Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følger med på dette på tv3.no og synes det er veldig gøy. Spesielt siden det er to finalister som er "herfra". (Jeg forstår ikke hvorfor så mange har problemer med å forstå dialekten til han fra Åna-Sira?!) Jeg har også blitt ekstra inspirert til å lage mer mat hjemme av denne serien.

Skrevet

Jeg ble visst litt inspirert av Runes "Jøple-bomba", helt uten at jeg var klar over det selv. Gårsdagens bakte poteter ble litt mislykka, for å si det sånn.

Skrevet

Jeg synes den britiske versjonen er mye bedre. Jeg synes de styrer deltagerne for mye i den norske versjonen. De får altfor spesifikke oppgaver som etter min mening gir for lite rom for kreativitet i forhold til den britiske hvor de får mye mer fritt spillerom. Jeg synes også utfordringene i den britiske versjonen er mer krevende og mer varierte.

Skrevet

Jeg har sånn sett aldri sett den britiske versjonen - eller den australske, som jeg forstår den norske er utviklet fra. Jeg må innrømme at det som fikk meg til å se på serien til å begynne med var Eivind Hellstrøm, jeg liker ham. Deretter ble det interessant da det var to "herfra" som gikk videre, samt at jeg ble ganske så matinspirert av å se på. Lærte litt også.

Skrevet

Liker også serien. Men har ingen favoritt enda. Hvem håper/tror dere vinner?

Skrevet

Jeg håper på Jon eller Rune (selv om jeg ikke likte Jons uttalelse om vegetarianere) vinner, men jeg ser ikke bort fra at Susanne (er det det hun heter?) vinner. Hun virker til å være blandt de beste.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg håper på Jon eller Rune (selv om jeg ikke likte Jons uttalelse om vegetarianere) vinner, men jeg ser ikke bort fra at Susanne (er det det hun heter?) vinner. Hun virker til å være blandt de beste.

Det er ikke noen Susanne der, men Sirin, Henriette, Ingrid og Cesilie. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Henriette er den eneste deltakeren som kan lage mat sånn noenlunde (selv om hun aldri hadde tilberedt aubergine før, noe som var ganske overraskende).

De andre har ikke noe i konkurransen å gjøre, og vinner noen av dem er det ganske oppsiktsvekkende.

Skrevet

Ja, jeg mente Henriette. :sjenert:

Gjest Squill
Skrevet

Hvorfor var Ingrid Espelid-Hovig invitert når hun ikke fikk si noe om maten?? :klø: Hun fikk smake, men deretter var det rett ut igjen. Merkelig, synes jeg...

Skrevet

Hun kom jo med noen små kommentarer til hver av dem, men hun er nok litt mer diplomatisk og fintfølende enn Hellstrøm & Co. ;)

Skrevet

Jeg må si, jeg synes Rune virker kjempekoselig. Jeg håper for min del han vinner. Og bare av nysgjerrighet: Er det noen her som ser på som har problemer med å forstå hva han sier?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg må si, jeg synes Rune virker kjempekoselig. Jeg håper for min del han vinner. Og bare av nysgjerrighet: Er det noen her som ser på som har problemer med å forstå hva han sier?

Utrolig nok ikke!

Jeg er dårlig til å tolke dialekter, men jeg skjønte til og med hva "jople" betyr. Jordeple, eller potet på godt norsk. :gjeiper:

Skrevet

Oj, imponerende. Jeg trodde ingen nord for Jæren ville forstå hva "jople" var. :P

Skrevet

Jeg vet hva jorple er, men så er mannen min fra Stavanger, og bestemoren hans kalte potet for jorple. Skjønner godt hva Rune sier ellers, han snakker akkurat som svigermor (som opprinnelig er fra omtrent samme område). Sjarmerende dialekt. :)

Skrevet

Jeg vet hva jorple er, men så er mannen min fra Stavanger, og bestemoren hans kalte potet for jorple. Skjønner godt hva Rune sier ellers, han snakker akkurat som svigermor (som opprinnelig er fra omtrent samme område). Sjarmerende dialekt. :)

Jordeple heter det. Bare for å pirke litt :)

Skrevet

Tror jeg håper Rune eller Mats(?) vinner. Er ikke noe begeistra for jentene.

Skrevet

Jeg liker ikke Rune, for det første ser han uflidd ut (ikke en bra kombinasjon sammen med mat) og med den snøvlete dialekten kunne han like godt vært en boms.

Jeg liker Mats selv om han har MYE å lære, bla. hvordan konsistensen skal være på en suppe. Har også tro på Henriette men uansett hvem som vinner er ingen av dem en "chef", de er amatørkokker hele gjengen.

Og han med hestehale som alltid sier "jeg vet jeg har laget en god rett"?? For en ekkel selvgod liten rasstapp!!

Skrevet

Liker også Mats veldig godt. Han virker litt mer ydmyk enn de andre.

Merker at jeg er litt lei alle de høye-på-seg-selv-deltakerne i sånne serier som dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...