Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Skjønner! :fnise: Jeg er i skikkelig julestemning selv om dagen. Lagde julesangspilleliste på spotify i går, og i morgen skal jeg og han godeste ha minijuleverksted :) Og.. Jeg har kjøpt noen julegaver allerede jeg og :sjenert:

å, juleverksted... det pleide jeg å være på da jeg var liten... aah, lukten av tre, lim og annet julestas! gløgg og pepperkaker...

kanskje jeg skulle kikke meg rundt etter noe her, har ei venninne som garantert blir med :)

kjøpte forresten de bodyene på h&m til lillen i magen i går :rødme:

str 56 med I :hjerte: Daddy , I :hjerte: Mommy og en til :)

Nå er det jobb! Føles som jeg har ligget våken i hele natt i angst for å forsove meg.. sånn blir det når en har ansvaret for å låse opp sjappa...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ah! det var deilig med julemat!!!

sa fra om at jeg måtte ha glutenfri saus for ukesvis siden....

men nei... men det gikk helt fint altså! :) Savnet tyttebær og pinnekjøtt også :fnise:

Holdt ut til midnatt faktisk... Var på jobb fra 6-14, så det var ei slitsom natt til lørdag... har jo forsovet meg et par ganger, så jeg har helt angst for å gjøre det igjen....!

ah, kjenner jeg er litt sjalu på Mazilla altså... den fine babymagen :gravid:

Jeg har ingen mage :( Mannen sa det i går, det synes jo faktisk nesten ikke at du er gravid..du ser jo bare ut som du pleier i januar etter to uker i syden..

Han mente det ikke negativt, men.. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah! det var deilig med julemat!!!

sa fra om at jeg måtte ha glutenfri saus for ukesvis siden....

men nei... men det gikk helt fint altså! :) Savnet tyttebær og pinnekjøtt også :fnise:

Holdt ut til midnatt faktisk... Var på jobb fra 6-14, så det var ei slitsom natt til lørdag... har jo forsovet meg et par ganger, så jeg har helt angst for å gjøre det igjen....!

ah, kjenner jeg er litt sjalu på Mazilla altså... den fine babymagen :gravid:

Jeg har ingen mage :( Mannen sa det i går, det synes jo faktisk nesten ikke at du er gravid..du ser jo bare ut som du pleier i januar etter to uker i syden..

Han mente det ikke negativt, men.. :kjefte:

Irriterende med sausen, da.. :roll: Men, saus til julemat? :klø: Vi har bare sjy vi, og den er jo uansett glutenfri. Ikke verst å holde ut så lenge når du var oppe så tidlig!

Magen din kommer nok tidsnok den og! Du er jo dessuten heldig som ikke har gått opp noe særlig! :) Jeg føler fortsatt at det ser ut som jeg har spist for mye i det siste, ihvertfall når jeg har gensere osv på. Det er egentlig bare i singlet jeg ser ordentlig gravid ut, og det er jo litt kaldt å gå i singlet på skolen nå for tida.. :fnise: Unødvendig kommentar av mannen din, men han mente sikkert ikke noe vondt med det.. ;) Mannfolka er vel vant til at vi helst vil se tynne ut, så det er vel en overgang for dem også at vi plutselig vil ha mage! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det, Mazilla...! :)

ikke så lett å se ting fra hans perspektiv for tiden... :fniser:

merker at jeg blir fort irritert og lei nå for tiden...!

Gleder meg så innmari til ultralyd!!!! :)

Vi har fått diskutert litt navn til den lile også, vi begge er ganske sikre på at det blir ei jente... men man vet jo ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen jobber jeg fra 12-20...!

Da får jeg fikset alt i forhold til banken og penger til bilkjøp!

Har ordnet seg med salg av bilen, den går til innbytte og vi betaler mellomlegget til en annen bil :)

Blir herlig med automatgir! Hadde det for et par år siden, jeg gråt nesten da bilen ble solgt... :( fin og rød audi, men begynte bli gammel og høy km... Men nå blir det Audi på meg igjen, samme type bare nyere :) Ikke rød da, men men :ler:

Nå vanker det søndagsmiddag her! Mannen lager hjortestek!! MMmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordna seg med bilen! :hoppe: Deilig med alle bekymringer som er ute av verden :)

Høres nydelig ut med hjortesteik... :spise: Flink han mannen din! Bare pass på at kjøttet er nok stekt. Det er visst veldig vanlig at hjort er smittet av toxoplasma-parasitten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så ble jeg veldig nysgjerrig på hvilke navn dere har tenkt på.. Vil gjerne ha en pm om det en vakker dag! ;)

Har fortsatt guttefølelse for dere jeg, blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så ble jeg veldig nysgjerrig på hvilke navn dere har tenkt på.. Vil gjerne ha en pm om det en vakker dag! ;)

Har fortsatt guttefølelse for dere jeg, blir spennende!

Vi har bare foreslått navn til hverandre :) Mest jentenavn vi diskuterer :) Tenker vi lar det ligge til etter ultralyden :)

Har bestemt oss for at vi tar 3d ul om vi ikke får sett kjønn :)

Bruker du ebay mye,Mazilla?

Er det sånn som finn.no på en måte? eller qxl? at det er privatpersoner som selger? Litt kjedelig om jeg byr på ting også må jeg betale frakt for hver enkelt vare...

Tror jeg må få en gjennomgang :):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er eBay ekspert, hvis det er noe du lurer på :opplyser:

:lol:

Det er privatpersoner, og bedrifter. En stor samleside :jepp: Du må betale frakt for hver enkelt vare, med mindre du kjøper flere fra samme "butikk", og de kombinerer frakt :) Men ofte lønner det seg skikkelig, til tross for fraktkostnader :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay er veldig enkelt, og dermed veldig farlig.. ;) Med Paypal er det helt trygt, og veldig greit fordi du ikke trenger å legge inn kortopplysninger for hver gang du handler.

Stemmer det Pupsilure sier om at det lønner seg selv om det koster for frakt fra hver enkelt selger. En del har i tillegg gratis frakt, men da koster gjerne tingen litt mer. Jeg har spart massevis på Ebayhandling! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay er veldig enkelt, og dermed veldig farlig.. ;) Med Paypal er det helt trygt, og veldig greit fordi du ikke trenger å legge inn kortopplysninger for hver gang du handler.

Stemmer det Pupsilure sier om at det lønner seg selv om det koster for frakt fra hver enkelt selger. En del har i tillegg gratis frakt, men da koster gjerne tingen litt mer. Jeg har spart massevis på Ebayhandling! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info Pupsilure og Mazilla !

Er så skeptisk.... ser for meg ei gigantisk regning fordi jeg har gjort en dårlig handel eller ikke lest noe med liten skrift...

Tror noen må sitte med meg første gangen jeg skal prøve.. :fniser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide å gjøre seg klar til jobb....

12-20.. ikke så veldig gira! men glad jeg har en jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det bare å komme seg på jobb igjen...

Jeg har lyst på en lang ferie!!

Godt jeg får to uker før lillen i magen kommer ut :)

Nå fremover blir det søndagsåpent på senteret jeg jobber på i tillegg...! godt betalt, men de har lagt inn to fridager istedet for at jeg skulle tjent litt ekstra.. noe blir det jo, men ikke så mmye som det kunne vært :)

Må jobbe det jeg kan for å fylle opp foreldrepengene!

Ha en strålende dag :):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare å komme seg på jobb...! :)

Håper jeg ikke får hormonellt utbrudd i dag også...

I går morges måtte jeg skrive på sykemeldingsarket, og var usikker på hvordan jeg skulle gjøre det ettersom jeg begynte å jobbe før den gikk ut... ble så frustrert at jeg begynte å tute... :gråte:

Foran regnskapsdama og en av sjefene... :sjenert:

Spurte om jeg var syk, jeg fikk presset frem :hormoner: :fnise:

I går og i dag føler jeg at jeg har litt mage :) Men varierer veldig fra dag til dag.. en del luft...

Lørdag skal vi antakeligvis hente nybilen :):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Mazilla! :)

Det gikk veldig bra på jobb i dag!! :) Ingen tårer :fnise:

MEN... jeg fikk ikke igjen arbeidsbuksa.. Har to bukser, den ene er gravid-bukse (men alt for stor...) Så nå har jeg byttet i ei mer tøyelig bukse, men fikk ikke igjen den heller...i morgen blir det buksejakt! :)

deilig å være ferdig tidlig på jobb! :) Samme vakt i morgen også

glad jeg ikke ble satt opp på stengevakt... senteret stenger klokka 23 ikveld...!

Funderer litt på om jeg skal få ordnet noen flere julegaver i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe mer julegaveshopping i går! Jeg slokna på sofaen, og sov tungt her i timesvis...! Kjenner at det er slitsomt å stå opp kl 05.00...

Men fikk nå skiftet på senga og tatt meg et deilig bad i går kveld. Stearinlys på kanten og pocketbok å lese i :)

I dag er det bare 1 uke igjen til ultralyd!! :)

Gleder meg så til å se lillen i magen! Jeg begynner å lure på om det virkelig er sant ettersom jeg ikke ser gravid ut... når jeg ser meg i speilet ser jeg ut som vanlig, ser bare litt oppblåst ut når jeg ser fra siden :sukk:

Men jeg har vondt i brystvortene (i dag er ull-innleggene på!)

Tenker arbeidsbuksa passer i dag, var en hel orkan som ville ut i går... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du er gravid!! :hoppe: :hoppe:

Passa buksa i dag? :fnise: Jeg synes ofte jeg er oppblåst noen dager, og så etter noen dager er magen så stor som den var da den var oppblåst, om du skjønner hva jeg mener. Magene vokser jo dessuten i rykk og napp. Plutselig en dag ser du skikkelig :gravid: ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du er gravid!! :hoppe: :hoppe:

Passa buksa i dag? :fnise: Jeg synes ofte jeg er oppblåst noen dager, og så etter noen dager er magen så stor som den var da den var oppblåst, om du skjønner hva jeg mener. Magene vokser jo dessuten i rykk og napp. Plutselig en dag ser du skikkelig :gravid: ut! :jepp:

:)

Buksa passet ikke i dag heller! :hoppe:

Var på legekontoret og tok influensavaksina i dag, veide meg samtidig. er nå 61,5 så har gått opp 0,5kg siden torsdag i forrige uke :) håper jeg også kjenner tydelig at lille myet er der inne snart :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...