Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp. Og merk at det ikke står noe om dette - som vel er hakket viktigere enn akkurat de ti minuttene med nedetid - i overskriften eller på Ris & ros. Vurderer om jeg burde starte en tråd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom på hvilken dato det var - og laget en tråd. Hvis det er ment å være en aprilspøk synes jeg den bommet ganske kraftig...

Skrevet

Jeg har begynt på en biografi om Dorothy Parker, og satt på toget og tenkte på at jeg egentlig ikke har så mye av henne i hylla, barre en tynn oversatt diktsamling (utgitt i 1977, kassert fra et ungdomsskolebibliotek 30 å senere...). Bokklubben forutser som alltid mine behov og lokker med aprilsnarr-rabatt, bare i dag... :plystre:

Skrevet (endret)

Jeg sier ikke at jeg er vanskelig eller kritisk, men sist jeg startet en KG-tråd i et annen forum enn Ris & ros var i 2011... :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet (endret)
8 timer siden, Daria skrev:

I varel om nedetid øverst på siden melder KG:

Seriøst? :overrasket: Nå deler jeg ikke sensitive ting her uansett, jeg er i verste fall litt småfrekk som AB, men likevel - dette er jo ikke greit.

:hakeslepp: Aldeles ikke greit. Mine anonyme innlegg er også rimelig ufarlige og usensitive, men likevel da... Skal man nå først ha den hersens anonyme brukeren så må den i det minste være anonym. 

...

Klaska uti med begge beina.

Daria 1 - Cata 0 (evt. minus 2 for godt mål) 

Endret av Cata
Skrevet

Jeg er fortsatt ikke helt overbevist om at det er en aprilspøk - jeg ha opplevd så mye rart med KG før...

Skrevet (endret)

Blar i gamle skannede lysningsprotokoller på nett på leting etter beste- og oldeforeldre - påfallende mange av dem ble jo gift i samme menighet... Så langt har jeg funnet farmor og farfar i 1939, registrert med navn, fødselsdato, adresse, yrke (hhv ekspeditrise og ekspeditør)og fedre, samt hvorvidt de er vaksinert mot eller har hatt kopper...  Farfars tvillingsøster giftet seg samtidig, hun var modist av yrke 👒

Endret av Daria
Skrevet

I 1954 har de sluttet å registrere koppervaksinasjon, men brudeparets mødre har begynt å telle...

Skrevet

I 1921 nevnes ingen foreldre, kun forlovere. Min oldemor var telegrafistinde, men det gikk nok fort over da hun ble direktørfrue... 

Skrevet (endret)

Jeg synes det er litt pussig at jeg plutselig får melding om endring i arbeidstidene til en fastlege jeg kvittet meg med for nesten 8 år siden, fra et legekontor jeg aldri har vært pasient ved. Enda pussigere er det likevel at det opplyses at legen er nødt til å redusere sin tilstedeværelse ved senteret og vikarlege er på plass - men legen vil fortsatt være tilgjengelig på samme adresse gjennom et privat legekontor. Hun fikk et akutt behov for å tjene mer?

Endret av Daria
Skrevet
18 minutter siden, Daria skrev:

Jeg synes det er litt pussig at jeg plutselig får melding om endring i arbeidstidene til en fastlege jeg kvittet meg med for nesten 8 år siden, fra et legekontor jeg aldri har vært pasient ved. Enda pussigere er det likevel at det opplyses at legen er nødt til å redusere sin tilstedeværelse ved senteret og vikarlege er på plass - men legen vil fortsatt være tilgjengelig på samme adresse gjennom et privat legekontor. Hun fikk et akutt behov for å tjene mer?

Den var jo litt spesiell, er man nødt å ta med så mye i beskjeden da? :klo:

Skrevet

Jeg ville nok ikke flagget så klart og tydelig at jeg prioriterte privatpraksisen framfor fastlegelista...

• Liker 1
Skrevet

02.04: En lest, ingen kjøpt.

Jeg har forsåvidt respekt for forfattere som etter å ha skrevet en populær bok ikke tviholder på den samme suksessformelen, men våger å prøve noe nytt. Det blir bare litt nedtur nå jeg elsket den første boka og ikke synes noe særlig om den neste... Jette A. Kaarsbøls Den lukkede bok var en av mine absolutte favoritter for et par siden - opprørske borgerskapsfrøkner og et samfunn i endring, sent 1800-tall, tilstedeværende fortellerstemme og fantastiske formuleringer. I Din nestes hus er vi i nåtid, og en nokså usjarmerende mann i midtlivskrise flytter på landet tilsynelatende uten mål og mening, blir venn med den lokale presten og begjærer hans kone og det meste er i grunnen ganske kjedelig og uinteressant...

Skrevet

Noen (she who must not be named, shamed or blamed) tok muligens litt av i blomsterbutikken igjen, inspirert av vårværet og påskefargene og utvalget. Jeg hadde jo ikke snittblomster hjemme, og det er på tide å kjøpe løkblomster til påskekrukken hvis de skal rekke å springe ut i tide (tanken var påskeliljer, men det ble perleblomst istedet. Dette kan selvfølgelig innebære at jeg må kjøpe påskeliljer også på et senere tidspunkt), og så hadde de en ukjent potteblomst med fine blomster - og da hadde jeg ikke flere hender igjen, mulig det var like greit :fnise: 

Skrevet

Godt du fikk inn litt planter... du har jo ingen fra før. :ler: 

Skrevet
1 time siden, Skravla skrev:

Godt du fikk inn litt planter... du har jo ingen fra før. :ler: 

:rulle:

Skrevet

Snittblomster og løker er jo uansett bare på gjennomreise...

Skjønt, det trodde jeg jo potterosen jeg kjøpte til påske i fjor også var - den sto hele sommeren og høsten før den ble forvist til balkongen for å dø en stille død der utpå senhøsten. Nå spruter den blader for harde livet...

Skrevet

Dagens potteplante bærer forøvrig det fantastiske navnet solstjerne på norsk. På latin heter den ornithogalum dubium, det høres jo mest ut som en tvilsom fugl...

Skrevet

På togstasjonen: Du har to små barn og en stor koffert,  og valget mellom en folksom rulletrapp i morgenrush og en ledig heis. Hva velger du?

(Ja, det burde være opplagt. Nei, det var ikke det...)

Skrevet

Naken politimann pågrep kriminell i badstu:

Politimannen hadde fri da han gikk på spa, men i møte med den etterlyste personen tok han på seg sin imaginære uniform. 

Ny variant av keiserens nye klær (og antagelig en journalist ganske fornøyd med egen formuleringsevne...) :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...