Dallandra Skrevet 23. september 2024 #39341 Del Skrevet 23. september 2024 Du vet at folk blir bekymra når du ikke gir lyd fra deg på over to døgn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 23. september 2024 #39342 Del Skrevet 23. september 2024 Dallandra skrev (1 minutt siden): Du vet at folk blir bekymra når du ikke gir lyd fra deg på over to døgn? Jeg hadde kontakt i går formiddag, men det er allikevel lenge siden..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. september 2024 Forfatter #39343 Del Skrevet 23. september 2024 *gir lyd* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. september 2024 Forfatter #39344 Del Skrevet 25. september 2024 To velbrukte kleenex, fem overtidsminutter og litt forbigående svimmelhet (men også hint av latter) - også kjent som en god utblåsning i terapirommet... Mannen som satte seg ved siden av meg på trikkestoppet virket som den snakkesalige typen, så jeg reddet meg på første trikk (av hensyn til oss begge - følelsesreguleringen var ikke helt tilbake i vater etter overnevnte utblåsning) og fikk et ekstra kvartal å gå hjem. Til gjengjeld kom jeg forbi en lesekiosk som hadde en psykologibok å by på - og postkassen bidro med et etterlengtet brev. Nå: (Ida i Italia) (svart te med kiwi og kirsebær - et overraskende godt testkjøp) (Walters mandler) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. september 2024 Forfatter #39345 Del Skrevet 25. september 2024 Daria skrev (På 18.9.2024 den 19.25): 18.09: Åtte lest, en kjøpt. Knife : Meditations After an Attempted murder er Salman Rushdies bok om knivangrepet som nesten tok livet av ham for to år siden. Det er en fortelling om hans opplevelse av hva som faktisk skjedde, der og da og i ettertid, om rehabiliteringen og returen til et (relativt) vanlig liv, men også tanker om liv og død og skriving og kjærlighet (skildringen av forholdet til kona er rørende), og et kapittel med imaginære samtaler med attentatmannen. Sterkt og reflektert. 25.09: 11 lest, en kjøpt. Å lese Johan Harstads omfangs- og ordrike Under brosteinen, stranden! er litt som å bli sittende ved siden av noen som elsker å fortelle (for) lange og detaljerte anekdoter, tilsynelatende helt uten mening og poeng. Forskjellen er, i tillegg til at Harstads er adskillig mer velformulerte, at man her kan anta at det er et poeng der et sted, det kan bare ta 500 sider (minst) før det kommer - det gjør en hel del med interesse og motivasjon. Og jeg elsker det lenge, men det blir litt for mye til slutt. Harstads forrige murstein var 150 sider lenger og jeg ønsket meg mer da den var ferdig, her kunne jeg fint klart meg med 100 sider mindre (og jeg har noen forslag til passasjer og historier som kunne vært strøket uten at boka ville lidd under det, snarere tvert imot. Detaljdiskusjonene om spesifikke låter og filmscener, for eksempel). Det handler om livet og døden og kjærligeten og vennskap og kjernekraft og shpping og meteorologi og etterretning og piperøyking, blant annet, over store deler av verden, samt en liten brosteinliknende sak med svært mystiske og overnaturlige egenskaper. Og menn, primært - da jeg først la merke til det, var det påfallende hvor få kvinnelige karakterer av betydning det er er her. Litt skuffet - det er en veldig god bok, men jeg hadde håpet den skulle være enda bedre... Den brennende busk er Sigrid Unsets andre bok om Paul Selmer og hans vei til katolisimen. Nå tar han endelig steget og blir opptatt i kirken, men livet hans blir ikke nødvendigvis noe enklere av den grunn - snarere tvert imot, hva angår både hans kone og hans mor. Det er en del til dels ganske interessante reigiøse og teologske diskusjoner her, men historien står seg også også uten at man trenger å gå inn i Pauls dypeste sjelekvaler. Ikke minst er det et ganske rørende farsportrett, og skildringer av både dagligliv og hårmote i Kristiania/Oslo på 20-tallet. I Ida i Italia av Ingrid Z. Aanestad får 15 år gamle Ida være med sin billedhuggernabo Sofia til Italia en måned (midt i skoleåret - sånn gjorde man det på 90-tallet, uten at jeg helt skjønner hvorfor historien er lagt akkurat da. Det er først når det refereres til at hun betaler med lire at jeg innser at det ikke foregår i nåtid). Det blir en slags dannelsesreise, hvor hum kommer i kontakt med voksenliv og kunstnerliv på en ny måte og begynner å finne litt ut av hvem hun selv er og ønsker å være. En tynn bok med korte kapitler som sjelden strekker seg over mer enn en side eller to - Aanestad får sagt mye med få ord, men jeg ønsker meg litt mer kjøtt på beina innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. september 2024 Forfatter #39346 Del Skrevet 26. september 2024 Kafé-sosialisering med en gammel skolevenninne har pågått Godt å få luftet seg litt i ikke-terapeutrelaterte omgivelser - på sin måte minst like godt for både kroppen og hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 26. september 2024 #39347 Del Skrevet 26. september 2024 Høres deilig ut med kafe-besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 26. september 2024 #39348 Del Skrevet 26. september 2024 Sauen kommer til hovedstaden i morgen, og blir der til mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. september 2024 Forfatter #39349 Del Skrevet 26. september 2024 Er dette til informasjon, eller antyder du flere muligheter for terapifritt samvær? I morgen venter fysio meg i otta (det føles hvertfall sånn...) og jeg vil nok være ute av spill en stund etter det, men ellers er jeg ganske planløs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 26. september 2024 #39350 Del Skrevet 26. september 2024 Daria skrev (5 minutter siden): Er dette til informasjon, eller antyder du flere muligheter for terapifritt samvær? I morgen venter fysio meg i otta (det føles hvertfall sånn...) og jeg vil nok være ute av spill en stund etter det, men ellers er jeg ganske planløs... Jeg antyder at det nok kommer ei melding din vei så snart jeg har oversikt over helgens program. Jeg håper det blir mulig å få til et treff (med deg og/eller Skravla) en av dagene. Jeg antar at det blir lørdag eller mandag jeg får mulighet til å lure meg vekk fra reisefølget litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 26. september 2024 #39351 Del Skrevet 26. september 2024 Sauen Shaun skrev (13 minutter siden): Jeg antyder at det nok kommer ei melding din vei så snart jeg har oversikt over helgens program. Jeg håper det blir mulig å få til et treff (med deg og/eller Skravla) en av dagene. Jeg antar at det blir lørdag eller mandag jeg får mulighet til å lure meg vekk fra reisefølget litt. Kan lørdag men neppe mandag. Møter mesteparten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 26. september 2024 #39352 Del Skrevet 26. september 2024 Skravla skrev (4 minutter siden): Kan lørdag men neppe mandag. Møter mesteparten av dagen. Skal prøve å få det til lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. september 2024 Forfatter #39353 Del Skrevet 26. september 2024 Jeg kan både lørdag og mandag (med alle form-relaterte forbehold...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 26. september 2024 #39354 Del Skrevet 26. september 2024 Daria skrev (13 minutter siden): Jeg kan både lørdag og mandag (med alle form-relaterte forbehold...). Form-relaterte forbehold er det jo hos meg og. Men jeg satser på at det går bra. Ellers har jeg imponerende dårlig kontroll på hva helga skal inneholde. Jeg vet når toget går herfra i morgen. Jeg vet hvor mange vi er som skal på tur. Og jeg vet jeg skal dele rom med eselet. Men jeg aner ikke hvilket hotell vi skal bo på, ikke hva som står på programmet fredag, lørdag og mandag (annet enn at vi skal hjem en eller annen gang mandag). Søndag har jeg delvis oversikt over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. september 2024 Forfatter #39355 Del Skrevet 26. september 2024 Det kontrollbehovet jeg ikke visste at jeg hadde får panikken til å stige bare ved tanken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 26. september 2024 #39356 Del Skrevet 26. september 2024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 26. september 2024 #39357 Del Skrevet 26. september 2024 Haha, enig med Daria. Jeg er alt for vant til å være den som har mappa med billettene, kontaktene og programmet. Alt bestilt og satt sammen av meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. september 2024 Forfatter #39358 Del Skrevet 27. september 2024 Ting jeg aldri har tenkt over eller trengt å forholde meg til: At ølsalget ikke åpner før 9. Når man er i butikken tidigere enn vanlig og stusser på de tildekkede hyllene før man innser sammenhengen - og ti minutter senere står foran Norli og lurer på hvorfor de ikke har åpnet ennå, fordi det fortsatt ikke har sunket inn hvor tidlig det faktisk er... Alt en naturlig følge av fysio klokka 8 I motsetning til på tirsdag fikk jeg faktisk gjort mer enn å bare varme opp, selv om det var i lavt tempo og med redusert belastning. Fysio påpeker at min lave belastning er (for) høy for mange av de andre pasientene hennes, så alt er jo relativt, men det er måneder siden sist jeg lå så lavt. Det sies jo at man ikke skal sammenligne seg med andre, bare med seg selv, men med min uforutsigbare og variable form er ikke nødvendigvis det så mye mer konstruktivt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. september 2024 Forfatter #39359 Del Skrevet 27. september 2024 Dallandra skrev (11 timer siden): Haha, enig med Daria. Jeg er alt for vant til å være den som har mappa med billettene, kontaktene og programmet. Alt bestilt og satt sammen av meg selv. Jeg har fornærmet reiseledere på jobbtur ved å etterspørre informasjon de tydeligvis ikke syntes jeg trengte og å ha gjort nok research på t-banelinjer og gangruter til å ikke måtte følge dem blindt - jeg kunne til og med finne på å gå foran dem. Ikke fordi jeg ikke stolte på at de hadde oversikt (noe de ikke alltid hadde, viste det seg - men da var det jo bedre å spørre forbipasserende enn å høre på meg...), men jeg vil være trygg på at jeg klarer meg selv om nødvendig. Da jeg var 14 og kom bort fra vennene mine i London, var det veldig greit å ha oversikt og kontroll (og kart) selv... På tur med Skravla er det litt enklere, men stort sett har vi begge oversikt over det meste (og har diskutert det på forhånd)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 29. september 2024 #39360 Del Skrevet 29. september 2024 Tusen takk for noen koselige timer i går, Daria og Skravla. Det var så godt å se dere igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå