Skravla Skrevet 24. oktober 2018 #19981 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg hadde flaks med bussene hjem og var hjemme 25 minutter etter at vi gikk ut av døren. Var i seng før 23... slett ikke verst etter en konsert som begynte 21. Men bra konsert ja. Og jeg har ikke samme forhold til popikonoet Espen Lind, så jeg hører bare fine stemmen hans.
Skravla Skrevet 24. oktober 2018 #19982 Skrevet 24. oktober 2018 Holy crap...... Her bor der skravlekjerringer.... 1000 sider
Daria Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter #19983 Skrevet 24. oktober 2018 Skravlekjerring? Moi? Skjønner ikke... Bare fordi dette ikke er den første KG-dagboken min som når 1000 sider
Daria Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter #19984 Skrevet 24. oktober 2018 Salmer og munnharpe er jo et stykke unna dette...
Daria Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter #19985 Skrevet 24. oktober 2018 Navn for Halloween-babyer Men seriøst, hvem kaller ungen sin for Morticia eller Lucifer?
Daria Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter #19986 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg sliter litt med å forstå sammenhengen mellom bilfri by og økt gateprostitusjon - jeg ville faktisk trodd det var omvendt...
Rosalie Skrevet 24. oktober 2018 #19987 Skrevet 24. oktober 2018 Kronprinsessen har fått lungefibrose. Hell i uhellet er at hun har en smule bedre tilgang til landets beste medisinske ekspertise enn menigmann. Men huff, slett ikke en morsom diagnose å få.
Daria Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter #19988 Skrevet 24. oktober 2018 Espen Lind-videoen førte til litt mer mimring - jeg satt nemlig i salen under den Nobelkonserten, og på scenen sto en ung spansk sanger som på det tidspunktet var mest kjent på våre breddegrader for å være sin fars sønn, samt jevnlig mobbing i Aftenposten Søndags lett ironiske kjendis-spalte (jepp, de hadde en sånn på siste side...). Men sangen var søt, og den singelen er fortsatt den eneste Enrique Iglesias-cden jeg har i min samling... (Videoen er ikke fra den konserten - sånn hyling driver tross alt ikke Nobel-publikumet med )
Daria Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter #19989 Skrevet 24. oktober 2018 2 timer siden, Rosalie skrev: Kronprinsessen har fått lungefibrose. Hell i uhellet er at hun har en smule bedre tilgang til landets beste medisinske ekspertise enn menigmann. Men huff, slett ikke en morsom diagnose å få. Jeg så det. Sikkert litt godt å få fortalt om det og slippe å måtte skjule at hun er syk.
Daria Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter #19990 Skrevet 24. oktober 2018 Og når vi først er inne på 90-tallsmusikk - her i Broadway-(over)dramatisert versjon...
Daria Skrevet 25. oktober 2018 Forfatter #19991 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg har nevnt før at jeg liker kongen...? Sitat Kongen mintes i tillegg gullbryllupet som han og dronning Sonja feiret tidligere i år, og han takket Stortinget for benkene kongeparet fikk i gave. – Ryktene skal ha det til at gaven var et benkeforslag, humret kongen til stor latter fra salen.
Daria Skrevet 25. oktober 2018 Forfatter #19993 Skrevet 25. oktober 2018 Stort kvinnefall i abonnementsfeltet i konserthuset i kveld - mine aldrende medabonnenter er ikke så glade i moderne musikk, og når kveldens dirigent dirigerer sine egne verker ligger det jo i kortene at dette er altfor nytt... At vi snakker om John Adams, som er en av de største operakomponistene de siste hundre årene og selv har dirigert flere av dem på the Met er jo ikke så nøye. Men han snakker - sånt kan jeg jo like. Han forteller om verkene, om hva og hvordan og hvorfor, og at en av ariene fra operaen som også har blitt komprimert til en halvtimes orkesterverk (hvor arien har blitt en trompetsolo) har hentet teksten fra en dikt av John Donne. Hallo, diktbøkene mine... Forøvrig er haremsbukse fortsatt ikke et flatterende plagg. Jeg skjønner tanken bak når fiolinsolisten skal gestalte Sheherezade, men det er ekstra ukledelig når du står bredbent og lett bakoverbøyd og spiller...
Daria Skrevet 25. oktober 2018 Forfatter #19994 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg vasket klær på mandag. Inkludert et lass sengetøy og store håndkler, som jeg hang til tørk på snorene nede i vaskekjelleren - og så har glemt fullstendig, fram til nå. Huske å hente det i morgen, det burde være tørt nå...
Daria Skrevet 25. oktober 2018 Forfatter #19995 Skrevet 25. oktober 2018 Forøvrig assosiasjonshjenen på sitt beste. Grunnen til at jeg plutselig kom på det nå, var at jeg tilfeldigvis hørte på denne - som jeg sang (det er så fin akustikk i kjelleren) mens jeg hengte opp nevnte tekstiler...
Daria Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #19996 Skrevet 26. oktober 2018 Det kom hvite ting fra himmelen da jeg gikk av toget i dag Riktignok bare hagl, men vinteren er nær...
Rosalie Skrevet 26. oktober 2018 #19998 Skrevet 26. oktober 2018 Er visstnok snøhelt der jeg vokste opp. Gøy på landet...
Daria Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #19999 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg har en plan om å få hentet vinterjakker og -støvler ri kjelleren i løpet av helga. Bedre føre var enn sommerskodd på vinterføre... Den gjenglemte klesvasken er allerede hentet i kjelleren - en vennlig sjel hadde brettet alt pent sammen for meg
Daria Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #20000 Skrevet 26. oktober 2018 *kjenner et påtrengende behov for en ny kåpe* 🌟
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå