Gjest Jørgen og Jenny Skrevet 13. mars 2010 #1 Del Skrevet 13. mars 2010 Både jeg og kjæresten har etter endel erfaring med "systemet" dvs. NAV og andre offentlige kontorer og bankvesen oppdaget at man ofte får bedre hjelp av mannlige ansatte enn kvinnelige. Altså at den kvinnelige ansatte ikke tilrettelegger informasjonen hun gir godt nok, samtidig som hun ikke er interessert i å gjøre ting lettest mulig for bruker/informasjonssøkende, alt skal følges til punkt og prikke uten protest. Kvinner er også mer nedlatende og bitchy enn menn. Vi undrer oss hvorfor det er slik, vi sier heller ikke at det er sånn med alle kvinnelige ansatte, men ganske mange kvinner oppfører seg heller slik enn en mann. Er det fordi kvinner er mer opptatt av å følge alle regler til en hver tid og er mer samvittighetsfulle og lojale overfor bedriften? Er det fordi kvinner er mer redd for å miste jobben enn menn? Blir kvinner oftere syndebukker enn menn på en arbeidsplass? Er det fordi kvinner og menn er så forskjellige at dette skjer? Er det fordi kvinner får mindre lønn? Hva tror dere kan være årsaken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss daisy Skrevet 13. mars 2010 #2 Del Skrevet 13. mars 2010 Opplevde det samme da jeg hadde en pode i hus og hadde ærend i det offtentlige ved trygdekontor. Jeg håpet alltid at saksbehandleren var mann, enkelt å greit fordi de var greiere å ha med å gjøre. Hvorfor det er slik, vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. mars 2010 #3 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg har lite erfaring med NAV, men ingen andre steder kjenner jeg igjen det du beskriver. Jeg tror saksbehandlers oppførsel speiler deres egen, er dere innstilt på at møte skal bli vanskelig fordi dere møter en kvinne, så har dere allerede lagt føringen og får service deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #4 Del Skrevet 13. mars 2010 På mitt kontor har vi en totalt ubrukelig mannlig sjef som aldri tar avgjørelser og gjør arbeid treigere og vanskeligere for oss å gjennomføre. Vi har også en annen mann på kontoret som alltid bare er ord, ord, ord, snakk, snakk, snakk og ingen gjennomførig i det hele tatt. Disse to er de mest ubrukelige personene på hele kontoret. Det er størst andel av kvinner i den offenltlige sektor så sannsynligheten for å treffe udugelige kvinnfolk er større enn sannsynligheten for å treffe udugelige mannfolk. Det handler bare om ren statestikk. Når det finnes ferre menn i denne sektoren møter man også ferre udugelige av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Takker alle menn Skrevet 13. mars 2010 #5 Del Skrevet 13. mars 2010 Er det fordi kvinner er mer opptatt av å følge alle regler til en hver tid og er mer samvittighetsfulle og lojale overfor bedriften? Er det fordi kvinner er mer redd for å miste jobben enn menn? Blir kvinner oftere syndebukker enn menn på en arbeidsplass? Er det fordi kvinner og menn er så forskjellige at dette skjer? Er det fordi kvinner får mindre lønn? Hva tror dere kan være årsaken? Godt spørsmål! Har sett den samme tendensen selv, i arbeidslivet gjelder dette også hvem som vil "hjelpe deg fram": kvinner vil ikke hjelpe andre fram, menn tilbyr seg å. Min erfaring er at menn er mer ansvarlige, rause, serviceminded og flinke. De gir mer av seg selv og hjelper til. Kvinner evner ikke å ta egne avgjørelser, de følger bare fasiten og er bitcher. De kan ikke tenke selv. Dette gjelder også sykehus-ansatte: kvinner sier "nei, det pleier vi ikke å gjøre ved dette sykehuset". Menn sier: "Jeg skal undersøke om vi kan gjøre det". Hva skulle jeg ha gjort uten menn i arbeidslivet og ellers i samfunnet, sier jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 13. mars 2010 #6 Del Skrevet 13. mars 2010 Her lukter det Skråblikk ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #7 Del Skrevet 13. mars 2010 Bankdamene, vegvesendamene, NAVdamene.. De er en gjeng sure tanter. Starter som glade 20-30 åringer, også går det rett vest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå