Ping! Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #21 Skrevet 18. mars 2010 Beklager om jeg var litt uklar i startinnlegget. Bra det ikke er vanlig at folk ber om hjelp til slikt. Vaske ned en leilighet kan jeg forstå, men bare gulvene.. Nei, ble forvirret av hele greia. Får slå fra meg den dårlige samvittigheten
LukaFrost Skrevet 18. mars 2010 #22 Skrevet 18. mars 2010 Må si jeg er glad jeg har ei svigermor som har råd til å betale (fag)folk for å vake om det skulle være nødvendig.
Lilith Skrevet 18. mars 2010 #23 Skrevet 18. mars 2010 Skjønner deg bedre nå, TS Om svigermora mi var frisk og i 40-åra, og aldri hjalp oss med noe som helst, hadde ikke jeg heller villet hjelpe henne med å vaske gulvene. I hvert fall ikke når hun krever det på den måten!
Gjest Dhanu Skrevet 19. mars 2010 #24 Skrevet 19. mars 2010 Hvorfor forventes det at man skal være gratis hushjelp for svigermor? Skjønner deg godt, TS. Signerer denne. Når man ikke har et spesielt godt forhold til sin svigermor (regner med innlegget ikke ville blitt postet om ts og svigermor var bestevenner), så bør mannen gå inn og ta seg av både relasjonen og forpliktelsene i forhold til sin mor. Velger man å stille opp, er det mannen som bør gjøre det. Herregud, vi er i 2010 og tida hvor mannens mor er svigerdatters "problem" bør være over.
ViljaH Skrevet 19. mars 2010 #25 Skrevet 19. mars 2010 Hvorfor prøvde du ikke finne ut av hvorfor hun ville ha hjelp til dette? Litt sånn "åh, har du vondt noe sted?" Så ville du funnet ut om det bare var utidig latskap, eller om hun trengte hjelp og burde få det... Min svigermor ymtet frempå om at vi burde gi henne penger da hun fant ut at vi hadde overskudd hver måned. Hun hadde jo betalt for sønnens oppvekst, så på tide å begynne tilbakebetalingen Det er ikke mye aktuelt for å si det slik, hun som valgte å få barn så den utgiften forblir hennes! Hun har ikke dårlig råd i det hele tatt, men kunne tenkt seg å oppgradere bilen til luksusklasse slik jeg forsto det.
naerin Skrevet 19. mars 2010 #26 Skrevet 19. mars 2010 Hvorfor prøvde du ikke finne ut av hvorfor hun ville ha hjelp til dette? Litt sånn "åh, har du vondt noe sted?" Så ville du funnet ut om det bare var utidig latskap, eller om hun trengte hjelp og burde få det... Min svigermor ymtet frempå om at vi burde gi henne penger da hun fant ut at vi hadde overskudd hver måned. Hun hadde jo betalt for sønnens oppvekst, så på tide å begynne tilbakebetalingen Det er ikke mye aktuelt for å si det slik, hun som valgte å få barn så den utgiften forblir hennes! Hun har ikke dårlig råd i det hele tatt, men kunne tenkt seg å oppgradere bilen til luksusklasse slik jeg forsto det. Er det mulig? Hos oss "før" foreldre på begge sider på oss enda, i form av gaver o.l. Jeg hadde dånt om på stedet hvis noen av de skulle foreslått å få overskuddet vårt....
Gjest *Twinklestar* Skrevet 19. mars 2010 #27 Skrevet 19. mars 2010 hun spurte(evt krevde) og fikk ett svar! enkelt å greit. hadde hun vært 80 år og skral til beins hadde jeg kanskje reager viss du hadde sagt nei. men 40årene og dere har egen leilighet? synes absolutt du skal slå fra deg den dårlige samvittigheten ja
Eliisa Skrevet 19. mars 2010 #28 Skrevet 19. mars 2010 Hadde egentlig gledelig hjulet en svigermor som hadde hjulpet meg tilbake igjen, men om det er lite å få fra den kanten - skjønner jeg godt at du sier nei Man hjelper fordi man ønsker det, ikke fordi man må..
ViljaH Skrevet 20. mars 2010 #29 Skrevet 20. mars 2010 Er det mulig? Hos oss "før" foreldre på begge sider på oss enda, i form av gaver o.l. Jeg hadde dånt om på stedet hvis noen av de skulle foreslått å få overskuddet vårt.... Jupp, det er mulig. Hun sa det ikke direkte eller fremsa noe krav, bare fortalte hvordan noen andre gjorde det (som gjorde det slik hun menes det bør gjøres) og spurte samtidig om jeg ga penger til mine foreldre. Altså hun ymtet frempå/testet vannet, samtidig som hun gikk og snakket om denne luksusbilen hun hadde lyst på istedet for bilen hun hadde. Jeg sa bare at nei, mine foreldre vil ikke ha pengene våre, de har egne penger Hadde kunnet gitt henne penger for å hjelpe om hun hadde problemer, men jeg gidder pokker ikke betale sløsingen hennes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå