Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den perfekte form for trening.... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toget mitt var innstilt til Oslo S. Jeg kommer meg til Oslo S med et annet tog, løper gjennom stasjonen og får hevet meg på mens jeg peser så jeg nesten brekker meg. Fem minutter senere står vi fortsatt stille grunnet tekniske problemer med togsettet...  :rolleyes:

Skrevet

Nesten 20 min etter rutemessig avgang venter vi bare på grønt lys, og på at jeg skal slutte å hoste. Formen er fin, ja...

Skrevet

Da prins Albert flyttet til England for å gifte seg med dronning Victoria,  hadde han med seg sin hund, sin personlige tjener - og sin bibliotekar...

Skrevet (endret)

Operaen har tydeligvis bestemt, i anledning sine nye hjemmesider, at ingen lenger har noen interesse av å kunne lese om en forestilling i det den er ferdigspilt. Ildfulglen hadde siste forestilling fredag, nå ser siden om forestillingen slik ut... Jeg har i all ydmykhet gitt dem beskjed om at de tar feil... *frustrert*

Endret av Daria
Skrevet (endret)

Jeg avventer rolleliste... Dessuten lurer jeg på hvilken versjon de skal sette opp - hvis det er den bearbeidete svenske versjonen de skal bruke (hvilket det ser ut som, ettersom Lars Rudolfsson, som er ansvarlig for den, står på plakaten), bør de fjerne One night in Bankok fra omtalen, ettersom den er kuttet i den versjonen... *vanskelig nerd*

Endret av Daria
Skrevet

Min stille lesestund med te og kake i forkant av lunsj & lyrikk blir ikke helt den samme når det er skoleforestilling på hovedscenen klokka 12... Men roen senket seg etterhvert, og Ragnar Dyresen leste Einar Skjæraasen og Prøysen-stubber og ledet forsamlingen i allsang av Lille Måltrost. Vekslet noen ord med flere av de gamle damene i køen ved disken - mulig jeg begynner å bli akseptert som stamgjest :fnise: 

Skrevet
På 5.3.2019 den 9.52, Daria skrev:

Det er mulig jeg gikk på en aldri så liten smell i et uoppmerksomt og svakt øyeblikk i går kveld... :sjenert: Forøvrig første gang at en brukeranmeldelse er avgjørende for et nettkjøp - å se jakken på noen uten modellproposjoner besvarte en hel haug med spørsmål.

Den passet ikke! :grine: 

Skrevet

I teorien kan den returneres, i praksis tror jeg neppe det lønner seg...

Skrevet

Det lønner seg som regel ikke å returnere til utlandet nei..... 

Skrevet

Jeg vet at cousin betyr både fetter og kusine, og jeg vet at Rory er et navn som kan brukes av begge kjønn. Jeg synes likevel - eller kanskje nettopp derfor - at hen som tekstet Kennedy-dokumentarserien på nrk kunne tatt seg bryet meg å sjekke hva som var riktig, heller enn å ta en sjanse (og ta feil)...

Skrevet

(Og nei, det framgikk aldri at det var feil, og det hadde ingen betydning, det var bare en bisetning. Men jeg har lest og sett så mye Kennedy-biografisk at jeg vet at det er feil, og er derfor vanskelig av prinsipp...)

Skrevet
På 11.3.2019 den 18.19, Daria skrev:

Operaen har tydeligvis bestemt, i anledning sine nye hjemmesider, at ingen lenger har noen interesse av å kunne lese om en forestilling i det den er ferdigspilt. Ildfulglen hadde siste forestilling fredag, nå ser siden om forestillingen slik ut... Jeg har i all ydmykhet gitt dem beskjed om at de tar feil... *frustrert*

Jeg var visst ikke den eneste som hadde meldt inn mine frustrasjoner - endringer vurderes...

Skrevet

-Det er ingen tvil om at svensken trolig har...

Helt sikkert - kanskje... :fnise:

Skrevet

Av og til får oversettere de rareste ideer. For godt og vel 20 år siden så jeg 2. "bølge" av Star Wars filmer, men...øh... for den som er gammel nok til å ha sett de opprinnelige filmene så hadde det demret at "lightsaber" er lyssabel, ikke lett sabel som oversetteren i runde to fikk det til å bli. :sukk:

Skrevet
1 time siden, Cata skrev:

Av og til får oversettere de rareste ideer. For godt og vel 20 år siden så jeg 2. "bølge" av Star Wars filmer, men...øh... for den som er gammel nok til å ha sett de opprinnelige filmene så hadde det demret at "lightsaber" er lyssabel, ikke lett sabel som oversetteren i runde to fikk det til å bli. :sukk:

Den er grov altså! :riste:

Skrevet
2 minutter siden, Jerle skrev:

Den er grov altså! :riste:

Helligbrøde omtrent :opplyser:

Skrevet

You're welcome: link

Og da må jeg bare legge ved denne også:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...