Tabris Skrevet 13. mai 2010 #41 Skrevet 13. mai 2010 Jeg likte vel egentlig Jon ganske godt til å begynne med, hele hans type minnet meg litt om mannfolka i min fars generasjon her borte, så jeg fikk litt gode assosiasjoner. Helt til han ble litt for selvgod og kom med sine tåpelige uttalelser om vegetarianere. Da får han heller være. Rune er jo bare gjennomkoselig.
fink Skrevet 13. mai 2010 #42 Skrevet 13. mai 2010 Jeg heier på Mats. Synes han virker som en sympatisk og snill type, samtidig som han virker lærevillig og kreativ. Dessuten har jeg handlet i isbaren hans i her i Trondheim mange ganger, og de har byens beste is!
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #43 Skrevet 13. mai 2010 Jo da Jon, du kommer til å være i de aller fleste stresstestene, uansett hvor god mat du selv tror du har laget. Produsentene tror du er god TV, nemlig, og vil gi deg mye TV-tid. Du svetter og stresser og roter og søler, har rare hatter og (av og til) store følelsesutbrudd. Du er originial og skiller deg ut blant deltakerne. Det blir det TV-tid av.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #44 Skrevet 13. mai 2010 Skjønner ikke hvorfor man heier på deltakere i Masterchef fordi de er ydmyke og sympatiske (eller det motsatte fordi de evt er usympatiske), eller fordi de snakker samme dialekt som en selv? :klø: Den som fortjener å vinne må da være den beste kokken, hvis det skal være noen mening i det hele? Eller rettere sagt den minst elendige kokken, om vi skal forholde oss realistisk til utbudet av deltakere man faktisk har her. Og forresten - gitt at disse folkene faktisk har meldt seg på konkurransen om å bli Norges beste amatørkokk uten å vite hva en aubergine er, uten å ha laget vegetarmat noen gang eller uten å ha prøvd seg på noen annen saus enn tomatsaus (bare for å nevne noe), så kan vel ingen av dem karakteriseres som ydmyke, akkurat.
Tabris Skrevet 13. mai 2010 #45 Skrevet 13. mai 2010 Javisst burde den beste maten telle, AnonymBruker, og det håper jeg den gjør også. Men fordelen for meg med å se på slikt er at jeg, etter å ha brukt hele dagen på å tenke akademisk og objektivt når jeg skriver oppgaver og leser pensum, kan få lov til å sette meg ned og være herlig irrasjonell og subjektiv for et stakket øyeblikk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #46 Skrevet 13. mai 2010 Javisst burde den beste maten telle, AnonymBruker, og det håper jeg den gjør også. Men fordelen for meg med å se på slikt er at jeg, etter å ha brukt hele dagen på å tenke akademisk og objektivt når jeg skriver oppgaver og leser pensum, kan få lov til å sette meg ned og være herlig irrasjonell og subjektiv for et stakket øyeblikk. Akkurat. Nå er ikke dette så veldig fjernt fra det jeg selv gjør i det daglige, men selv om jeg er akademiker, har jeg stor respekt for at kokkeyrket er et fag som bør tas på alvor.
Tabris Skrevet 13. mai 2010 #47 Skrevet 13. mai 2010 (endret) Lol, hvem har sagt jeg ikke har respekt for kokkeyrket? Min bror er diplomkokk og kjøkkensjef. Tror du tar dette litt for seriøst. Endret 13. mai 2010 av Tabris
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #48 Skrevet 13. mai 2010 Lol, hvem har sagt jeg ikke har respekt for kokkeyrket? Min bror er diplomkokk og kjøkkensjef. Tror du tar dette litt for seriøst. Eller du litt for useriøst? Lol.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #50 Skrevet 3. juni 2010 Fornøyd med vinneren i dag? Ja, dette var hva jeg sa om saken allerede ganske tidlig i konkurransen: Henriette er den eneste deltakeren som kan lage mat sånn noenlunde (selv om hun aldri hadde tilberedt aubergine før, noe som var ganske overraskende). De andre har ikke noe i konkurransen å gjøre, og vinner noen av dem er det ganske oppsiktsvekkende. Så jeg er fornøyd i den forstand at Henriette var den verdigste vinneren - eller den minst uverdige, for å være mer presis. Ellers har jeg blant annet uttalt at jeg synes feks Mats ikke hadde tilstrekkelige grunnferdigheter og -kunnskaper for å bli med til slutten av konkurransen, og det står jeg definitivt fast ved etter å ha sett kveldens episode, der han beinet ut en kylling for første gang ever - i finalen i Masterchef.
Tabris Skrevet 3. juni 2010 #51 Skrevet 3. juni 2010 Jeg er også fornøyd med resultatet, Henriette har vært svært dyktig gjennom hele konkurransen. Mer jevn enn de andre to. Når det er sagt så skulle jeg likevel ønske Rune vant.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #52 Skrevet 3. juni 2010 Og hvis jeg skulle ønske meg noe i sakens anledning, måtte det være en ny sesong Masterchef med deltakere som faktisk kan lage mat.
Dark Star Skrevet 3. juni 2010 #53 Skrevet 3. juni 2010 Jeg har sett mitt første Masterchef program, og må bare si at når dette var finalistene tør jeg knapt tenke på hvordan de deltakerne som gikk ut var :dåne: Gudhjelpemeg, uharmoniske posjoner og kombinasjoner, maltrakteringg av ingredienser, dårlig hygiene og hår som flagrer rundt maten. Når man stiller i en slik finale burde man dessuten ha lært seg hva man gjør om sausen har skilt seg, og ikke servere slik elendighet til verdens beste kokker
Anglofil Skrevet 3. juni 2010 #54 Skrevet 3. juni 2010 Jeg synes Henriette vant fortjent, hun har var og er kjempeflink. Mvh Yvonne
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #55 Skrevet 3. juni 2010 Jeg har sett mitt første Masterchef program, og må bare si at når dette var finalistene tør jeg knapt tenke på hvordan de deltakerne som gikk ut var :dåne: Gudhjelpemeg, uharmoniske posjoner og kombinasjoner, maltrakteringg av ingredienser, dårlig hygiene og hår som flagrer rundt maten. Når man stiller i en slik finale burde man dessuten ha lært seg hva man gjør om sausen har skilt seg, og ikke servere slik elendighet til verdens beste kokker Signerer!
Meaty Skrevet 3. juni 2010 #56 Skrevet 3. juni 2010 Jeg har sett hele sesongen på TV3s nett-tv nå den siste uka. Jeg må si at jeg likte Sirin best, håpet at hun skulle komme helt til selve finalen. Hun virket veldig sympatisk og ydmyk, men dette er vel ikke akkurat typiske egenskaper hos en Chef. Men, som andre her sier, det er veldig vanskelig å vite hvem man skal "heie" på når man ikke får smakt på maten! Så da må man jo legge andre kriterier til grunn når man velger seg en favoritt. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke liker Jan Vardøen, jeg synes han virker som en usannsynlig kul fyr! Veldig sjarmerende med den engelske aksenten som bryter gjennom av og til også.
Tabris Skrevet 3. juni 2010 #57 Skrevet 3. juni 2010 Er det folk som ikke liker Vardøen? Jeg synes også han virker sympatisk. Men kanskje han ikke har helt den samme autoriteten når det kommer til kokkeerfaring som de to andre? Han er jo først og fremst musiker.
Meaty Skrevet 4. juni 2010 #58 Skrevet 4. juni 2010 Er det folk som ikke liker Vardøen? Jeg synes også han virker sympatisk. Men kanskje han ikke har helt den samme autoriteten når det kommer til kokkeerfaring som de to andre? Han er jo først og fremst musiker. Fikk inntrykk av at folk som postet tidlig i denne tråden ikke synes noe særlig om ham, og jeg har hørt det fra et par andre også. Ja, han fremstår vel kanskje som en typisk musiker. Men han kan gjerne få lage mat til meg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #60 Skrevet 11. juni 2010 Og hvis jeg skulle ønske meg noe i sakens anledning, måtte det være en ny sesong Masterchef med deltakere som faktisk kan lage mat. Helt enig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå