Gå til innhold

gjennomsnitspuppene

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Maren_*
Skrevet

75A her, og jeg er 167 høy og 50 kg.

Føler jeg har krympet litt da, brukte alltid 75B før, men veide da 48 kg! Ser ikke helt logikken i det da :-)

Tipper gjennomsnittet er 75B, det er mange store, men det er mange veldig små og så ;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet
80D i England altså? Men sliter ikke de damene jevt med en del overvekt og? Og er de ikke litt lavere enn norske kvinner, jeg mener gjennomsnittshøyden på norske kvinner er 1,68?

Jeg er en 70E-F eller G alt etter produsent. Har ikke store pupper for resten av meg, proporsjonalt vil jeg tro. Er 172cm høy.

80D i hele verden, inkludert England. Mulig overvekt har noe å si, men de britiske damene er kjent for å være verdens mest brystfagre, og man trenger jo ikke være overvektig for å ha store pupper.

Gjest farger
Skrevet

gjennomsnittstørrelser generelt har gått opp pga silikon og økt vekt.....

gjennomsnittlig klesstørrelse er vel 42, så da passer 80D greit til det.

jeg hadde de målene før, nå er jeg str 36-38 og har 75 B/C altettersom størrelsen på bh`en.

vi burker jo også mye pushup bh her til lands da, så størrelsen øler vel deretter også.

man bruker jo gjerne en god halvstørrelse større med innleggsbh enn uten.

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

virker på meg som om det er mange unge kvinner her inne som sammenligner seg selv med jevnaldrende...det er nok å ta en titt på norske 50 åringer for å se at snittstørrelsen ikke er en b-cup liksom!

Skrevet

75D. Er 167 cm høy og normal kropp.

Gjest Gjest_Trulte_*
Skrevet

Jeg har veldig store pupper og skulle gjerne hatt mindre. Mine pupper vil nok trekke gjennomsnittet kraftig opp hvis det var en liten gruppe som skulle måles.

Synes det er rart at så mange sier det bruker 80 eller 85 i omkrets. Jeg tipper heller at 75 er det riktige gjennomsnittet, iallefall hvis de fleste brukte riktig størrelse. Det er jo en kjent sak at mange bruker for stor omkrets og for liten cup.

Selv er jeg ei kraftig dame på over 90 kg som bruker størrelse 46/48 i klær og 85H i BH størrelse. Synes det er rart at damer som er mye slankere enn meg bruker samme omkrets

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 160 cm, 50 kg og bruker 70c. Brukte før 75D, men da var en 6 kilo tyngre. Liker puppene bedre etter mine to barn kom til verden faktisk. De ser mye finere ut, :)

Skrevet

75H-75I, så ligger nok litt over gjennomsnittet :P Har noen kg for mye og er naturlig kvinnelig med timeglassform, så til tross for puppene er det hele i proposjoner...

Skrevet

164 cm, 50 kg, XS.

Bruker 65 C-E, kommer an på merke, modell.

Skrevet

Jeg har 80C, noen ganger D

Skrevet
Jeg googlet litt og fant ut at gjennomsnittlig BH-størrelse i verden er 80D. Hva gjennomsnittet i Norge er fant jeg ikke ut. Mener å ha hørt at britiske damer trekker opp gjennomsnittet med sine fyldige pupper. :)

Menn flest skjønner vel svært lite hva BH-størrelser går ut på, og det finnes vel ingen måte å måle i cm for å oppgi puppestørrelse. Hva skal man måle da? Lengden på hengepuppene? Antall cm rundt brystkassa blir jo ikke rett da man kan ha stor brystkasse og små pupper, så vel som smal brystkasse og store pupper...

For menn/gutter som ikke vet det; tallet først i BH-størrelsen er ca antall cm under puppene (rundt ribbena/brystet). Man måler omkretsen rundt puppene og omkretsen under puppene, og regner ut differansen. Så bruker man en tabell der man finner ut hva differansen tilsvarer i bokstavstørrelser. Sånn som her, f.eks.:

http://www.winette.no/artikler.php

--------------------------------

Det som er viktig er at de føles levende i hånda. Like levende som om en holdt en fugleunge i hånda.

Gjest Puppeekspert
Skrevet

All den stund 50 % av norske kvinner bruker feil BH-størrelse, og cup-størrelsen rangerer fra AA, A, B, C, D, DD, E, F, FF, G, GG, H, HH, J til JJ, samt at en kvinne som er 85 cm rundt livet faktisk er ganske lubben eller bruker helt feil størrelse, så vil jeg anta at korrekt størrelses-snitt på norske pupper er 75E.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker 85C, men jeg er slank så godt mulig jeg bruker feil og burde gå ned i omkrets og dermed også opp i cup (de tyter ut av 80C og nedover). Alle jeg kjenner som har fått målt seg hos en spesialist har gått fra den vanlige 85B-en sin til sånn 65E eller 70DD og andre merkelige størrelser som i mitt hode (og sikkert også gutters, som bare tenker cup) høres stort ut.

Så det er vanskelig å si hva gjennomsnittstr er siden veldig mange bruker feil.

I tillegg er det vanskelig å tenke i hodet hva som er hva, for jeg har alltid tenkt at B er en håndfull og D er store, men venninne mine som fikk målt seg til en D har "bare" medium str på puppene sine.

Men de bruker fremdeles 85Bene sine, på HM og slike butikker er det ganske begrenset utvalg av str så hvis du får diagnosen 65F så er det slutt på kjedebutikk-undertøy.

Gjest Puppegjesten igjen
Skrevet

For å gi dere et sammenligningsgrunnlag, dersom dere bruker str 30 i Levis, så er dere 65 cm rundt hoftene (Ca) Og bruker dere da 85 i BH størrelse, så er dere altså tjue cm lubnere rundt midjen enn rundt hoftene. Det sier seg selv at de fleste av oss IKKE er det...

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg tror det normale er 75B

Selv har jeg 65D, men det er umulig å finne..

Skrevet

De fleste bruker feil størrelse - mener jeg - så jeg tror at gjennomsnittsstørrelsen er ca 75E

Selv bruker jeg 70F

Gjest Gjest
Skrevet
For å gi dere et sammenligningsgrunnlag, dersom dere bruker str 30 i Levis, så er dere 65 cm rundt hoftene (Ca) Og bruker dere da 85 i BH størrelse, så er dere altså tjue cm lubnere rundt midjen enn rundt hoftene. Det sier seg selv at de fleste av oss IKKE er det...

Yepp. Er vel mest ungjentene som bommer totalt. Er du en normal 14 åring har ikke du 80+ altså.

Skrevet

Jag tror att B-C är vanligast. Själv har jag 70F (65 egentligen, men det finns inte), men det är ju ingen vanlig storlek direkt. :P Kan läggas till att jag är normalt bygd i övrigt med mycket smal midja. Skulle ha önskat att brösten var en eller två storlekar mindre.. Menmen. Man får göra det bästa av det man har. :)

Gjest Kathrine L.
Skrevet

Jeg har størrelse 65 E. Er 165 cm høy og veier 54 kg.

• 4 uker senere...
Skrevet

Om du normalt er størrelse es og s så tror jeg egentlig at 80b er for stort for deg i omkrets. Forsøk 75C, det er stor sannsynlighet for at du bruker feil størrelse. Dette sier jeg fordi eg bruker s og xs og bruker 65C selv. At noen som er 80 i omkrets passer inn i xs har jeg vanskelig for å se for meg.

Er ikke sikker på det. Selv bruker jeg 80 b, og jeg har masse topper som er str. s og xs utrolig nok. Er ikke spsielt liten, men jeg går ut ifra at det er forskjell på klesstr.

I buksestr. kan jeg godt bruke 42, men det skyldes et par digre hofter :sukk: som de har himdret meg i å finne klær som passer... Beklager digresjonen :sol:

Kom forresten på at jeg leste et sted at kvinner i norge ofte kjøper for store bh-er, i omkrets, fordi de er redd for den valken som kan dannes på ryggen, bak armene. Da sklir stroppen bak opp og gir ikke riktig støtte, så du kan nok ha et poeng :sol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...