tineline Skrevet 11. april 2010 #21 Del Skrevet 11. april 2010 Her hvor jeg bor er det faktisk påkrevd å sortere søpla. Da sorterer vi melkekartonger, papir, matavfall, spesialavfall og restavfall. Her jeg bor (Oslo) har de ikke vært så opptatt av sånt, og ligger vel fem til ti år bak de fleste andre deler av landet når det gjelder kildesortering. Gjett om jeg skal stemme på et nytt byråd til neste år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. april 2010 #22 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg er ikke villig til å gi opp et luksus i miljøets tegn. Det jeg er villig til er å spise mindre kjøtt, men da for min egen helses skyld. At det er positivt for miljøet er kun en bieffekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 5. mai 2010 #23 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg spiser mindre kjøtt, både for miljøets og min egen del. Har innført 2-3 vegetariske dager i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 7. mai 2010 #24 Del Skrevet 7. mai 2010 Her jeg bor (Oslo) har de ikke vært så opptatt av sånt, og ligger vel fem til ti år bak de fleste andre deler av landet når det gjelder kildesortering. Gjett om jeg skal stemme på et nytt byråd til neste år! Enig i at det kunne vært mye bedre tilbud rundt kildesortering i denne byen. Vi er jo ganske mange menneske også.. blir søppel av slikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 7. mai 2010 #25 Del Skrevet 7. mai 2010 Enig i at det kunne vært mye bedre tilbud rundt kildesortering i denne byen. Vi er jo ganske mange menneske også.. blir søppel av slikt! Det blir mer "tradisjonell" kildesortering i 2011 for oss Oslo-boere, da blir det "tvungen" sortering mellom plast og matavfall i tillegg til de vi har allerede - papir/papp, glass & farlig avfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 7. mai 2010 #26 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg er villig til å oppgi svært mye for å bedre/redde miljøet, men det er betinget av at alle andre også er med å gir opp "luksusen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Livia Skrevet 8. mai 2010 #27 Del Skrevet 8. mai 2010 Jeg ser frem mot den dagen hvor mitt bosted også begynner å sortere søppel. Men jeg panter alt som kan pantes, sorterer glass og papp. Jeg har og planer om å utsette lappen til jeg absolutt må ha den, ettersom jeg bor sentralt i Oslo og ikke har noe behov for bil og dermed heller ikke for lappen. Jeg gir alt av klær som jeg ikke bruker, ikke passer eller ikke liker lenger til fretex (med mindre det er utslitt). Jeg skal bli flinkere til å handle økologisk og fairtrade, men jeg merker at fordi spesielt økologisk mat er så dyrt er det lett å nedpriroterer den delen. Kaster såklart ikke matrester, eller mat generelt. Jeg forsøker å kjøpe mat med papir embalasje fremfor plastembalasje. Bruker handlenett mest mulig for å unngå plastposer. Slukker alltid lyset i rom som ikke er i bruk, og når det er lyst nok, som feks i skrivende stund har jeg heller ikke på noe annet lys enn det som kommer inn gjennom vinduene. Kan helt klart bli flinkere mange steder, men for min del så handler det om å legge vaner, slik at jeg nå alltid har med handlenett, glemmer det ikke så sjeldent som før ettersom det er blitt en vane å ha det enten i lomma eller i vesken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevenpop Skrevet 8. juni 2010 #28 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg gjør ganske mye for miljøet. Er noen ting jeg kunne gjort bedre, men det har sine årsaker. -Jeg har alltid med eget handlenett på butikken (Baggu, romslig og god kvalitet) -Går alltid til butikken -Sykler eller går til universitet/trening etc. Benytter kollektivtrafikk når jeg skal langt. Utsetter lappen til jeg absolutt MÅ ha den, f eks når jeg skal slippe av et barn i barnehagen før jobb. Men det er lenge til. Egentlig vil jeg ikke ha lappen, sambo har den og håper vi kan klare oss med det. -Skrur av vannet i dusjen når jeg såper meg inn -Kaster svært lite mat -Kildesorterer søppel -Handler ikke klær med unntak av undertøy, jeg klarer meg fint med det jeg har. UFF og Fretex er mine venner -Har sluttet å bruke notatbøker, bruker laptop som notatblokk på forelesninger -Produserer nesten ikke noe søppel. Ble flink til dette etter deltakelse i No Impact Project -Spiser økologisk, fair trade eller kortreist mat, men siden jeg er student må jeg tilpasse meg lommeboka og økologisk mat er ofte dyrere. Håper å bli flinkere her. -bruker aldri engangsbestikk, servise etc. Kan dog ikke gi opp tamponger. -Kjøper refill til såpe etc isteden for ny flaske -Kjøper ikke brus eller saft, panter alltid alle flasker -Fyller opp maskinen når jeg vasker klær. Tromler ikke, men lar det henge på stativ på badet. -Senker innetemperatur og skrur av varmekable om sommeren -Har tøyservietter og vasker opp for hånd. Har ikke oppvaskmaskin Jeg synes jeg er ganske flink til å gjøre mitt for miljøet. Sambo mener dog at jeg bryr meg for mye og er ikke villig til å ofre like mye som meg - han liker å stå under dusjen og la det varme vannet renne. Liker jo det jeg og, men det hører til vinteren og sjeldenhetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satsuma Skrevet 4. juli 2010 #29 Del Skrevet 4. juli 2010 I miljøets tegn vil jeg gjerne gi slipp på - tv (har tv der jeg bor grunnet de jeg bor sammen med) - plastikkposer (er for dårlig til å huske på å ta med meg handleposene) - ikke-miljøvennlig sminke, såpe, vaskemiddel, osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå