bippbipp Skrevet 10. september 2003 #1 Skrevet 10. september 2003 ...hva svarer du med da? Hallo.. sier etternavnet ditt, fornavnet... andre enden..kongens badstue...
Barbie Skrevet 10. september 2003 #2 Skrevet 10. september 2003 Hvis jeg kjenner nummeret,sier jeg "Hei xxx". Hvis det er fremmed nummer sier jeg "Jepp". Hvis det er privat nummer,så tar jeg ikke telefonen!
Kaktus Skrevet 10. september 2003 #4 Skrevet 10. september 2003 Sier Hallo, det er Kaktus. Hater det selv når jeg ringer et sted og noen bare sier hallo - slik at jeg blir usikker på hvem jeg snakker med. Da jeg bodde hjemme hos mamma og pappa, sa jeg etternavnet vårt og noen ganger "det er Kaktus", da mange ofte trodde at jeg var enten mamma eller søsteren min.
kalle Skrevet 10. september 2003 #5 Skrevet 10. september 2003 Varierer.. Hjemme, i telefonen uten nummervisning, går det mest i etternavn. Men på mobilen.. "Jupp", "hepp", "How ya doooin' [Joey]", "Otta fisk og diesel", "Gundas frukt og betong" eller liknende.. Det morsomste er å svare med "Ja, jeg skulle gjerne bestillt en pizza." ..Det får folk i andre enden til å komme litt på etterskudd, og når de da bare sier "hæ", så konstanterer du at DE har ringt feil, og legger på. NB! Gjør dette kun på folk du vet ringer opp igjen og ikke blir sure...
Gjest Dolphina Skrevet 10. september 2003 #6 Skrevet 10. september 2003 På jobb sier jeg: <Firmanavn>, det er Silje. Kjenner jeg nr sier jeg bare: Det er Silje På mobilen sier jeg enten hei eller hallo eller noe slik!
Gjest Tex Skrevet 10. september 2003 #7 Skrevet 10. september 2003 Jeg har caller ID så jeg tar bare tlf når jeg vet hvem det er. Så da sier jeg "hei mamma" eller "hei Therese" osv.
Kaktus Skrevet 10. september 2003 #8 Skrevet 10. september 2003 Så når Norsk Tipping ringer så tar du ikke telefonen - for du kjenner ikke nummeret?
Gjest Vanessa Skrevet 10. september 2003 #9 Skrevet 10. september 2003 Jeg sier vanligvis hallo, noen ganger hei. Kommer an på hvem som ringer. Jeg bruker aldri navnet mitt. Ellers kan jeg jo nevne at jeg er ganske restriktiv med hvilke telefoner jeg tar, f.eks hvis jeg ikke kjenner nummeret på displayet, hender det jeg avviser for så å sjekke hvem det tilhører, evt ringer opp igjen. Jeg har også bestemt meg for å slutte å svare når noen ringer med skjult nummer, synes det er både unødvendig og frekt. Hva er vitsen, vedkommende du ringer får jo uansett vite hvem du er når h*n svarer?
Gjest Tex Skrevet 10. september 2003 #10 Skrevet 10. september 2003 Så når Norsk Tipping ringer så tar du ikke telefonen - for du kjenner ikke nummeret? Regner med at hvis de skulle komme til å ringe en gang og jeg ikke tar telefonen, ringer de opp igjen siden... Jeg har en mann uten telefonskrekk så det skulle ikke være noe problem..... :blunke:
Gjest Madam Felle Skrevet 10. september 2003 #11 Skrevet 10. september 2003 sier hallo er det telefon fra skolen sier jeg navnet mitt
Gjest lmari Skrevet 10. september 2003 #12 Skrevet 10. september 2003 Jeg svarer med "ja, det er lmari" eller "hei" hvis jeg vet hvem det er. Hjemme hos foreldrene mine har jeg alltid sagt "etternavn værsågod, det er lmari". Utrolig tungvint, men fryktelig høflig, da... Jeg tar alltid telefonen når den ringer, selv om det er skjult nummer. Mange av mine venner jobber steder med skjult nummer, dessuten har min egen arbeidsplass alle numrene skjult. (det er sånn vi forsøker å lure kjendisene til å svare på telefonen når journalisten ringer... ) Men hva sier dere når dere ringer til noen, jeg? Bruker dere fullt navn og sånn, eller sier dere bare hei?
bippbipp Skrevet 10. september 2003 Forfatter #14 Skrevet 10. september 2003 Jeg sier vanligvis hallo, noen ganger hei. Kommer an på hvem som ringer. Jeg bruker aldri navnet mitt. Ellers kan jeg jo nevne at jeg er ganske restriktiv med hvilke telefoner jeg tar, f.eks hvis jeg ikke kjenner nummeret på displayet, hender det jeg avviser for så å sjekke hvem det tilhører, evt ringer opp igjen. Jeg har også bestemt meg for å slutte å svare når noen ringer med skjult nummer, synes det er både unødvendig og frekt. Hva er vitsen, vedkommende du ringer får jo uansett vite hvem du er når h*n svarer? Som regel er det grunner til at folk har skjult nummer. Selv har jeg det pga. trusler og xxx.
Gjest Lea Skrevet 10. september 2003 #15 Skrevet 10. september 2003 Jeg krangler først med sambo om HVEM som skal svare Jeg sier bare "Hallo" og han sier "Ja, det er XXXXXXX" (med streng stemme).
Gjest Virvel Skrevet 10. september 2003 #16 Skrevet 10. september 2003 Hei eller hallo når jeg vet hvem som ringer. "Ja det er Virvel" (mobil) eller etternavn (hjemmetelefon) når nummeret er ukjent. Hvis det er pappa som tar telefonen og han ser det er en av vennene mine som ringer, pleier han å si "Virvels forkontor, dette er hennes sekretær" eller noe i den duren. Hvis han virkelig føler seg morsom hender det han lager pipestemme og later som han er meg. Rasende festlig.
Gjest Hulderjenta Skrevet 10. september 2003 #17 Skrevet 10. september 2003 Sier enten "Hei, det er Huldre-Lise" eller "Hallo, det er Huldre-Lise" gjerne med spørrende tonefall. Oppfinnsomt?
Gjest Hulderjenta Skrevet 10. september 2003 #18 Skrevet 10. september 2003 Sier enten "Hei, det er Huldre-Lise" eller "Hallo, det er Huldre-Lise" gjerne med spørrende tonefall. Oppfinnsomt?
Gjest Atacand Skrevet 10. september 2003 #19 Skrevet 10. september 2003 Jeg bruker også dette er foreningen for voldtatte gullfisker,
bippbipp Skrevet 10. september 2003 Forfatter #20 Skrevet 10. september 2003 Jeg bruker også dette er foreningen for voldtatte gullfisker :hår: :hår: :hår:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå