Gå til innhold

Er man født homofil?


Gjest Gjest_bi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bi_*

Er det kun biologi? Er det virkelig så svart/hvitt? Kan det hende at visse homofile er mer eksklusivt homoseksuelle enn andre? Kan man være hetero, homo og bi i ulik grad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg tror at man enten er lesbisk eller homofil. Finnes nok et fåtall som er bi, men tror de fleste som sier at de er bi, er på vei mot homofil.

Så en dokumentar en gang om en mann som var homofil. Og han reiste rundt for å finne ut om han var født sånn, eller ble homofil etterhvert. Tror han kom frem til at det var medfødt (vil ikke si noe sikkert) men tror det er ganske svart og hvitt.

Hvorfor lurer du på dette egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Hjernevask med Eia nå?

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har du sett på Hjernevask med Eia nå?

Jepp, men jeg har lurt på dette lenge før programmet. Selv er jeg bifil, og det irriterer meg at at biseksuelle alltid får minst oppmerksmnhet når det gjelder forskning rundt legning. Det er jo flere av oss enn heterofile og homofile. I alle fall slik jeg ser det. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man enten er lesbisk eller homofil. Finnes nok et fåtall som er bi, men tror de fleste som sier at de er bi, er på vei mot homofil.

Så en dokumentar en gang om en mann som var homofil. Og han reiste rundt for å finne ut om han var født sånn, eller ble homofil etterhvert. Tror han kom frem til at det var medfødt (vil ikke si noe sikkert) men tror det er ganske svart og hvitt.

Hvorfor lurer du på dette egentlig?

Jeg lurer på dette fordi jeg har en hjerne... Jeg tror for øvrig at seksuell legning OFTE det er alt annet enn svart eller hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_frøken_*
Jeg tror at man enten er lesbisk eller homofil. Finnes nok et fåtall som er bi, men tror de fleste som sier at de er bi, er på vei mot homofil.

Så en dokumentar en gang om en mann som var homofil. Og han reiste rundt for å finne ut om han var født sånn, eller ble homofil etterhvert. Tror han kom frem til at det var medfødt (vil ikke si noe sikkert) men tror det er ganske svart og hvitt.

Uenig.

Jeg tror det er mer fleksibelt, at ytterst få er 100% hetero eller homo. Og om det er medfødt så får de et problem med å forklare bifili.

Jeg lurer også på hvilken bås jeg skal i, som elsker menn og pikk men har lyst til å eksperimentere med en kvinne litt på samme måte som jeg liker å eksperimentere med BDSM. Det trenger ikke være en bås eller en legning som er så altomfavnende, men mer en smaksak. Og den kan endre seg, det ser jeg bare rundt meg. Kjenner mange som har begynt å henge i homofile (spesielt lesbiske) miljø og funnet ut at "hm, hvorfor ikke?". Noen har funnet ut at homofili var tingen, uten at de føler de har levd "feil" eller i et skap tidligere. Andre som har testet det ut har syntes det var spennende men ikke mer, noen kaller seg bifile i dag andre heterofile.

Tror dette er så uendelig langt fra svart/hvitt som du kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det uvirkelig å tenne på begge kjønn. Får omtrent innovertiss bare av tanken på en naken mann.

Homofili er nok medfødt, sikkert en detalj fra evolusjonen sin side for å hindre formering til en viss grad. Mulig folk med dårlig immunforsvar eller andre gen-feil er homofile for å hindre at genene deres spres til senere generasjoner. Don't underestimate evolution right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters
Tror dette er så uendelig langt fra svart/hvitt som du kan komme.

Selvsagt er det det :) "Problemet" med Eias program er at han setter 2 motsetningr opp i mot hevrandre og klipper det til slik at det passer det han prøver å få fram. Etter Michael Moore skolen.

Man blir neppe født helt homofil eller heterofil, men man fødes med en viss predisposisjon for det ene eller det andre, hvor man havner hen på homo-hetero skalaen avhenger av miljøet du vokser opp i. De fleste mennesker vokser opp i et heteronormert samfunn og er mer enn fornøyd med det.

Hvilken personlighet du har spiller muligens også inn, er du leken, nysgjerrig, åpen og tolerant er sjansen større for at du åpner og tester grenser. Ikke sikkert, men igjen kansje.

Flere Sexologer mener at de færreste mennesker er 100% homo eller hetero, men befinner seg i ytterpunktene på skalaen, så spiller personlighet og miljø inn for å avgjøre hvor langt mot "midten" du trekkes. Mange forandrer også legning i løpet av et langt liv, og er innom forskjellige seksuelle faser mange ganger i løpet av et langt liv. Kansje det er noe der?

Vi mennesker er ikke så ulike som vi gjerne skal ha det til, og forståelsen av dette er det viktigste for å fremme toleranse og likeverd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters
For meg virker det uvirkelig å tenne på begge kjønn. Får omtrent innovertiss bare av tanken på en naken mann.

Dette er tillært, graden av kvalme som oppstår ved tanken på homoseksuell aktivitet avgjør ikke om du er mer heterofil enn naboen som ikke bryr seg om hva 2 menn gjør sammen i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...