Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Utlikning på overtid av overtiden - i aller siste sekund :daane: Da reddet de litt ære likevel - og for en kamp! :ball: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting jeg lurer på: Hvorfor baren som markedsfører seg som en vinbar, har musikkvalget og lydnivået (samt klientellet) til et middelmådig diskotek... :vetikke:

Skrevet

Jeg så en mann i kilt i byen :strix: *lett å glede*

Skrevet

Igjen undrer jeg meg over tebutikkenes manglende evne til mersalg. Jeg var en tur på Black Cat i dag, jeg har vært tom for deres French Earl Grey litt for lenge. Det er dessuten påskete-sesong, jeg er tom for solbærte og ser bunnen i boksen med sitronte - kort satt, jeg var en kvinne med behov. Først gransker jeg påskeutstillingene, som var fulle av påskekaffe, påskeegg og påskekopper - noe påskete var ikke å se. Jeg går til disken og ber om Earl Grey, og blir stående og studere boksene bak henne litt demonstrativt mens hun måler opp. Tanken var at hvis hun viste noe som helst forsøk på å spørre om det var noe mer, skulle jeg hamstre lit av hvert, men den gang ei. Så da ble det det nettbestlling igjen istedet...

Men hun skal tross alt ha ros for å værer mer kundevennlig og tilstede enn hun på apoteket, som ikke en eneste gang så på meg underveis i handelen. Selv ikke da hun spurte, mekanisk og noe uventet, om jeg var kjent med bruk og dosering (jeg kjøpte vanlig paracet...) løftet hun blikket fra kassa. Godt jeg ikke hadde noe presserende å spørre om...

Skrevet
På 26.3.2019 den 10.37, Daria skrev:

Dagens FrP'er ut av rekka. Suspendert i ni måneder, men ingen vil si hvorfor...

Hun har bl.a. skrevet leserbrev uten at lokallagets ledelse har fått godkjenne dem. I et parti smekkfullt fullt av løse kanoner, hvor statsråder og andre profiler kan komme med de mest hårreisende utspill uten å engang ha nevnt det for ledelsen og hvor det å både si og gjøre ting godt utenfor både lovverk og alminnelig moral sjelden medfører annet fravær enn sykemelding (med mindre presset utenfra blir altfor stort), høres det jo litt merkelig ut å bli suspendert for "samarbeidsproblemer". Jeg trodde det nærmest var et krav der...?  

Skrevet
2 timer siden, Daria skrev:

Jeg så en mann i kilt i byen :strix: *lett å glede*

Snublet du litt strategisk slik at du fikk sjekket om han hadde noe under? 

Skrevet

Det er ikke alt jeg har behov for å vite...

Skrevet

Informerer om at jeg så mann i kilt på operaen, så enten er det en som bruker kilt ofte eller så er det flere av dem. 

Skrevet

Det var ikke så langt fra operaen jeg så ham - men vi skal vel ikke utelukke at det finnes mer enn en mann som kan finne på å trekke i kilt i Oslo... :fnise: 

Skrevet

Masterchef er sponset av buljongterninger og ferdigpizza. Fordi vi vet at tross alle dine gode intensjoner, har du hverken evne eller vilje til å aspirere til deltakelse i programmet selv...

Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

Masterchef er sponset av buljongterninger og ferdigpizza. Fordi vi vet at tross alle dine gode intensjoner, har du hverken evne eller vilje til å aspirere til deltakelse i programmet selv...

Så sant. Det er så langt dit... Men etter å ha sett fjorårets sesong så må jeg medgi jeg har økende lyst på iskremmaskin. :flau: Sennepsis blir nok ikke prøvd her i gården uansett. 

Skrevet

Sennepsis? SENNEPSIS?!? Hvorfor i alle dager skulle noen (andre enn Heston Blumenthal) i det hele tatt finne på å prøve noe så perverst?

Søster har iskremmaskin og bruker den en del, men hun ha også stort kjøkken. Selv har jeg både Ben & Jerry og Mövenpick i gangavstand - også kjent som Jeg har folk til slikt... :nigo: :ler: 

Skrevet

Aftenposten  melder at Waras samboer nå er mistenkt i samtlige  trusselsaker. Jeg er vel ikke veldig overrasket...

Skrevet

Nei, har vel bare ventet på det...

Skrevet

Hvis Wara virkelig er helt uvitende i dette, synes jeg oppriktig synd på mannen. Og barna, ikke minst.

Skrevet

Og så sa nok en FrP-justisminister takk seg - det er vel det eneste riktige å gjøre i denne sammenhengen. men det er jo et problem for regjeringen at det har vært så ustabilt i en så viktig statsrådspost så lenge - jeg lurer litt på om Erna nå legger press for å få en rokering som innebærer at FrP ikke lenger har det depatementet. Det er vanskelig å skulle ha respekt for nok en FrP-minister der nå - ikke minst fordi det rett og slett oppfattes som at enhver fra partiet som veges til den posden nå er en reserveløsning. 

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Daria skrev:

Selv har jeg både Ben & Jerry og Mövenpick i gangavstand - også kjent som Jeg har folk til slikt... :nigo: :ler: 

Her ute i utmarka har vi ikke sånt. Men is skal jeg nok klare å finne meg uansett. Vel, foreløpig er ikke kjøkkenet mitt stort nok. Må vente til noen finner opp en mindre ismaskin.

Skrevet

Pluss at det begynner å bli veldig få kandidater fra FrP igjen

Skrevet

Damen ved siden av meg i konserthuset brukte helt uanstrengt og med største selvfølget ordet portemoné to ganger i rask rekkefølge. Det er jo et godt ord...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...