Gå til innhold

Masterchef

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen andre som ser på det her?

Kjenner jeg egentlig ble litt skuffa. Virker ikke akkurat som det er noen glimrende nye talenter, og det virker litt vel "innøvd". Og liker ihvertfall ikke han Elvis dommeren, han virka bare uinteressert og negativ egentlig.

Men har gledet meg til en norsk versjon av dette lenge, håper det tar seg opp etterhvert! Noen andre som skal følge med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble skuffa jeg også, det var dritkjedelig med den måten de hadde gjort auditionen på.

Skrevet

Hadde håpet det skulle være mer enn idol med mat.

Skrevet
Hadde håpet det skulle være mer enn idol med mat.

Mhm. Nettopp det jeg tenkte også.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ble skuffet jeg å :tristbla: Så på det i 10 min så gadd jeg ikke mere. Veldig skuffendes

Skrevet

Ble veldig skuffet.. Kommer nok ikke til å se på det igjen, for å si det slik.

Føler de har bommet veldig. På idol hører vi hvordan de synger og kan lage vår egen mening - her kan vi jo ikke akkurat smake maten. Blir veldig kjedelig å ikke se noe av hvordan de lager maten og bare se de gå inn og ut igjen med eller uten forkle.

Skrevet

Jeg satser på at det blir bedre når auditionrundene er over jeg da. Da må de jo fokusere mer på maten enn hva det ble gjort i dag, er jo tross alt maten programmet handler om! Om det ikke gjør det derimot, er det nok siste episoden jeg ser av denne serien.

Har sett en del på den amerikanske versjonen (topchef er vel samme?), og der synes jeg de har fått frem både maten og konkurransen på en veldig god måte.

Og at det kanskje blir litt mindre iscenesatt når de kommer ordentlig i gang, det at noen må inn å "prøvesynge" en gang til, og at det skal være dramatisk fordi en har sagt ja og en har sagt nei så da er det opp til sistemann er vi vel litt ferdige med nå kanskje... :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet

Top Chef er ikke det samme som MasterChef. Top Chef er profesjonelle kokker som kjemper seg i mellom, mens det er amatører som kriger i MasterChef. Konseptet er for øvrig britisk, går i hvertfall på BBC lifestyle.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes de har beveget seg alt fra langt fra original programmet, som er underholdende og bra - kan ikke skjønne at dette skal gå under masterchef navnet..

Og hva i allverden er vitsen med den sure sinte nedlatende holdningen til dommerne.

kun 2 av 10 som gikk videre så ut som de var over 30 år - og disse to ble neste ikke vist i det hele tatt..Typisk norsk tv.

Da har jeg fått ut litt frustransjon - og kommer til å se på neste gang :P

Skrevet

Jeg syns dette var gøy, men så ser jeg det meste av matprogrammer og da :rolleyes:

Er enig om det ang. aldersfordeling blant deltakerene, de fleste var jo på samme alder..kjedelig. Håper virkelig det blir litt jevnere andre steder!

Kommer til å følge med framover, rekner med vi får se mer matlaging etterhvert :nigo:

Skrevet

Jeg spilte det inn og tenkte å se det i dag. Fulgte med på Masterchef UK som jeg elsket å se på. Ser også på Come dine with me som er litt komisk også (BBC lifestyle).

Håper ikke jeg blir like skuffa som dere da, gledet meg til dette programmet.

Gjest Gjest
Skrevet

Får håpe det blir bedre når alle disse auditionrundene er ferdig og det begynner på ordentlig. For jeg ble litt skuffet over episoden. Kjedelig.

Skrevet

Ja, viste ikke det skulle være amatører som konkurrerte, ett av favoritt programmene mine, er ”Top Chef”, hadde vert mye mer interessant med ”Top Chef” Norge.

Håper og tror det blir litt bedre da, når audition rundene er over, kommer jo mye an på hvem som går videre, hva slags personlighet, de kan løfte programmet opp :) gleder meg til Oslo rundene.

Skrevet

Synes de har beveget seg alt fra langt fra original programmet, som er underholdende og bra - kan ikke skjønne at dette skal gå under masterchef navnet..

Nå har vel TV3 basert den norske versjonen av Masterchef på den Australske og ikke den britiske.

Jeg synes dette er positivt, når man kommer utenom disse innledende rundene (som jeg ikke synes er spesielt interessante i noe reality show).

Når auditionen er ferdig vil man så ha alle 40 kokkene på samme kjøkken, og gi samme utfordringer til alle 40. Hvorpå folk faller av etterhvert.

Håper virkelig de også kopierer noen av utfordringene fra den australske versjonen, for der ble jeg skikkelig imponert over matlagingen. Og de tok inn masse profesjonelle kokker underveis for å være gjestedommere.

(Eksempel var vel Croquembouche: http://www.masterchef.com.au/croquembouche.htm som vanligvis tar nesten en dag for en professjonell å lage, som skulle produseres av amatørene på 1 1/2 time.)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvor ble det av han mannen med hatten?

Skjønte ikke helt sa de hvorfor han ikke var der?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor ble det av han mannen med hatten?

Skjønte ikke helt sa de hvorfor han ikke var der?

Kapteinen hadde fått legeforbud mot i delta i gårsdagens konkuranse.

Skrevet

Syns det går litt treigt på Masterchef..og så kunne vi klart oss godt uten "kjekkasen" Helstrøm... Kanskje sende han til Paradise hotel, så har vi alle de sleske på et sted?

Liker veldig godt Masterchef uk, på BBC Lifestyle... Tror jeg følger litt med på Masterchef på tv3, bare når det ikke er viktigere programmer...

Skrevet

Har sett mye på Masterchef på BBC, syntes det er et mye bedre konsept.

Skrevet

Elsker Masterchef på BBC, men synes at den norske versjonen var ikke noe særlig. Litt for lite fokus på selve maten og kompetansen, og for mye fokus på å prøve lage "show". Synd.

• 3 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så utrolig skuffet over masterchef! Har sett et pat episoder men ble så suffet at jeg ikke orket å se på det mere. Jeg synes dommerene ser så strenge ut hele tiden. Han Jan eller hva han heter ser jo ut som Elvis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...