Daria Skrevet 23. mars 2019 Forfatter #21421 Skrevet 23. mars 2019 (endret) Etter stønningen (samt et frustrert Nei!!) i det fjerne å dømme, er jeg ikke den eneste i huset som holde et øye på fotballkampen i kveld... Endret 23. mars 2019 av Daria
Daria Skrevet 23. mars 2019 Forfatter #21422 Skrevet 23. mars 2019 11 timer siden, Daria skrev: 23.03: Ti lest, seks kjøpt. Det lå to bøker på dørmatten min sammen med avisen, mvh bokklubben (og avisbudet. Jeg håper de får ekstra betalt for alle pakkene de må slepe rundt på nå)... 23.03: Tolv lest, seks kjøpt. Lesing både ute (lesebenken min var opptatt Jeg måtte nøye meg med den ti meter bortenfor...) og inne, og plutselig var jeg ferdig med både skuespillene om dronning Victoria og The nineth hour. Sistnevnte var noe helt annet jet trodde - den handle om en ung, gravid irsk emmigrant-enke i New York på 1920-tallet som får jobb i vaskeriet til en nonnekloster. Kombinasjonen enslige mødre og klostervaskerier (særlig i Irland) har en ganske dyster historie, men dette var ikke en sånn fortelling overhodet.
Daria Skrevet 24. mars 2019 Forfatter #21423 Skrevet 24. mars 2019 For et hopp av Kobayashi - og for en høyde! Det er helt skummelt å se på - jeg satt i sofaen og hylte at Nå må du lande! Du gutta må jo mangle noe...
Daria Skrevet 24. mars 2019 Forfatter #21424 Skrevet 24. mars 2019 (endret) Observert på tur: *En mann på tur med fem barn under ti år. Jeg er litt usikker på om beundring eller medlidenhet var min mest fremtredende følelse. *Banefamiliers fascinerende evne til å fylle hele fortauets bredde, het uavhengig av hvor mange de er eller hvor bredt fortauet er. Hos mange kombinert med en like fascinerende evne til å overhodet ikke legge merke til at det kommer noen i motsatt retning. *Et forlatt pepperkakehjerte med nonstop. Påsken er jo sen i år... *Tøffe MC-gubber bryr seg ikke om regler - de parkerer glatt på fortauet når de skal ha kake på Åpent bakeri (men beholder refleksvesten på mens de spiser). Endret 24. mars 2019 av Daria
Daria Skrevet 24. mars 2019 Forfatter #21425 Skrevet 24. mars 2019 (endret) Ser dokumentar om den siste tsar og innser at det i disse dager er akkurat 20 år siden jeg var i Moskva. Det var nemlig i Planica-helgen - jeg hadde til min store glede Eurosport på hotellrommet Dessuten hadde jeg enerom - 23 elever skulle fordeles på 12 dobbeltrom (en hadde måttet trekke seg) og jeg tilbød meg å bo alene heller enn at noen skulle klemme seg inn tre på et rom - Det gjør meg ingenting, altså Læreren så rett gjennom min edelmodige ofringsvilje Endret 24. mars 2019 av Daria
Daria Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #21426 Skrevet 25. mars 2019 Jeg har funnet min favoritt-tittel i det britiske adelskapet - Baronesse Waterpark 🤽♀️
Rosalie Skrevet 25. mars 2019 #21427 Skrevet 25. mars 2019 3 timer siden, Daria skrev: Jeg har funnet min favoritt-tittel i det britiske adelskapet - Baronesse Waterpark 🤽♀️ Den forplikter... Kan ikke ha vannskrekk med den tittelen
Daria Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #21428 Skrevet 25. mars 2019 Jeg synes vel det forplikter litt med tanke på parken rundt godset ditt også... ⛲
Daria Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #21429 Skrevet 25. mars 2019 Jeg har beseiret min nemesis i kveld Den kom i sjokoladeform, forsterket med lys sjokolademousse, kirsebærcoulis og bringebærsorbet, samt noen grønne blader og noe kjeksliknende pletter - men jeg hadde skje... (Jeg er fortsatt litt usikker på hva det egentlig var, men menyen og vår sjarmerende kelner presenterte den som sjokoladenemesis...). Kvelden har også inneholdt carpaccio med tyttebærgele og revet kraftkar, en helt fantastisk sjøkrepssuppe og coulotte av kalv. Hvordan heve en helt vanlig mandag...
Daria Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #21430 Skrevet 25. mars 2019 Lang, lang rekke, enda en FrP'er ut av rekka (og inn i rettsvesen og politiregister) går... Man kan jo lure på hvor de finner dem... Forøvrig vil jeg gjerne påpeke at å begå underslag mot arbeidsgiver ikke er å gjøre en feil, det er å begå et lovbrudd. Kall en spade for en spade. 1
Daria Skrevet 26. mars 2019 Forfatter #21431 Skrevet 26. mars 2019 TopGear surrer og går mens jeg leser på nett om neste års sesongprogram hos operaen i Helsinki, hvor blant annet den herlige La Boheme-oppsetningen jeg så der for noen år siden kommer tilbake (men uten svensken...). Det er jo ikke rart jeg blir litt forvirret og bruker et øyeblikk på å finne ut hvor lyden egentlig kommer fra når TopGear plutselig bruker en av de mest kjente Boheme-ariene som bakgrunnsmusikk...
Daria Skrevet 26. mars 2019 Forfatter #21432 Skrevet 26. mars 2019 Dagens FrP'er ut av rekka. Suspendert i ni måneder, men ingen vil si hvorfor... 1
Roadrunner Skrevet 26. mars 2019 #21433 Skrevet 26. mars 2019 17 minutter siden, Daria skrev: Dagens FrP'er ut av rekka. Suspendert i ni måneder, men ingen vil si hvorfor... Har de snart noen igjen?
Daria Skrevet 26. mars 2019 Forfatter #21434 Skrevet 26. mars 2019 Man kan jo begynne å lure - på den annen side virker det jo ikke som om terskelen for å komme inn er så høy...
Skravla Skrevet 26. mars 2019 #21435 Skrevet 26. mars 2019 1 time siden, Daria skrev: Man kan jo begynne å lure - på den annen side virker det jo ikke som om terskelen for å komme inn er så høy... Shit in and shit out again...... 1
Daria Skrevet 26. mars 2019 Forfatter #21436 Skrevet 26. mars 2019 Flott barokkforestilling med opera og ballett i skjønn forening i operaen, og hjemme akkurat i tide til landskampen. Men først og fremst kvelden da jeg gikk hjemmefra med to forskjellige sko og ikke oppdaget det før jeg satt i salen...
Roadrunner Skrevet 26. mars 2019 #21437 Skrevet 26. mars 2019 26 minutter siden, Daria skrev: Flott barokkforestilling med opera og ballett i skjønn forening i operaen, og hjemme akkurat i tide til landskampen. Men først og fremst kvelden da jeg gikk hjemmefra med to forskjellige sko og ikke oppdaget det før jeg satt i salen... Jeg merker det om jeg har to ulike sokker på meg, eller om jeg har sokkene på feil fot (sportssokker med ulik høyre-/venstrefot), eller om sokken er litt vridd på foten. Forstår dermed ikke hvordan det er mulig å gå avsted med to ulike sko???
Daria Skrevet 26. mars 2019 Forfatter #21438 Skrevet 26. mars 2019 Ja, nei, altså, det er jo et godt spørsmål... De er egentlig ganske like i fasongen og sitter godt uten å klemme nevneverdig noe sted. Jeg merket forsåvidt såvidt at noe ikke var helt i vater da jeg gikk, men etter to og et halvt år med varierende svimmelhet er ikke det så uvanlig - jeg bare regnet med at det satt i hodet
Daria Skrevet 26. mars 2019 Forfatter #21439 Skrevet 26. mars 2019 På 23.3.2019 den 22.10, Daria skrev: 23.03: Tolv lest, seks kjøpt. Lesing både ute (lesebenken min var opptatt Jeg måtte nøye meg med den ti meter bortenfor...) og inne, og plutselig var jeg ferdig med både skuespillene om dronning Victoria og The nineth hour. Sistnevnte var noe helt annet jet trodde - den handle om en ung, gravid irsk emmigrant-enke i New York på 1920-tallet som får jobb i vaskeriet til en nonnekloster. Kombinasjonen enslige mødre og klostervaskerier (særlig i Irland) har en ganske dyster historie, men dette var ikke en sånn fortelling overhodet. 26.03: Tolv lest, syv kjøpt. Jammen lå det ikke en bok på dørmatten i dag også. Rykende fersk Spring fra Ali Smith. Mulig den må være med meg på tur i helgen...
Daria Skrevet 26. mars 2019 Forfatter #21440 Skrevet 26. mars 2019 (endret) Nok en stolt aften for det norske fotballandslaget - Sverige snudde 1-2 til 3-2 i løpet av fem minutter... Endret 26. mars 2019 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå