Skravla Skrevet 10. oktober 2020 #26401 Del Skrevet 10. oktober 2020 26 minutter siden, Daria skrev: Det forsvant mye sjarm med Emil... Spørsmålet er jo om Didrik nå gnir seg i hendene - han kom tross alt helt til finalen Spørs om det ikke går noen melding der nå ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. oktober 2020 #26402 Del Skrevet 10. oktober 2020 28 minutter siden, Daria skrev: Det forsvant mye sjarm med Emil... Spørsmålet er jo om Didrik nå gnir seg i hendene - han kom tross alt helt til finalen Kan nok bli litt broderlig sleivkjeft der er jeg redd . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. oktober 2020 Forfatter #26403 Del Skrevet 10. oktober 2020 2 minutter siden, Skravla skrev: Spørs om det ikke går noen melding der nå ja.... Noe annet ville overrasket meg stort Festen (som stadig øker i lydstyrke) er lokalisert til samme leilighet som hadde full fest til 2.30 forrige lørdag - det lover ikke godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #26404 Del Skrevet 11. oktober 2020 11.10: En lest, ingen kjøpt. Jack er Marilynne Robinsons fjerde bok fra Gilead, selv om denne foregår (nesten) i sin helhet i St. Louis, hvor det rett etter 2. verdenskrig fortsatt er både en skandale og et lovbrudd å ha et forhold på tvers av rase. Igjen utvider Robinson historien og universet sitt i bredden og dybden, ikke i lengderetningen, og i motsetning til i de tidligere bøkene irriterer dett meg litt - jeg hadde håpet å ikke bare få vite mer om hvordan forholdet til Della og Jack oppsto og utviklet seg, men også om hvordan det går med dem videre. Jeg vet jo allerede fra Home at det ikke ender der denne boka gjør det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #26405 Del Skrevet 11. oktober 2020 Jeg syntes kommentatoren sa noe om en streaker, og ble nesten litt skuffet da jeg innså at jeg hørte feil Men vi leder i det minste over Romania, og burde ledet mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #26406 Del Skrevet 11. oktober 2020 113 var sterke saker i dag. Jeg var veldig skeptisk da jeg så at familietragedien i Tromsø sist vinter skulle være hovedsaken, men jeg synes det var fint og respektfullt gjort. Den type programmer balanserer ofte på etiske grenser, og det hender de tråkker over, men ikke i dag. All respekt til ambulansearbeiderne og de andre nødetatene som jobber med sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #26407 Del Skrevet 11. oktober 2020 Jeg hørte nylig en gammel nrk-podcast hvor tre filmkritikere diskuterte hvor elendigfilmatiseringen av Snømannen var, og siden den går på Fem i kveld tenkte jeg å gi den en sjanse. Ti minutter inn har jeg rukket å reagere på de kjører Atlanterhavsveien i et tilbakeblikk til en tid før den er bygget, en helt tilfeldig oppsatt og malplassert lekehytte i Frognerparken, at Harry på sin vei fra Frogner til Bislett krysser gangbrua ved Barcode og at norske politimenn faktisk ikke går rundt med skarpladde våpen, særlig ikke på fritiden. Samt det forstyrrende i at norske karakterer i Oslo snakker engelsk, og at noen av dem gjør det med påtatt skandinavisk aksent - og at Michael Fassbender overhodet ikke likner på "min" Harry... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 12. oktober 2020 #26408 Del Skrevet 12. oktober 2020 23 timer siden, Daria skrev: Jeg hørte nylig en gammel nrk-podcast hvor tre filmkritikere diskuterte hvor elendigfilmatiseringen av Snømannen var, og siden den går på Fem i kveld tenkte jeg å gi den en sjanse. Ti minutter inn har jeg rukket å reagere på de kjører Atlanterhavsveien i et tilbakeblikk til en tid før den er bygget, en helt tilfeldig oppsatt og malplassert lekehytte i Frognerparken, at Harry på sin vei fra Frogner til Bislett krysser gangbrua ved Barcode og at norske politimenn faktisk ikke går rundt med skarpladde våpen, særlig ikke på fritiden. Samt det forstyrrende i at norske karakterer i Oslo snakker engelsk, og at noen av dem gjør det med påtatt skandinavisk aksent - og at Michael Fassbender overhodet ikke likner på "min" Harry... Du fant ikke så veldig mye positivt de første 10 minuttene? Enkelte ting egner seg best i bokform og i leserens fantasiverden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #26409 Del Skrevet 12. oktober 2020 Jeg skiftet kanal i første reklamepause I kveld gikk jeg for ekte vare - Fruen fra havet på Nationaltheatret. Jeg sliter litt når de insisterer på å modernisere språket til Ibsen for mye - ingen av hans karakterer burde på noe tidspunkt si åssen - og den shortsen til Arnholm har aldri vært passende på noen noensinne, men særlig ikke på en middelaldrende mann som besøker sin unge tidligere elev. Det hender - og særlig i sånne litt tidsmessig ubestemmelige oppsetninger - jeg lurer litt på hva de egentlig har tenkt med enkelte kostymevalg. Men Fritjof Såheim var veldig god, og Dagny Backer Johnsen, som jeg ikke har sett før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #26410 Del Skrevet 12. oktober 2020 (endret) Jeg skal nok klare meg uten en detaljert dokumentarbok om kriminalteknikernes hverdag, men jeg hørte et intervju med henne forleden, hvor hun ble spurt om CSI og liknende serier og deres eventuelle likheter med virkeligheten. Hun lo hjertelig og sa at det hadde jo vært kjekt å kunne stille på et brannåsted i kritthvit dress - og være like plettfri når man dro igjen... Endret 12. oktober 2020 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #26411 Del Skrevet 13. oktober 2020 Drikker te og ser antikvitetsprogram mens jeg stopper et hull i strømpebuksen. Den mentale alderen er i det øvret sjiktet i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #26412 Del Skrevet 13. oktober 2020 Jeg gikk forbi et galleri i dag - det holdt på å bli dyrt... Heldigvis fikk jeg overbevist meg selv om at et spontaninnkjøp til 4500, uten å egentlig har et sted å henge det, kanskje ikke var det lureste selv om det var veldig fint... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. oktober 2020 #26413 Del Skrevet 13. oktober 2020 21 minutter siden, Daria skrev: Jeg gikk forbi et galleri i dag - det holdt på å bli dyrt... Det var da virkelig ikke snilt å legge ved den linken. De har nettgalleri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #26414 Del Skrevet 13. oktober 2020 Gleden er på min side... Fant du noe fristende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. oktober 2020 #26415 Del Skrevet 13. oktober 2020 1 time siden, Daria skrev: Gleden er på min side... Fant du noe fristende? Akk ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. oktober 2020 #26416 Del Skrevet 13. oktober 2020 For eksempel dette.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #26417 Del Skrevet 13. oktober 2020 Har du lyst osv - det er jo snart julegavetid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. oktober 2020 #26418 Del Skrevet 13. oktober 2020 2 minutter siden, Daria skrev: det er jo snart julegavetid.. ...fra meg til meg? Kan jo være litt sparsommelig også da. Det er på salg. Litt fargerikt men jeg har en vegg som sårt trenger litt farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #26419 Del Skrevet 13. oktober 2020 Det så jeg faktisk på i dag - det var også blant de utstilte. Lekkert Julegave fra meg til meg har skjedd mer enn en gang, selv om jeg ikke legger dem under treet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. oktober 2020 Forfatter #26420 Del Skrevet 16. oktober 2020 Hun gikk på toget mens hun snakket i mobilen, med munnbindet dinglende fra en finger. 25 min senere gikk hun av toget mens hun snakket i mobilen, med munnbindet dinglende fra en finger. Men hun fikk jo vist fram at hun hadde det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå