Gjest Abelone Skrevet 10. september 2003 #1 Del Skrevet 10. september 2003 Det har blitt meg fortalt.. stemmer dette, etter din erfaring? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 10. september 2003 #2 Del Skrevet 10. september 2003 Neh. Men det er visse ting som er anderledes her enn i f.eks oslo. F.eks, hvis en man sier til et kvinnfolk på byen i trondheim "æ veit du'e klam i kløfta, vil du værra'me mæ hjæm?" - så er sjangsen mindre for at han får seg en på tyrnet, enn hvis det samme hadde skjedd en lørdags kveld på byen i oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 11. september 2003 #3 Del Skrevet 11. september 2003 Nope! De har kanskje litt, men ikke nok til å holde den ettertraktede plassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 11. september 2003 #4 Del Skrevet 11. september 2003 Manji, kutt ut. En mann i sør-trøndelag møter IKKE positiv respons på et slikt utsagn noe oftere enn i andre deler av landet. Dessuten var ikke det utsagnet sarkastisk, og dermed bare kvalmt. MEN, trøndere skal være veldig morsomme hele tiden, gjerne med veldig skarp og syrlig sarkasme, det er litt slitsomt. Man kan føle at alle er uhøflige eller har stort gulpe-behov noen ganger. Jeg liker bedre tonen lenger sørover, hvor folk er litt vennligere. Andre trøndere igjen liker ikke den "vennlige" tonen, de foretrekker at folk er mer direkte og åpne. Har en venninne i stavanger, hun klager over at siddisene skal være så vennlige at det går ikke an å få ut av dem hva de mener. Slitsomt å måtte grave støtt. Så ja, trøndelag er kanskje sarkasmens vugge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 11. september 2003 #5 Del Skrevet 11. september 2003 Men herre! VesleBråka, jeg sa da på ingen måte at et sånn sjekke triks blir møtt av positiv respons i trondheim. Jeg sa at "sjangsen var mindre for at han fikk seg en på trynet." Om han ikke får seg en på trynet, betyr ikke det at sjekke trikset var en suksess. Du bare antok at det var det jeg mente uten å se litt realistisk på det. Forskjelden jeg prøvde å poengtere (og jeg skal prøve og gjøre det så tydelig som mulig) var at i oslo så er det litt mer mainstream/"tikka-å-værra-den-mæst-sofistikerte"/sosse holdning. Hvor en sånn replikk ville i større grad bestilt deg en på trynet, enn i Trondheim. Ei jeg kjenner ble møtt av denne replikken en gang i sommer når hun var på byen. Hun lo, sa; "heh, nei tru itj det" - og fikk han til å kjøpe henne en øl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #6 Del Skrevet 11. september 2003 Nei, dette stemmer ikke. Min erfaring er at Sør-Trøndelag, amtet med lengst bart pr. innbygger, derimot er sarkasmens mugge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 12. september 2003 #7 Del Skrevet 12. september 2003 Men manji, kommentaren din har da ingenting med sarkasme å gjøre, derfor da heller ikke hvorvidt trøndelag er sarkasmens vugge. Så hva er egentlig poenget ditt? At menn kan være mer flåkjeftet uten at kvinnene blir steike forbanna på dem? At det er større takhøyde? For å fortsette på ditt sidespor, i oslo slenger menn "Hore" og "fitte" etter jentene, uten å få seg en på trynet. Betyr det at det er større takhøyde for slikt i oslo? Eller at man ikke gidder å klaske til enhver dust, hånda blir utslitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 12. september 2003 #8 Del Skrevet 12. september 2003 Så hva er egentlig poenget ditt? Heh, du får virkelig ikke med deg noe av det andre skriver du. Jeg skrev "neh" til spm om trøndelag var sarkasmens vugge, og fortsatte med å påpeke en annen forskjell "Men det er visse ting som er anderledes her enn i f.eks oslo" Beklager hvis det var forvirrende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 12. september 2003 #9 Del Skrevet 12. september 2003 Enten er det meg som ikke får med meg hva andre sier - ellers så er det du som er usaklig i alle trådene dvs. svarer på noe annet enn det det spørres om, og når jeg påpeker dette og spør hva poenget ditt er - sier du at jeg ikke forstår hva andre mener. Kanskje du skal begynne å lese første innlegg to ganger og så svare på det, og heller starte egne tråder hvis det er andre ting du vil debattere? Om "neh" er forvirrende? Det kvalifiserer ivertfall ikke til et begrunnet svar, og dette er et diskusjonsforum, ikke "se hvilke lyder jeg kan skrive"- seanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 12. september 2003 #10 Del Skrevet 12. september 2003 Hehe.. Jeg har mer enn nok tillit til at de andre fatter poenget mitt, og velger derfor å ta "the high-road". Du kan fortsette å bjeffe til du blir blå, men du vil ikke tjene noe på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 12. september 2003 #11 Del Skrevet 12. september 2003 Ser du har tatt "the high road" i mange tråder nå, hvor du skylder på andre for at du ikke klarer å frembringe hva du mener. Jeg tror ikke den gode selvtilliten din hjelper så mye på det problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #12 Del Skrevet 12. september 2003 I den grad det måtte ha noen interesse, så forsto jeg manji og er i tillegg over 50 % enig. Kanskje dere i fellesskap skal legge ut en avstemming? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. september 2003 #13 Del Skrevet 12. september 2003 Sør Trøndelag er for "liksom trøndere" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 12. september 2003 #14 Del Skrevet 12. september 2003 Sør Trøndelag er for "liksom trøndere" '' Hvor er så de ekte trønderne???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. september 2003 #15 Del Skrevet 12. september 2003 De er i Nord Trøndelag de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 12. september 2003 #16 Del Skrevet 12. september 2003 De er i Nord Trøndelag de Mange skinnvestkledde,bebartede rånere i tresko her ja..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå