bippbipp Skrevet 10. september 2003 Forfatter #21 Skrevet 10. september 2003 Jeg bruker også dette er foreningen for voldtatte gullfisker :hår: :hår: :hår:
bluebird Skrevet 10. september 2003 #22 Skrevet 10. september 2003 "bluebirds kamel- og dromedarutleie, versågod!" Når det piper i telefonen....... da venter jeg lengst mulig sånn at en viss person skal ta telefonen før meg. Ellers sier jeg "Hallo". Jada, vet det er ugenialt.
Trilli Skrevet 14. september 2003 #24 Skrevet 14. september 2003 Så uoppfinsomt som "Hei, det er Trilli :-)" Mener nå også at frekkheter i svaremåten er lite hyggelig, da...
Gjest Madley Skrevet 14. september 2003 #26 Skrevet 14. september 2003 "Hei det e ho Leya" Eller "Olsen og Kristoffersen" (feks.) Det sier jeg når det er ukjente nr. for da vet jeg at det er selgere eller spørreundersøkelser. (vet ikke helt hvorfor jeg gjør det men..hehe Når jeg tar kjærestens tlf så svarer jeg, Hei det xxxxxxxxxx's tlf du snakker med Leya. Jeg blir sur når jeg blir møtt med "hallo?" i tlf. Jeg vil vite hvem som tar tlf!!!! vanlig folkeskikk.....
Achmed Skrevet 14. september 2003 #27 Skrevet 14. september 2003 Jeg sier «Otta fisk og diesel» med svært treg stemme og overdreven dialekt om det er noen jeg kjenner (og som tåler en spøk), og ellers «Ja, det er ...». Tar jeg telefonen hjemme hos en av foreldrene mine, sier jeg både for- og etternavn (jeg har jo ikke bodd hjemme på en del år), og hvis jeg tar andres telefoner, svarer jeg «Blablablas telefon, du snakker med ....», eventuelt «Blablablas residens, du snakker med...». Tar jeg telefonen i jobbsammenheng, svarer jeg for eksempel «Fargelabben, du snakker med ....». Hva er forresten dette med å ikke ta telefonen hvis det ikke er numre du kjenner? Hvor überteit er ikke det?
ringblomst Skrevet 14. september 2003 #28 Skrevet 14. september 2003 Har en hel haug med venninner som ikke tar telefonen hvis de ikke vet hvem det er; må sende nummeret til 2000 eller var det 1999? Hvis de har ubesvart anrop, tør de i hvert fall ikke å ringe opp igjen. Selv er jeg tøff tar alt som er; og svarer telefonen med noe så originalt som"hei, det er ringblomst". Når jeg ringer har jeg en lei vane av å si "hei, det er ringblomst fra jobbnavnet", selv om det er helt privat jeg ringer - dette gjelder ikke til venner, men til feks butikker, diverse kontorer o.l.
Lilly Skrevet 14. september 2003 #29 Skrevet 14. september 2003 Jeg svarer stort sett: Hei, det er Lilly hvis jeg ikke vet hvem som ringer og Hei XXXX når jeg ser hvem det er. På jobb svarer jeg med firmanavnet, uten mitt eget, fordi jeg har sentralbordet og firmanavnet er laangt. Kan skjønne det med å ikke svare ukjente eller skjulte nr hvis man har telefonskrekk, men skjønner det ikke ellers. Det har hendt mer enn en gang at kjente ringer meg fra tlf jeg ikke kjenner nr til. Kjenner også folk som med god grunn har skjult nr, så jeg svarer disse også. Mobilen min har ikke skjult nr, men man får ikke opp noe navn ved å sende sms til div nr. Vi har trådløs bedrift på jobben så den ligger i en serie der alle nr er registrert på firmaet og hvis man sender meld får man beskjed om at det enten er skjult eller ikke registrert på navn.
Gjest gjesta Skrevet 14. september 2003 #30 Skrevet 14. september 2003 Svarer alltid telefonen når den ringer og sier: Hallo, det er Mie.
Gjest Mosen-ikkeloggapå... Skrevet 15. september 2003 #31 Skrevet 15. september 2003 Mosens Analservice værsågod... :D
~sikka~ Skrevet 15. september 2003 #32 Skrevet 15. september 2003 Jeg svarer også alltid telefonen.... alt for nysgjerrig til å la være. Svarer alltid med kun navnet mitt.
Gjest Abelone Skrevet 15. september 2003 #33 Skrevet 15. september 2003 Frelsesarmeens våpenlager, versågod!! .... seriøst: Ja, det er Abelone...
*Lavendel* Skrevet 17. september 2003 #34 Skrevet 17. september 2003 Sier alltid: "Hei, det er XXX" (hvis jeg tar telefonen da.... :oops: ukjente nr blir ikke besvart....)
Ursula Skrevet 17. september 2003 #36 Skrevet 17. september 2003 Siden det bare er meg som tar min telefon, så sier jeg bare hallo da de som ringer til meg vet hvem de ringer til, og vet de ikke det kan det være det samme. Andre varianter om jeg kjenner vedkommende godt kan være "Hei du","Hei XXXX" eller bare "Jah" Om jeg tar elskebassens telefon svarer jeg " XXXXXXXX's telefon"
Achmed Skrevet 17. september 2003 #37 Skrevet 17. september 2003 ukjente nr blir ikke besvart....) Hvorfor ikke?
Gjest lekebøll Skrevet 17. september 2003 #38 Skrevet 17. september 2003 "<Etternavn>'s Bordell, go'kveld" - når jeg føler meg riktig morsom. Ellers bare "hallo" eller "hei NN" - folk vet jo hvem de ringer til. Og vet de det ikke, vil jeg vite hvem de er først. :paranoid: Jeg svarer heller ikke alltid ukjente nummer, og ihvertfall ikke skjulte.
Gjest Atacand Skrevet 18. september 2003 #39 Skrevet 18. september 2003 "Dette er foreningen for voldtatte gull fisker " svarer jeg ofte nu fortiden.
Suzy Skrevet 18. september 2003 #40 Skrevet 18. september 2003 Hvorfor ikke? Fordi det alltid er selgere :evil: Suz
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå