Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det regnet utenfor togvinduet ser da mistenkelig hvitt og ikke-flytende ut... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 timer siden, Daria skrev:

Noen (she who must not be named, shamed or blamed) tok muligens litt av i blomsterbutikken igjen, inspirert av vårværet og påskefargene og utvalget. Jeg hadde jo ikke snittblomster hjemme, og det er på tide å kjøpe løkblomster til påskekrukken hvis de skal rekke å springe ut i tide (tanken var påskeliljer, men det ble perleblomst istedet. Dette kan selvfølgelig innebære at jeg må kjøpe påskeliljer også på et senere tidspunkt), og så hadde de en ukjent potteblomst med fine blomster - og da hadde jeg ikke flere hender igjen, mulig det var like greit :fnise: 

Det var nyelige blomster da, så jeg skjønner godt noen ble fristet :)

Skrevet

Det regnet vi møtte på vei mot Oslo igjen var ogs mer likt snø, men her kom det som regn. 

Skrevet

Jeg var fortsatt et stykke ute på landet da snøtettheten var størst. Men det årlige påsketid-snøfallet ha jo ikke kommet ennå...

Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

Jeg var fortsatt et stykke ute på landet da snøtettheten var størst. Men det årlige påsketid-snøfallet ha jo ikke kommet ennå...

Nei, og jeg ser det diskuteres heftig "jeg husker snø på 17.mai" i et annet forum...... :ler:

Skrevet

Det er jo ikke så mange år siden - 2008 eller 2009 eller deromkring...

Skrevet

Trenger og trenger... :plystre:

Skrevet

Bjølsen kommer også med bokmarked - og det kan jo la seg gjøre og så avslutte med litt lunsj..... Det har fungert før. 

Skrevet

Det har vært både vellykket og innbringende...

Skrevet

Hadde det bare vært like enkelt å skaffe den ekstra hylleplassen jeg også trenger...

Skrevet (endret)

Nok en gang skulle man gjerne kunnet Extension Charm...

Endret av Rosalie
Skrevet

Dagens surkjerring-oppgulp: Å la hunden sitte på benken er det samme som å ha skoene dine på den - svært lite trivelig for de som skal bruke benken etterpå. At benken hun satt på med bikkja var min faste lesebenk, så jeg dermed måtte gå videre og finne en annen benk, gjorde meg jo ikke vennligere innstilt...

Men kudos til damen på bussen som (mer undrende enn sur) spurte tenåringsgutta som kom på bussen med elektriske sparkesykler (et emne jeg kan komme med mye surkjerring-oppgulp om) om hvorfor de tok bussen når de hadde sykler...

Skrevet

Isbilen er svært insisterende rett nedenfor balkongen - det er jo også et vårtegn... :essen2:

Skrevet

København ha fått pandaer i dag 🐼 :hjerte: Dette er selvfølgelig hovedoppslag i kveldsnyhetene på dansk tv (jeg ramlet tilfeldigvis innom), inkludert reportasje fra da flyet (med pandaer utenpå for anledningen) ankom Kastrup og direktesending fra et kveldsmørkt zoo, hvor vi såvidt kunne skimte den tomme pandainnhegningen i bakgrunnen :fnise: 

Sev ha jeg tilbragt kvelden lang fra paddeflate Danmark, i imaginære alper med Strauss og filharmonien. Jeg vil våge den påstand at Rogers & Hammerstein ha latt seg inspirere av Alpesymfonien til Strauss da de skrev Sound of music. Jeg hørte også et snev av Ved Rondane i Dvoraks cellokonserrt, men det er mulig det er å overdrive ønsket om å se en sammenheng i kveldens fjelltema... På den annen side - Grieg og Dvorak var samtidige, de kjente til hverandre og Grieg skrev sitt stykke først...

Skrevet
17 minutter siden, Rosalie skrev:

Dronning Elizabeth prøver å lære hertuginne Meghan om hierarkiet i kongehuset. Nå på den hardere måten: Ved å nekte henne å bruke av Dianas smykker:  https://www.seher.no/kjendis/dronningens-forskjellsbehandling-far-harry-til-a-se-rodt/70946815

Nåja. Jeg setter ikke så voldsom lit til Se & Hørs "avsløringer".

Derimot må det vel være på tide for Meghan å nedkomme snart? Den magen begynne å bli stor... Det e jo en uting fo oss nysgjerrige at de kongelig sjelden oppgir termindato... :fnise: 

Skrevet (endret)

Jeg tror programlederen i P2s nyhetsmorgen er klar for helg :fnise: Klokken var akkurat passert 7, nyhetene var ferdige.

-I den neste timen skal vi snakke mer om... om... et lite øyeblikk, jeg må bare rydde litt i hjernen og andre steder...

Vi har alle vært der :ler: Hans medprogramleder kom ham etter hvert til unnsetning - Vi skal hvertfall snakke om denne trafikkulykken...

Endret av Daria
Skrevet

Dagens innsikt i en skadet assosiasjonshjerne: Fordi en venninne fortalte at hun skal til Galway, går jeg nå og nynner på Fairytale of New York ( :tree: ) Hvorfor? På grunn av følgende linje fra refrenget: The boys of the NYPD choir / Were singing "Galway Bay"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...