Daria Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #38641 Del Skrevet 14. juni 2024 (endret) Jeg sier ikke at reportere skal gå i ett med og tilpasse seg omgivelsene, men jeg stiller meg litt undrende til tv2s kvinne på fotballfest i Berlin iført knallrosa buksedress med blazer. Det er ikke sikkert det er sånn du blir tatt mest på alvor av supporterne du skal intervjue. Og med den vektige betraktningen erklæres dagbokens dekning av fotball-EM for åpnet Endret 14. juni 2024 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 14. juni 2024 #38642 Del Skrevet 14. juni 2024 Du ser ikke på Lise da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #38643 Del Skrevet 14. juni 2024 Direktesending trumfer alltid opptak... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #38644 Del Skrevet 14. juni 2024 Skottlands vm-sang fra '98 er fortsatt min favoritt-fotballsang 🏴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #38645 Del Skrevet 14. juni 2024 Det skal jo sies at den skotske nasjonalsang-avsyngingen utmerker ser mer for entusiasme og innlevelse (og sekkepiper) enn musikalitet Tyskland er som forventet mer samstemt og ordentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #38646 Del Skrevet 14. juni 2024 Pause. Tre mål, en straffe, et rødt kort. Helt akseptabel start på mesterskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #38647 Del Skrevet 14. juni 2024 -Han kan sette kirsebæret på toppen av kransekaka. Mesterskap er jo også høysesong for interessant og alternativ bildebruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #38648 Del Skrevet 14. juni 2024 Sjelden har noen supportere jublet mer for en 1-4-redusering enn Tartan Army EM-scoring er jo tross alt stas uansett, hvertfall når man er underdog... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #38649 Del Skrevet 15. juni 2024 Prinsesse Anne av Storbritannia, 73 år gammel, stiller også i år til hest under trooping the color, et arrangement som tar et par timer. Prinsessen av Wales er også til stede i sin første offentlige opptreden for året - men det jeg virkelig venter på er jo det ridende musikkorpser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #38650 Del Skrevet 15. juni 2024 Hestene som bærer paukene har major-grad. Fordi briter og tradisjoner og militær orden og alt det der. Selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #38651 Del Skrevet 15. juni 2024 Troppensc trompetspiller rider alltid en grå hest - fordi den er lettere å se på slagmarken. Mange av disse tradisjonene og reglene har jo veldig praktiske funksjoner i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. juni 2024 Forfatter #38652 Del Skrevet 16. juni 2024 Dagens utflukt er gjennomført - den gikk til vaskekjelleren for å hente noen tørre håndkler og kroppen synes det var dagsøkt god nok... Til gjengjeld var jeg ute og fartet i går - både musikalkonsert ( ) og mat ute, det er ikke så ofte jeg er hjemmefra i godt og vel fem timer uten at det involverer noen andres hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. juni 2024 Forfatter #38653 Del Skrevet 16. juni 2024 På det polske laget, som akkurat hadde en kjempesjanse mot Nederland (det står 1-1 med en havtime igjen) spiller både Buksa (som til og med har scoret målet) og Moder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. juni 2024 Forfatter #38654 Del Skrevet 16. juni 2024 Daria skrev (På 14.6.2024 den 11.02): 13.06: Fem lest, ingen kjøpt. Jon Anders Lieds ISTDP : En innføring i intensiv psykodynamisk korttidsterapi er noe av det mest fascinerende jeg har lest i psykologigenren, og noe av det mer tilgjengelige i "av terapeuter for terapeuter"-kategorier. Begge deler henger nok sammen med at ISTDP er den retningen psykologen min (begge, strengt tatt...) jobber etter, så jeg har både teoretisk kunnskap og praktisk erfaring i bunn og knagger å henge ting på. Jeg skjønner en del mer og får noen åpenbaringer, både når det gjelder hva psykologen sier og gjør og mine tanker, reaksjoner og følelser, og synes generelt det er kjempespennende å få litt mer kunnskap og forståelse rundt det som skjer i terapirommet. Hvorvidt det å lese kapitler om terapioppstart og å etablere et teraputisk bånd dager før første time med ny terapeut er ideelt kan sikkert diskuteres (jeg er på ja-siden) ), men å komme til kapittelet som går inn i angstbegrepet dagen etter et det ble et tema i den nevnte førstetimen var definitivt nyttig. 16.06: Seks lest, ingen kjøpt. Joshua Cohens Familien Netanyahu er svært løst basert på (inspirert av er kanskje en bedre formuering) en faktisk hendelse, hvor historieprofessor Ruben Blum får i oppdra å motta en jobbsøker på colleget hvor han jobber - de er tross alt begge jøder. Jobbsøkeren bærer navnet Ben-Zion Netanyahu og dukker uventet opp med hele familien på slep, inkludert en sønn kalt Benjamin (som her er en ubetydelig bifigur. En vakker tanke...). Her blir det kulturkrasj og kaos på mange nivåer - mellom professorene, mellom jobbsøkeren og hans potensielle arbeidsgiver, men også innad i Blums egen familie. Integrering, assimiliering, tilpassing, demokrati, tilhørighet, utenforskap, religion, representasjon og gode intensjoner - det er mange og store temaer her, pakket inn i svært godt språk og til dels vanvittige, festlige og pinlige hendelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. juni 2024 Forfatter #38655 Del Skrevet 16. juni 2024 Med en drøy times pause mellom kampene ble det (nesten) tid til både hårvask og middag. Nederland vant, nå skal Danmark til pers. Jeg hadde en plan om å se kampen på dansk tv, for engasjementets del, men både der og på svensk tv4, som også sender kampen, er det svart skjerm. Mulig det er en rettighetsgreie - at de ikke får vise kampen for seere utenfor eget lands grenser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. juni 2024 Forfatter #38656 Del Skrevet 16. juni 2024 Daria skrev (På 12.6.2021 den 19.13): Festen er over. Det der er noe av det verste jeg har sett fra en fotballbane noensinne. Vi har sett en spiller falle om med hjertestans og få hjertekompresjon på banen mens gråtende spillere stilte seg rundt ham for å skjerme. Tre år og fire dager senere, og Danmarks første mål i dette EM scores av nettopp Christian Erichsen, spilleren som fikk hjertestans i første kamp i forrige EM. Man får jo litt gåsehud... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. juni 2024 Forfatter #38657 Del Skrevet 16. juni 2024 (endret) Jeg har ryddet litt klær, lest meg litt nærmere Roma (pilegrimsbok), funnet fram de siste kanelbollene (kjøpevarianten) og laget mer te (rabarbra og vanilje), og i dagens siste kamp har England akkurat tatt ledelsen over Serbia. It's coming home... 🦁 🦁 🦁 Endret 16. juni 2024 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. juni 2024 Forfatter #38658 Del Skrevet 17. juni 2024 Dagens lille spørsmål (siden de som ble håndtert hos rogalendingen (han trenger jo et bedre dagboknavn enn "den nye psykologen") må sies å være større) er om jeg trenger den grønne stråhatten jeg så på Accessorize. Det ser jo ut til å bli litt mer sol og økt hattebehov framover, så snart morgendagens regnskurer er unnagjort. Vi skal til og med få over 20 grader igjen - generøst til å være midt i juni... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 17. juni 2024 #38659 Del Skrevet 17. juni 2024 Ja du trenger hatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. juni 2024 Forfatter #38660 Del Skrevet 17. juni 2024 Jeg liker klare, utvetydige svar Disse vestlendingene jeg omgås er mest opptatt av spørsmål - og understreker gjerne at mangel på svar er helt greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå