Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Velkommen hjem! :hoppe: Har dere hatt det fint?

Hei hei! :hoppe: Takk for det :klemmer:

Vi har hatt det fint, men det er sliiiitsomt å være hjemmefra.. gravid, cøliaki,harde senger og Mannen var ikke i form...

Vi kunne trengt ei uke til med ferie her hjemme!

Nå har jeg fått lagt på rent sengetøy, vasket 3 maskiner med tøy og skal ta meg en laaaaang dusj :)

Så skal jeg sette meg i massasjestolen og lese det nye gravid-bladet :) HJEM KJÆRE HJEM!

:yvonne: Mannen min!!! :rodmer: Deilig å få tid til hverandre, masse kvalitetstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen følelsen av at man kunne trengt litt mer ferie etter hjemkomsten.. ;) Uansett er det alltid merkelig hvor fort man kommer inn igjen i hverdagslivet og ferien føles som et fjernt minne..

Meeeen... Massasjestol sier du? :hakeslepp: Det høres rimelig mye bedre ut enn vår nedslitte og billige Ikeasofa! :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen følelsen av at man kunne trengt litt mer ferie etter hjemkomsten.. ;) Uansett er det alltid merkelig hvor fort man kommer inn igjen i hverdagslivet og ferien føles som et fjernt minne..

Meeeen... Massasjestol sier du? :hakeslepp: Det høres rimelig mye bedre ut enn vår nedslitte og billige Ikeasofa! :ler:

Begynner å komme meg etter ferien nå... :fnise:

Men var et blodslit på jobb i dag, i morgen tar jeg en telefon til legen min. Er helt ødelagt her jeg sitter i sofaen med fruktsalaten min... (og ser på nrk.no- jordmødrene sesong 2)

Vi hadde oss en skikkelig hamstringsrunde på rema i dag :) koser meg med appelsin, eple (pink lady of course), kiwi og banan :)

jobber fra 12-20 i morgen, deilig å sove lenge!

massasjestolen er deilig den, men den er forferdelig å sitte i dersom du ikke har på massasjefunksjonene... jeg vil ha en stressless med skammel, kanskje i vårt neste hus :)

Vi har pratet mye om å realisere drømmen om å bygge hus, vi tenker at innen 2 år så er det en realitet!

Neste uke skal vi begynne oppussing av soverommet, så tar vi litt etter litt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaah, klage litt...!

jobbet til kl 20 i går, og skal jobbe fra 7-15 i dag.

er så sliten under føttene, ryggen og nakket at jeg tror jeg kreperer...

Har time hos fysioterapeut og lege til mandag, så må bare holde ut dagen..

utrolig kjedelig å ikke ha krefter til å gjøre noenting hjemme :(

håper jeg får vasket badet og stua i helga...

skal be legen om gradert/aktiv (eller hva det nå kalles) sykemelding, eller 50% slik at jeg har kortere dager... fungerer bra de 3-4 første timene, så føler jeg at jeg klapper sammen. akkurat slik som før ferien!

det er kjedelig å være så hemmet, men det er verdt det!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du tar kroppen på alvor! :jepp: Ingen vits i å presse seg noen uker til, og så gå på en smell som gjør at du må slutte helt å jobbe.. :riste:

Håper du kommer deg gjennom arbeidsdagen! Du får ta deg små pauser når/hvis du kan... Og angående badet og stua, dere er vel to i heimen? Om mannen må gjøre litt ekstra akkurat nå, så skjønner han vel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det straks på tide å komme seg avgårde til legetime...

Føler på en måte at jeg gir opp og kaster inn håndkleet når jeg ber om sykemelding... men jeg er så sliten etter halv dag på jobb, og har ikke overskudd til å gjøre noe hjemme... får bare svelge arbeidsstoltheten min for helsa si skyld..!

Skal til fysioterapi 9.30 og avgårde til jobb etterpå! kjekt med halv jobbedag.. skulle egentlig jobbet 8-16

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,Pupsilure :klemmer:

Men det er så mange som er sykemeldt på jobb nå, kun ei av de andre er gravid... så det kommer jo så ubeleilig.. men som sjefen min sa så var det jo forventet med meg... :)

Har fått 40% sykemelding i to uker, så ser vi etter det som det må justeres opp eller ned..

Jobbet fra 10.30-16.00 i dag, er skikkelig sliten!

Men ikveld begynner jeg på svangerskapskurs!!! det blir nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har fått sykemelding, sier som Pupsilure at det er ikke noe nederlag! :klem:

Hvordan er svangerskapskurset lagt opp?

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har fått sykemelding, sier som Pupsilure at det er ikke noe nederlag! :klem:

Hvordan er svangerskapskurset lagt opp?

Trening er sliiiitsomt!! :fnise:

Kurset er lagt opp med 1 times trening hver mandag fra 19-20. hver 3 onsdag er det temakveld (totalt 5 kvelder)

temaene er: kosthold+bekkensmerter, svangerskap/fødsel, fødsel, barnesikring i bil, omvisning fødeavdeling)

de to siste mandagene er det bassengtrening :)

imorgen skal jeg jobbe fra 11-15, blir kjekt med kortere dag. skal prøve meg i kassa også, det blir moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det hørtes jo nyttig ut da! Er det dyrt? Jeg har ikke sett noe liknende her..

koster 2250,-

men syns det er verdt det :)

kikket litt på nettet og det er ikke mye å finne i trondheim nei... rart.. men du kan jo ringe sykehuset du skal føde på og høre?

det jeg går på er på sykehuset, de som har det jobber der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster 2250,-

men syns det er verdt det :)

kikket litt på nettet og det er ikke mye å finne i trondheim nei... rart.. men du kan jo ringe sykehuset du skal føde på og høre?

det jeg går på er på sykehuset, de som har det jobber der :)

Det var ikke så ille da, med tanke på hva du får for pengene! :)

Vi skal på én dags fødselsforberedende kurs og en halv dags ammekurs på helsestasjonen i mars, men ellers må vi nok bare ta alt som det kommer! Såvidt jeg har skjønt har de slutta med omvisning på fødeavdelinga på St Olavs. Istedet får man se en film på kurset. Men men, det er jo bedre enn ingenting! ;)

Gikk det bra på jobb i dag? :)

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så ille da, med tanke på hva du får for pengene! :)

Vi skal på én dags fødselsforberedende kurs og en halv dags ammekurs på helsestasjonen i mars, men ellers må vi nok bare ta alt som det kommer! Såvidt jeg har skjønt har de slutta med omvisning på fødeavdelinga på St Olavs. Istedet får man se en film på kurset. Men men, det er jo bedre enn ingenting! ;)

Gikk det bra på jobb i dag? :)

Ok,bedre å få et intensivkurs enn ingenting første gangen... Jeg hadde nok tatt kontakt med fødeavdelingen og hørt om jeg kunne fått omvisning og samtale dersom det ikke hadde vært noe kurs...

gikk veldig greit på jobb, men det holdt å jobbe fra 11-15! sliten...! ikke dumt med sykemelding nei :) angrer ikke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 trimester i morgen! :hoppe: (28+1)

tida går fort, og jeg begynner å bli litt utålmodig med tanke på alt vi må få ordnet og få i hus til lille myet kommer...!

oppussing av soverommet begynner den 21 feb, ikke bra å legge en nyfødt på et nyoppusset rom så jeg er glad vi får tatt det :)

skal avgårde og kikke på tapeter, få med meg prøve hjem :)

vi har en enorm skyvedørsgarderobe som går i bredden av hele rommet, 2 speil og 2 vanlige skyvedører.. vi må tapetsere de vanlige dørene etter besøket av 3 åringen med sprittusjen... veggen må også enten males eller tapetseres på nytt.. får ikke vekk tusjmerkene.. :kjefte:

men men, det blir jo mye finere da!

Vi skiftet soverom i sommer fordi vi har et til rom med to vinduer i, deilig med gjennomtrekk :) men nå skal Mannen sette inn en luftekanal og vi skal kjøpe en enkeltstående aircondition, så da omkommer vi ikke av varme når sommeren kommer + at vi kan ha vinduet igjen. vi bor rett ved veien, og det er mye aktivitet utenfor her om sommeren.. biler, mopeder og høylytte folk..

skyvedørsgarderoben er også et savn, så det blir deilig å flytte tilbake igjen :)

barnerommet trenges ikke pusses opp, Mannen har kontor der nå så det er bare å flytte hans ting over til et annet rom. Kjekt med stort hus, men herlighet det er mye å vaske på...

Nå skal jeg straks sette meg i bilen og fyke til byen en snartur.. har levert inn bilde til kopiering på elitefoto. et kjempestilig bilde av bestefaren til Mannen, utrolig fint!

Etter det så skal jeg til ei venninne som skal mekke glutenfri pizza!! :hoppe:

I kveld skal jeg på temakveld på sykehuset, ernæring og kosthold i graviditeten. Mannen er på forretningsreise så han er ikke hjemme før sent i kveld, men dette temaet føler jeg ikke er noe han trenger å være med på... det sa hun som har kurset også.. :) Mennene pleier å være kjapt fremme med mobiltelefonen når de har det foredraget.. :fnise:

men de andre gangene skal han være med da!

Ellers så fikk jeg byttet jordmortimen fra kl 11 til 13. Er jo sykemeldt 40% så jeg jobber fra 7-11, nå slipper jeg gå tidligere fra jobb :)

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin du er!! :rodmer:

takk! :hoppe:

Jeg føler meg faktisk helt fantastisk! Har aldri vært så fornøyd med meg selv som jeg kan huske :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...