte ut tre ganger i løpet av de to timene det varte (og ingen av dem faktisk i pausen...) - to ganger for å gå på do (antar jeg) og en gang for å kjøpe mer øl (det holdt jo ikke med de to halvliterne han hadde med i utgangspunktet), i tillegg til at han dusjet Skravla med øl. Dust...
Daria Skrevet 8. april 2019 Forfatter #21567 Skrevet 8. april 2019 (endret) Teaternytt på en mandag: 1) Eirik Stubø går av som sjef på Dramaten. Det har vært et turbulent år, må man vel kunne si... Jeg har sett den omtalte dokumentaren om Josefin Nilsson, den er ganske sterk. Det Aftenposten unngår å nevne er at dokumentaren ikke navngir eller identifiserer skuespilleren (med det ble ganske snart åpenbart i sosiale medier at "alle i Sverige viste), at dommen han har sonet var skandaløst mild (han fikk bla.a. redusert straff fordi oppmerksomheten rundt saken var så belastende for ham som en offentlig person...) og at de reseptbelagte medisinene hun gikk på var, selv så mange år senere, en direkte følge av skader han påførte henne. 2)En oppsetning på Det Norske slaktes, det skjer ikke så ofte... Jeg hadde ingen planer om å se den, jeg tror ikke jeg ombestemmer meg nå... 3)Tidenes beste år for Det Norske - ikke så overraskende, og jeg har gjort mitt Endret 8. april 2019 av Daria
Daria Skrevet 8. april 2019 Forfatter #21568 Skrevet 8. april 2019 Jeg kom hjem fra jobb og satte meg på balkongen med mat, te og en bok (for ikke å si tre...) et par timers tid. Omtrent samtidig med at jeg fant ut at det var på tide å tekke inn, fant naboen ut at det var på tide å da igang ekstra bråkete håndverksaktivitet. Plutselig ble det mer bok og te, på en stille og solfylt benk ved sjøen... Jeg har fått mye frisk luft og D-vitamin (og boksider) i dag da, selv om det ikke ble gjort så mye annet.
Daria Skrevet 8. april 2019 Forfatter #21569 Skrevet 8. april 2019 Dubai. Et sted jeg virkelig ikke vil reise til, jeg sliter litt med å skjønne hvorfor det har blitt et så populært feriested. Ikke ville jeg følt meg trygg der og ikke er det et regime jeg ønske å støtte økonomisk på noen måte. En kvinne som anmelder en voldtekt risikerer å bli fengslet for å ha hatt utenomekteskapelig sex, det sier igrunnen alt om kvinnesyn og lovgivning...
Daria Skrevet 9. april 2019 Forfatter #21570 Skrevet 9. april 2019 Det var så folksomt på lunsj & lyrikk i dag at jeg ikke fikk ha bordet mitt i fred - så fullt har jeg aldri opplevd at det har vært.. Jeg kom drøyt 20 minutter før det begynte og fikk så vidt karret til meg et firemannsbord helt i utkanten, men rakk knapt å sette meg før noen spurte pent om jeg var villig til å flytte til de to som satt på nabobordet, så gruppen på fire slapp å splitte seg på to bord. Vi var alle skjønt enige at folkevandringen måtte skyldes Ola B. Johannessen - han er jo god... Dagens program var Hans Børli - noe nytt og noe velkjent. Han avsluttet med et dikt om å bli gammel - siden vi er så mange av det slaget til stede... Etterpå satt jeg og leste en stund hos Camilla Collett i Slottsparken, og skvatt høyt da det plutselig hørtes ut som en blanding av en stor demonstasjon og en fotballkamp i gaten bak meg, rett ved statsministerboligen. En kjapp titt på twitter oppklarte det hele - politiet hadde øvelse
Daria Skrevet 9. april 2019 Forfatter #21571 Skrevet 9. april 2019 På 2.4.2019 den 16.20, Daria skrev: 02.04: En lest, ingen kjøpt. Jeg har forsåvidt respekt for forfattere som etter å ha skrevet en populær bok ikke tviholder på den samme suksessformelen, men våger å prøve noe nytt. Det blir bare litt nedtur nå jeg elsket den første boka og ikke synes noe særlig om den neste... Jette A. Kaarsbøls Den lukkede bok var en av mine absolutte favoritter for et par siden - opprørske borgerskapsfrøkner og et samfunn i endring, sent 1800-tall, tilstedeværende fortellerstemme og fantastiske formuleringer. I Din nestes hus er vi i nåtid, og en nokså usjarmerende mann i midtlivskrise flytter på landet tilsynelatende uten mål og mening, blir venn med den lokale presten og begjærer hans kone og det meste er i grunnen ganske kjedelig og uinteressant... 09,04: En lest, to kjøpt Jeg har i dag, i Normisjons bruktbutikk av alle stede, pådratt meg en bok i den på alle måter smale genren Nobelpisvinnende japansk erotisk litteratur. Av bøker man må kjøpe bare fordi man oppdage at de finnes.... Jeg skal ærlig innrømme at navnet Yasunari Kawabata var ukjent for meg, men han vant altså Nobelprisen i litteratur i 1968, for sin fortellerkunst, som med fin følelse uttrykker det japanske vesens egenart (takk til Wikipedia). En bok om Kenya ble også med - jeg holder på med Americanah nå og med min tendens til å bli inspirert til videre relatert (det er derfor jeg fortløpende har lest tre bøker om dronning Victoria og hennes nærmeste og nå er over på å lese om britiske statsministere...) er det jo geit å være forberedt... Dessuten fant jeg en påske-potteskjuler med en sirkel av gjess med gule halssløyfer
Roadrunner Skrevet 9. april 2019 #21572 Skrevet 9. april 2019 Japansk erotikk, Kenya og gjess med gule sløyfer? Neida, så joda...
Daria Skrevet 9. april 2019 Forfatter #21573 Skrevet 9. april 2019 Mye gøy å finne i bruktbutikker - du skulle sett alt jeg ikke kjøpte...
Daria Skrevet 9. april 2019 Forfatter #21574 Skrevet 9. april 2019 Dette at Jesus er gangbart fornavn i enkelte land gir jo en litt ufrivillig komisk effekt innimellom... Fra VG Lives rapportering fra kveldens CL.kamp mellom Tottenham og Man City ( ) : Jesus i sin andre offside på kort tid.Nok en offside-avgjørelse går mot Jesus.
Daria Skrevet 10. april 2019 Forfatter #21575 Skrevet 10. april 2019 Dagens moral: Livet er det du faktisk gjør, ikke det som står i kalenderen din... Synes forøvrig Støre er klar og god i svarene sine her. 1
Roadrunner Skrevet 10. april 2019 #21576 Skrevet 10. april 2019 2 timer siden, Daria skrev: Dagens moral: Livet er det du faktisk gjør, ikke det som står i kalenderen din... Synes forøvrig Støre er klar og god i svarene sine her. Forstår ikke hvordan det er mulig jeg... Man VET da om man har gjennomført en tur og skal føre reiseregning? Er det ikke naturlig at det må vedlegges diverse kvitteringer og bilag for å få refundert eventuelle utlegg?
Daria Skrevet 10. april 2019 Forfatter #21577 Skrevet 10. april 2019 Jeg kan til en viss grad skjønne, hvis jeg virkelig legger godviljen til, at man kan rote litt med datoer når turer blir flyttet, men det er da en smal sak å finne ut av. At en tur faktisk ikke er gjennomført klarer man vel å huske - eller bare stryke i kalenderen, hvis man ikke stoler på egen hukommelse. Men det systemet de har kan jo ikke være helt godt uansett - et mulig forslag til beding kom på nyhetsmorgen i dag fra en fyr jeg tror kan ha vært økonomiprofessor (han var hvertfall hentet inn som ekspert) var å innføre en form for attestering fra leder e.l. Min umiddelbare reaksjon var at er ikke det en selvfølge? Det ha det vært alle steder jeg ha jobbet, i tillegg til dokumentasjon av faktiske utgifter samt dokumentasjon på hvorfor jeg har vært på tur.
Daria Skrevet 10. april 2019 Forfatter #21578 Skrevet 10. april 2019 Jeg kom hjem fra butikken og pakket ut varer nettopp, og stusset på at brødposen var våt - jeg hadde jo ikke kjøpt noe væske eller noe som burde lekke. Det luktet mistenkelig paprika, og joda, begeret med snackspaprika var så fullt av mugg og tilliggende herligheter at de var i ferd med å gå over i flytende form Jeg gadd ikke gå tilbake og klage, men jeg har sendt dem bilder... At man finner en muggen tomat her og et litt for modent eple der er jo en ting, men lang grønn pels oppstår ikke på en dag...
Rosalie Skrevet 10. april 2019 #21579 Skrevet 10. april 2019 1 time siden, Daria skrev: Jeg kan til en viss grad skjønne, hvis jeg virkelig legger godviljen til, at man kan rote litt med datoer når turer blir flyttet, men det er da en smal sak å finne ut av. At en tur faktisk ikke er gjennomført klarer man vel å huske - eller bare stryke i kalenderen, hvis man ikke stoler på egen hukommelse. Men det systemet de har kan jo ikke være helt godt uansett - et mulig forslag til beding kom på nyhetsmorgen i dag fra en fyr jeg tror kan ha vært økonomiprofessor (han var hvertfall hentet inn som ekspert) var å innføre en form for attestering fra leder e.l. Min umiddelbare reaksjon var at er ikke det en selvfølge? Det ha det vært alle steder jeg ha jobbet, i tillegg til dokumentasjon av faktiske utgifter samt dokumentasjon på hvorfor jeg har vært på tur. Fram til Keshawar-saken, attesterte Stortingsrepresentantene sine egne reiseregninger, da de i den posisjonen ikke har noen ledere, også gikk de direkte til utbetaling. Etter det ble det noe innstramming, med at økonomiseksjonen skulle trykke endelig godkjenn før utbetaling eller noe sånt. I dagens samfunn kan det umulig være vanskelig å holde oversikt over reiser. Stikkord: Elektronisk kalender og et reisesregningssystem som lar deg sende inn reiseregning via mobil, med bilder av kvitteringer som vedlegg. Ingen grunn til ikke å sende inn reiseregninger asap da...
Daria Skrevet 10. april 2019 Forfatter #21580 Skrevet 10. april 2019 Jeg har hatt tenoraften i kveld - det kan man jo like... Romanser og lieder av Grieg, Schumann og Strauss (Richard), og et par operaarier til slutt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå