Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sauen Shaun skrev (25 minutter siden):

Takk, det hjalp. :thankyou: Jeg fikk gjort litt i går. Og håper å få et spark i dag også. Det er mer som må gjøres før jeg kan si at det er rent og trivelig i dette hjemmet… 

Er ikke vanskelig å be... :bigfoot:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få en dytt? Rett etter fysio er selv tanken på et spark litt uoverkommelig for både bein og balanse...

Skrevet
Roadrunner skrev (42 minutter siden):

Er ikke vanskelig å be... :bigfoot:

:thankyou:

Daria skrev (24 minutter siden):

Du kan få en dytt? Rett etter fysio er selv tanken på et spark litt uoverkommelig for både bein og balanse...

Dytt hjelper godt det :thankyou:

Skrevet
Daria skrev (23 timer siden):

Frokost og antrekk er ordnet - og alt innen 11.15... I morgen vil dette være lunsjtid, da forventer fysio innsats allerede 8.30 :trene:

Som sagt... :fnise:

I går kl 11 - frokost. 

I dag kl 11 - lunsj.

I morgen kl 11 - rogalendingen. Mat vil neppe være et tema...

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke ble ordentlig forkjølet før denne uka. Forrige uke ville vært krise. 

Skrevet

QI: Jimmy Carr snakker om en bok han har lest om pusting, og jeg innser at den har jeg også lest, i det Sandi Toksvig spør, skeptisk undrende: Why did you read a whole book about breathing?? Jeg leste to, fordi psykologen min sa at det kunne være nyttig og jeg er en pliktoppfyllende og lydig pasient... 

Skrevet
Dallandra skrev (6 minutter siden):

Jeg er så glad for at jeg ikke ble ordentlig forkjølet før denne uka. Forrige uke ville vært krise. 

Timing skal aldri undervurderes...

Skrevet

-Han spiller til daglig i Port Vale, sier fotballkommentatoren. - Favorittlaget til Robbie, konstaterer hodet mitt i forbifarten. Fordi du kan ta boyband-fjortisen ut av 90-tallet, men noen varige mén må påregnes... :fnise:

(Robbie som i Robbie Williams, en gang Take That. Om noen skulle være i tvil og/eller uopplyst... :ler: ).

Skrevet

Få steder er tid mer relativt og tøyelig enn på et psykologkontor - i dag vet jeg ikke hvor tiden ble av, men antall ord pr minutt føltes ensifret...

Skrevet

Jeg liker hvordan Dyrepasserne ganske usentimentalt viser alle sidene ved både Dyreparken og naturen. En gammel dåhjort avlives og serveres straks som lunsj til tigerungene, og dyrepasseren som er involvert i alle ledd i prosessen kan simultant synes det er trist å miste et dyr han har stelt lenge og glede seg over god aktivisering og mat for tigrene - og vi får faktisk se tigrene forsyne seg. En gås har lagt egg på orangutang-øya, og egget blir apemat. Man spiser hverandre, og sånn er det med den saken - samtidig som alle har masse omsorg for og er til dels rørende dyrene de har ansvar for og er tett på. Feel good uten tilsatt søtning...

Skrevet
Daria skrev (12 timer siden):

Jeg liker hvordan Dyrepasserne ganske usentimentalt viser alle sidene ved både Dyreparken og naturen. En gammel dåhjort avlives og serveres straks som lunsj til tigerungene, og dyrepasseren som er involvert i alle ledd i prosessen kan simultant synes det er trist å miste et dyr han har stelt lenge og glede seg over god aktivisering og mat for tigrene - og vi får faktisk se tigrene forsyne seg. En gås har lagt egg på orangutang-øya, og egget blir apemat. Man spiser hverandre, og sånn er det med den saken - samtidig som alle har masse omsorg for og er til dels rørende dyrene de har ansvar for og er tett på. Feel good uten tilsatt søtning...

Enig! Flott at de viser naturens gang samtidig som dyrepasserens følelser får plass. Uten at det blir for mye av verken det ene eller det andre. Det er bare naturlig og fint.

Skrevet

Jeg morer (og undrer) meg litt over en del av dyrenavnene også. Noen er jo logiske og selvforklarende på den ene eller andre måten, som løven Aslan, sebraen Stripe-Lars og lammet Lambi, men tapiren Åse, hanen Audun og jervene Bitte og Zach? Manluerer jo på om noen av dem er interne oppkallinger... :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (På 13.10.2025 den 21.07):

13.10: Seks lest, to kjøpt.

16.10: Syv lest, to kjøpt.

Boualem Sansals Min fars hemmelighet har undertittelen Brødrene Schillers dagbøker på originalspråket (fransk, forfatteren er fra Algerie). Brødrene, med hver sin distinkte stemme, er Rachel og Malrich, født i Algerie med tysk far og algersk mor, nå bosatt i en forstad til Paris. Det er 90-tallet pg borgerkrig i Algerie, men det finnes flere kriger, og hvorfor endte egentlig deres tyske far med sin miltøre bakgrunn opp i Algerie? Samtidig øker islamistenes tilstedevrelse i forstaden og Malrich begynner å se likhetstrekk... Det er mage store, heftige og ubehagelige temaer mer, men det er mesterlig sydd sammen, og mer enn en smule tankevekkende.

Skrevet

Jeg sier ikke at jeg var i overkant trøtt og hadde sovet dårlig,  men jeg forbannet det lite hensynsfulle menneske som hadde satt på musikk i tidlige morgentimer - litt kan man vel tenke på andre? Så innså jeg at det var min egen klokkeradio... :sjenert: 

Men jeg så en mann på trikken med en fargerik fjær i sin grønne filthatt, og sånt blir man jo litt glad av.

Skrevet
Daria skrev (31 minutter siden):

Jeg sier ikke at jeg var i overkant trøtt og hadde sovet dårlig,  men jeg forbannet det lite hensynsfulle menneske som hadde satt på musikk i tidlige morgentimer - litt kan man vel tenke på andre? Så innså jeg at det var min egen klokkeradio... :sjenert: 

Men jeg så en mann på trikken med en fargerik fjær i sin grønne filthatt, og sånt blir man jo litt glad av.

Sånne naboer er irriterende :fnise:

Her var det velsignet stille i natt/morges, men allikevel var det bom stopp på søvn kl 04:16... WHY??? Så da var det bare å vente da, på at man kunne iføre seg treningstøy og stille på treningsenteret til kl 06... En sosial og kjekk økt på 70 minutter, og så bar det på jobb. Lurer på når jeg kollapser fullstendig i dag :natti:

Skrevet
Daria skrev (19 timer siden):

16.10: Syv lest, to kjøpt.

Boualem Sansals Min fars hemmelighet har undertittelen Brødrene Schillers dagbøker på originalspråket (fransk, forfatteren er fra Algerie). Brødrene, med hver sin distinkte stemme, er Rachel og Malrich, født i Algerie med tysk far og algersk mor, nå bosatt i en forstad til Paris. Det er 90-tallet pg borgerkrig i Algerie, men det finnes flere kriger, og hvorfor endte egentlig deres tyske far med sin miltøre bakgrunn opp i Algerie? Samtidig øker islamistenes tilstedevrelse i forstaden og Malrich begynner å se likhetstrekk... Det er mage store, heftige og ubehagelige temaer mer, men det er mesterlig sydd sammen, og mer enn en smule tankevekkende.

17.10: Åtte lest, to kjøpt.

Tittelens Diva i Daisy Goodwins biografiske roman er operadivaen Maria Callas. Kjent for sine legendariske rolletolkninger og store stemme, men også for sin divaoppførsel og sitt forhold til Aristoteles Onassis, som dumpet henne til fordel for Jacqueline Kennedy. Boka begynner der, for så å gå tilbake til store og viktige øyeblikk i karriere og privativ. Fordi synsvinkelen ligger hos henne, ligger også i stor grad leserens sympati hos henne - om ikke alt hun gjør er like lett å forsvare, får man en forståelse av hvorfor. Drama, glamour, intriger og store følelser - det blir jo underholdende lesning av det. Goodwin skriver i en note foran i boka at hun har tatt seg noen kunstneriske friheter, først og fremst med datoer, men jeg kjenner ikke Callas' liv godt nok til å vite hva og hvor. Det er jo uunngåelig en biografi på leselisten i min nære framtid...

Skrevet
Daria skrev (På 17.10.2025 den 9.51):

Håper naboen hadde valgt musikk du likte ihvertfall da… :fnise: 

Roadrunner skrev (På 17.10.2025 den 10.30):

Sånne naboer er irriterende :fnise:

Her var det velsignet stille i natt/morges, men allikevel var det bom stopp på søvn kl 04:16... WHY??? Så da var det bare å vente da, på at man kunne iføre seg treningstøy og stille på treningsenteret til kl 06... En sosial og kjekk økt på 70 minutter, og så bar det på jobb. Lurer på når jeg kollapser fullstendig i dag :natti:

Skulle jeg stilt på treningssenteret kl 06 om morgenen, hadde jeg kollapset før avreise hjemmefra :dåne:

Skrevet

Teater! :strix:Musikal! :strix: Sondheim! :strix:Kåre Conradi i silkepysj! :fnise: Amorøs mann i bananboxer! :rulle:

Etter at litt for mange kulturplaner har gått i vasken i høst, kom jeg meg endelig på teater - A Little Night Music fra første rad på amfiscenen på National. Så delig, på så mange områder...

Skrevet
Sauen Shaun skrev (2 timer siden):

Håper naboen hadde valgt musikk du likte ihvertfall da… :fnise: 

Det verste var at jeg trodde ikke det var naboen, men at det var noen i mer umiddelbar nærhet, og den delen av det var helt naturlig og selvfølgelig - sannsynligvis halehenget av en komplisert drøm :fnise:

Skrevet (endret)

Drøyt to timer siden jeg sto opp, og ikke bare er jeg påkledd, velstelt (etter sofa-på-søndag-standarden) og bespist, jeg har også lest ut en bok og er langt nede i dagens første kanne te (oolong med bringebær) - slett ikke verst. Det gjelder å sette oppnåelige krav :fnise:

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...