Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
50 minutter siden, Daria skrev:

George Michael også? :overrasket:  Alvorlig talt, 2016, nå får det det holde...?

Ja, det er nok nå. Virkelig. 

-----

Jeg kan melde om at Urd holder på å innta Trøndelag. I de verste kastene kjennes det ut som om huset skal lette. Og dette er bare en liten forsmak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får holde deg innendørs. Her vil det nok merkes mest på vannstanden, yr varsler ikke noe mer dramatisk enn frisk bris...

Jeg bladde gjennom formiddagens tv-program, og det som umiddelbart fanget min interesse var at nrk lokker med en times "dypere gjennomgang av etiketten og manerene som dominerte livet op n1920-tallet". Yes, please! Vi har alle våre særinteresser... :fnise: 

Skrevet (endret)

Jeg følger med i tiden og i utviklingen - sort of. Etter litt innsats i heimen har jeg nå både fungerende dab-radio og smarttelefon. :mobil: Å påstå at jeg har tatt steget inn i fremtiden er vel å overdrive, men jeg er i det minste noenlunde ajour med nåtiden... :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet

Oi... både DAB og smart-telefon på samme dag? :daane: 

Skrevet

Strengt tatt kom de i hus på julaften (radioen som julegave, telefonen er arvet), men nå er de tatt i bruk. Jeg veksler mellom å føle meg teknisk begavet og teknisk imbesil her jeg prøver å finne ut av telefonen :fnise: Forøvrig en Samsung Galaxy j5, tror jeg det var, for de som måtte være interessert...

Skrevet

Gratulerer med ny radio og telefon. :tommel: 

Skrevet
14 timer siden, Daria skrev:

Strengt tatt kom de i hus på julaften (radioen som julegave, telefonen er arvet), men nå er de tatt i bruk. Jeg veksler mellom å føle meg teknisk begavet og teknisk imbesil her jeg prøver å finne ut av telefonen :fnise: Forøvrig en Samsung Galaxy j5, tror jeg det var, for de som måtte være interessert...

Akkurat j5 kjenner jeg ikke til, men jeg har hatt samsung i mange år, så jeg mener jo seff at alle samsung er stort sett bra. Så heldige deg som arver. :hoppe: Håper dere får et god vennskap.

Vi har ikke dab radio i hus enda, men vi får heller sette oss ut i bilen om det blir krise.

Skrevet

Det var ikke iPhone, det var i grunnen det viktigste :fnise: Faren min oppgraderte fordi han ikke syntes det var nok lagringsplass på den, men det holder nok for meg inntil videre. Greit å kunne teste og prøvde og se hvilke behov jeg faktisk har (les: får når jeg ser mulighetene som finnes...) først.

Jeg tror ikke de stenger FM-båndet her før utpå høsten, men det var en så grei ting å kunne ønske seg til jul. Det er også typisk ting jeg setter pappa på - trenger jeg nye mindre dingser ønsker jeg meg det til jul og så slipper jeg å mene så mye om det :ler: Jeg er så lite interessert i alt sånt - så lenge det virker og gjør det jeg forventer er jeg fornøyd. Må ut og kjøpe pc nå snart (den gamle knelte alt i sommer, men jeg har klart meg med jobb-maskinen i høst) og gruer meg allerede. Selgeren legger ut om lagringsmuligheter og tekniske detaljer og smarte finesser og forskjellene på maskin 1, 2 og 3 og min reaksjon er i retning av Må jeg mene noe om dette...? :fnise: Tror jeg fpr ta med meg støttekontakt...

Skrevet

Akkurat sånn føler jeg om sånne kjedelige tekniske ting også. Gruet meg i ukesvis da jeg måtte kjøpe ny TV for noen år siden. Ny PC var enklere for der måtte mine krav til tastatur og størrelse oppfylles ellers trenger jeg ikke all verden. Må bare ha en som funker. Det er mye jeg må fikse eller kjøpe som jeg skulle ønske jeg virkelig slapp å mene noe om. Jeg har bursdag før FM-båndet stenger her så da står DAB-høyt på listen. 😊

Skrevet
54 minutter siden, Daria skrev:

Det var ikke iPhone, det var i grunnen det viktigste :fnise: Faren min oppgraderte fordi han ikke syntes det var nok lagringsplass på den, men det holder nok for meg inntil videre. Greit å kunne teste og prøvde og se hvilke behov jeg faktisk har (les: får når jeg ser mulighetene som finnes...) først.

Jeg tror ikke de stenger FM-båndet her før utpå høsten, men det var en så grei ting å kunne ønske seg til jul. Det er også typisk ting jeg setter pappa på - trenger jeg nye mindre dingser ønsker jeg meg det til jul og så slipper jeg å mene så mye om det :ler: Jeg er så lite interessert i alt sånt - så lenge det virker og gjør det jeg forventer er jeg fornøyd. Må ut og kjøpe pc nå snart (den gamle knelte alt i sommer, men jeg har klart meg med jobb-maskinen i høst) og gruer meg allerede. Selgeren legger ut om lagringsmuligheter og tekniske detaljer og smarte finesser og forskjellene på maskin 1, 2 og 3 og min reaksjon er i retning av Må jeg mene noe om dette...? :fnise: Tror jeg fpr ta med meg støttekontakt...

Du og Stoltenberg må mene noe om det ja. :fnise:

Skrevet

Er det bare jeg her som synes dingser er litt moro? :lur:
Det kjipe med å kjøpe ny pc er at pengene flyr, men kan godt gruble litt på spesifikasjoner og dill :jepp:

Skrevet
2 timer siden, Serafina. skrev:

Akkurat sånn føler jeg om sånne kjedelige tekniske ting også. Gruet meg i ukesvis da jeg måtte kjøpe ny TV for noen år siden. Ny PC var enklere for der måtte mine krav til tastatur og størrelse oppfylles ellers trenger jeg ikke all verden. Må bare ha en som funker. Det er mye jeg må fikse eller kjøpe som jeg skulle ønske jeg virkelig slapp å mene noe om. Jeg har bursdag før FM-båndet stenger her så da står DAB-høyt på listen. 😊

Sist jeg skulle ha pc fant jeg tre i butikken i omtrent den prisklassen jeg så for meg, fortalte ekspeditøren hva jeg skulle bruke den til og spurte hvilken av de tre hun anbefalte.

-Fint, da tar jeg den.
-Bara sådär?
!

:fnise: 

1 time siden, Skravla skrev:

Du og Stoltenberg må mene noe om det ja. :fnise:

Det er så kjekt at noen tar selv mine mest subtile teaterreferanser :ler: 

55 minutter siden, Roadrunner skrev:

Er det bare jeg her som synes dingser er litt moro? :lur:
Det kjipe med å kjøpe ny pc er at pengene flyr, men kan godt gruble litt på spesifikasjoner og dill :jepp:

Jeg mistenker at du legger litt mer penger i dingsene dine enn det jeg gjør - og bruker dem til litt andre ting...

Skrevet
3 timer siden, Daria skrev:

Du kan ikke smile litt til IT-folkene på jobb, da? Så kan de hjelpe deg å finne en maskin som dekker ditt behov uten at den koster drulliarder...

Skrevet

Nå har jeg relativt beskjedne behov - å involvere IT-folk vil antagelig bety at jeg ender opp med adskillig dyrere og mer avanserte ting enn jeg var ute etter i utgangspunktet... :ler: 

Skrevet
50 minutter siden, Daria skrev:

Nå har jeg relativt beskjedne behov - å involvere IT-folk vil antagelig bety at jeg ender opp med adskillig dyrere og mer avanserte ting enn jeg var ute etter i utgangspunktet... :ler: 

Si ikke det! For dem kan det være en utfordring å finne "enkel maskin som gir mye for pengene".

Skrevet

Juleklem    :xpb_knuddel:

Grattis med ny telefon og radio! :smilbla:

Skrevet
1 time siden, Rosalie skrev:

Si ikke det! For dem kan det være en utfordring å finne "enkel maskin som gir mye for pengene".

Så sant! :jepp:

Skrevet (endret)

God morgen! Eller formiddag, om noen insisterer... Her i huset er det straks frokosttid og jeg sjokker fortsatt rundt i pysj (med pingviner), fluffy morgenkåpe (rød med hvite prikker) og sokker (ditto - man sørger da for at antrekket matcher :filer: Men det er bare sokkene som har Hello Kitty i tillegg... :fnise: ). Tror dagens hovedmål bør være å klargjøre huset for lunsjgjestene som kommer fredag, det er jo hyggelig om det ser noenlunde rent og ryddig ut, og at jeg faktisk har mat i huset.

Hyasintduften ligger tung over stua - to løk i full blomst er nok for å fylle hele leiligheten, egentlig. Det året jeg hadde tre ble det litt i overkant.

Frokost, ja...

Endret av Daria
Skrevet

Jeg har vasket en klesvask og hengt ut. Neste er i maskinen. Så må jeg en tur ut på tur og innom butikk for å handle inn til helgen. 

Men først litt mer te og strikking. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...