Gjest nitsirk Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Norsk ektepar har fått datteren Ella Alica via surrogatorr i India. Reportasjen forteller at Caroline, barnets norske mor, kort tid etter at den indiske surrogatmoren har født deres barn, AMMER sin datter for første gang? Kan en kvinne som ikke har gått gravid og født et barn, amme? Fortell meg, noen..
Hoppetaujenta Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Antagelig en liten beskrivelsesfeil der vel?
Gjest *Mim* Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Det er mulig. Man kan stimulere i gang melkeproduksjonen ved å la barnet suge. Mer jobb enn når det kommer naturlig i gang på grunn av hormoner etter fødsel, men likevel mulig.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Jeg stusset også på dette. Men jeg kom til å lure på noe annet. Vil ikke babyen føle et tap av mor (surrogatmoren) siden babyer kjenner igjen lukten av mor, og den norske moren lukter annerledes?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Kan en kvinne som ikke har gått gravid og født et barn, amme? Fortell meg, noen..Har du egentlig lest artikkelen?
IsaCathrine Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Leste på VG nett og det står jo faktisk det. Menne, nå skal man ikke tro på alt som står der heller...
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Jeg stusset også på dette. Men jeg kom til å lure på noe annet. Vil ikke babyen føle et tap av mor (surrogatmoren) siden babyer kjenner igjen lukten av mor, og den norske moren lukter annerledes? Jo. Og høres annerledes. Er en fremmed. Dette er galskap og menneskehandel mener jeg.
Brunhilde Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Jo. Og høres annerledes. Er en fremmed. Dette er galskap og menneskehandel mener jeg. Fosteret kan ikke lukte noe inne i livmoren. Det blir tatt fra rugemoren i det øyeblikket det fødes og overlevert den biologiske moren. Hva slags lukter skal det savne? Barnet er unnfanget av biologisk mors egg og biologisk fars sæd. En indisk kvinne har, mot betaling, latt dette egget implanteres i sin livmor. Hvordan er dette menneskehandel?
Harlekin Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 Det går an, selv om det er vanskelig. Det finnes adoptivmødre som ammer adoptivbarna sine også. Her har tydeligvis den biologiske moren lagt en skikkelig innsats i å få i gang melkeproduksjonen, imponerende synes jeg. Ellers er det tull at surrogat er menneskehandel. Surrogatmoren er en rugekasse (i tillegg til å være et flott menneske som går igjennom en graviditet for å hjelpe noen andre), barnet tilhører den biologiske moren og faren. Og fosteret kan ikke lukte noe inni livmoren, som allerede poengtert.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 Hun går på spesielle medisiner som gjør at man kan amme. Les artikkelen nøyere!!! Det er da mye verre for adoptivbarn som ikke kommer til sine adoptivforeldre før etter kanskje 2-3år. Har blir jo barnet levert rett fra surrogaten til den biologiske moren, barnet merker ikke noe som helst tror jeg. Og menneskehandel er det iallefall ikke.
Darkannie Skrevet 14. mars 2010 #11 Skrevet 14. mars 2010 Menneskehandel er det ikke, da dette faktisk er deres biologiske barn! At noen er villig til å hjelpe noen å få et barn som er ønsket av hele deres hjerte, synes jeg er flott. Denne kvinnen har sikkert tjent mer på dette en hva hun kunne håpe å tjene på åresvis ved å ha en "vanlig" jobb. Alle er glade.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #12 Skrevet 14. mars 2010 Jo. Og høres annerledes. Er en fremmed. Dette er galskap og menneskehandel mener jeg. Er du klar over hvem som har laget klærne dine og masse andre ting du bruker i hverdagen?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #13 Skrevet 14. mars 2010 Fosteret kan ikke lukte noe inne i livmoren. Det blir tatt fra rugemoren i det øyeblikket det fødes og overlevert den biologiske moren. Hva slags lukter skal det savne? Barnet er unnfanget av biologisk mors egg og biologisk fars sæd. En indisk kvinne har, mot betaling, latt dette egget implanteres i sin livmor. Hvordan er dette menneskehandel? Først og fremst ved salget av den indiske kvinnens kropp. Dernest av barnet. Barnet lukter ikke mor i livmoren, men det kjenner mors stemme før det er født. Det overlever garantert å bli tatt fra det eneste mennesket det har et slags forhold til i fostertilværelsen. Det er ubegripelig for meg at så mange mener det er uproblematisk at vi utbytter kvinner i den tredje verden så grovt at vi vifter med våre penger over deres fattigdom for å plante våre kjønnsceller i deres livmor, og få dem til å gå gjennom risikoen ved graviditet og fødsel for vår lyst til å ha genetisk egne barn. India er et land hvor man brente koner når mannen døde, så hun ikke skulle være til økonomisk byrde for noen. Og et land der jenter er i mindretall blant barna, fordi de drepes i mors liv. India er ikke et land fullt av sunne, frie kvinner som av sitt store hjerte vil hjelpe norske kvinner med å få sin egen baby.
Brunhilde Skrevet 14. mars 2010 #14 Skrevet 14. mars 2010 Først og fremst ved salget av den indiske kvinnens kropp. Dernest av barnet. Barnet lukter ikke mor i livmoren, men det kjenner mors stemme før det er født. Det overlever garantert å bli tatt fra det eneste mennesket det har et slags forhold til i fostertilværelsen. Det er ubegripelig for meg at så mange mener det er uproblematisk at vi utbytter kvinner i den tredje verden så grovt at vi vifter med våre penger over deres fattigdom for å plante våre kjønnsceller i deres livmor, og få dem til å gå gjennom risikoen ved graviditet og fødsel for vår lyst til å ha genetisk egne barn. India er et land hvor man brente koner når mannen døde, så hun ikke skulle være til økonomisk byrde for noen. Og et land der jenter er i mindretall blant barna, fordi de drepes i mors liv. India er ikke et land fullt av sunne, frie kvinner som av sitt store hjerte vil hjelpe norske kvinner med å få sin egen baby. Det er da det ingen andre enn du som sier heller. Alle vi andre har forstått at kvinnen har fått betalt for dette, hun "hjelper" ikke, hun gjør en jobb, kanskje den eneste hun er i stand til. Menneskehandel? Nei, ikke noe av det du trykker ut får meg til å forandre mening.
Gjest Vilma Skrevet 14. mars 2010 #15 Skrevet 14. mars 2010 Klart det er en handel. Den indiske kvinnen sier seg villig til å gjøre en jobb, hun bruker sin kropp til å bære fram et barn og får betalt for det. Høyst frivillig får vi håpe. Alternativt kunne hun brukt kroppen sin til å sydd buksene vi bruker, laget leker eller sultet ihjel. Det er en jobb som all annen jobb, jeg klarer ikke se at det er verre utnytting av kvinnene en annen industri vi driver i India.
Gjest Hildegunn T.O Skrevet 14. mars 2010 #16 Skrevet 14. mars 2010 Norsk ektepar har fått datteren Ella Alica via surrogatorr i India. Reportasjen forteller at Caroline, barnets norske mor, kort tid etter at den indiske surrogatmoren har født deres barn, AMMER sin datter for første gang? Kan en kvinne som ikke har gått gravid og født et barn, amme? Fortell meg, noen.. Dette er flott og det er fremtiden!!! norske kviner skal kunne slippe fødsel og graviditet!!! markedet bestemmer og vi har rett og plikt til å bruke de mulighetene vi har!!1 Flott at vi er progressive til tros for sozialistenes van styre! Følg med!
Darkannie Skrevet 14. mars 2010 #17 Skrevet 14. mars 2010 Dette er flott og det er fremtiden!!! norske kviner skal kunne slippe fødsel og graviditet!!! Tror NEPPE dette er grunnen...surrogat er nok helt sikkert SISTE utvei.
Harlekin Skrevet 14. mars 2010 #18 Skrevet 14. mars 2010 Først og fremst ved salget av den indiske kvinnens kropp. Dernest av barnet. Barnet lukter ikke mor i livmoren, men det kjenner mors stemme før det er født. Det overlever garantert å bli tatt fra det eneste mennesket det har et slags forhold til i fostertilværelsen. Det er ubegripelig for meg at så mange mener det er uproblematisk at vi utbytter kvinner i den tredje verden så grovt at vi vifter med våre penger over deres fattigdom for å plante våre kjønnsceller i deres livmor, og få dem til å gå gjennom risikoen ved graviditet og fødsel for vår lyst til å ha genetisk egne barn. India er et land hvor man brente koner når mannen døde, så hun ikke skulle være til økonomisk byrde for noen. Og et land der jenter er i mindretall blant barna, fordi de drepes i mors liv. India er ikke et land fullt av sunne, frie kvinner som av sitt store hjerte vil hjelpe norske kvinner med å få sin egen baby. Kvinnen selger ikke kroppen sin, hun "leier den ut". Stor forskjell. Det er dessuten ikke de fattigste kvinnene som blir valgt til surrogatmødre. Det stilles faktisk endel krav til kvinnene som blir valgt, og de følges nøye opp av lege/helsepersonnell. USA er også et land der det surrogati er utbredt. Tror du disse er lutfattige og bare blir surrogater for å slippe sultedøden? Klart det er en handel. Den indiske kvinnen sier seg villig til å gjøre en jobb, hun bruker sin kropp til å bære fram et barn og får betalt for det. Høyst frivillig får vi håpe. Ja, en handel er det, men ikke menneskehandel
Harlekin Skrevet 14. mars 2010 #19 Skrevet 14. mars 2010 Dette er flott og det er fremtiden!!! norske kviner skal kunne slippe fødsel og graviditet!!! markedet bestemmer og vi har rett og plikt til å bruke de mulighetene vi har!!1 Flott at vi er progressive til tros for sozialistenes van styre! Følg med! Morsomt.
Gjest Vilma Skrevet 15. mars 2010 #20 Skrevet 15. mars 2010 Ja, en handel er det, men ikke menneskehandel Nei, og hvor skrev jeg at det var det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå