Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å føle meg mye bedre! Fikk dusjet i dag, og frokosten ligger fremdeles i magen :)

Leter etter flybillett til Bergen i begynnelsen av desember :) Mi bestevenninne bor der, og det skal bli sååå koselig å se henne igjen :) Må ta det nå før jul mens jeg enda er mobil... Tenker at etter sydenturen i januar så kommer reisemulighetene til å være begrenset...!

Bergen har jo utrolig mange flotte butikker, så jeg får unnagjort en del av julehandelen også :)

Gleder meg så til jul!

Må få skiftet gardiner snart, må bare få kjøpt noen jeg liker først.. Har bare noen helt svarte (svarte ruter, resten mindre svart :hoho: )

Skulle hatt masse husmorvenninner i en slags bytte-gardiner-klubb... :fnise: Blir ikke noe kostbart, har 4 vinduer i stua som skal ha "klær"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi!!

Alt jeg har ventet på kom i posten samtidig i dag :)

- helsekortet for gravide som jeg glemte på hotellet i Aalborg...

- det nye gravid-bladet

- innkallelse til ultralyd!!! :)

Skal på ordinær ultralyd 2 desember kl 08.30 :hoppe:

2 uker igjen i dag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeeeey!! :hoppe: Her var det mye å være glad for i dag! :) Du hadde vel ikke rukket å kjøpe flybillett? Hadde jo vært litt kjipt om du hadde tenkt å være i Bergen akkurat når du skulle på UL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeeeey!! :hoppe: Her var det mye å være glad for i dag! :) Du hadde vel ikke rukket å kjøpe flybillett? Hadde jo vært litt kjipt om du hadde tenkt å være i Bergen akkurat når du skulle på UL ;)

Har ikke bestilt enda, men skal reise fredag til søndag (10-12 des) så det passer veldig fint :)

masse godnyheter! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var billetten til Bergen bestilt og betalt :):hoppe:

Jentehelg med mi bestevenninne!! Det blir herlig!!

Førjulskos i Bergen :nissegutt::nisse::tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, er jeg den eneste som ikke har noen ting til babyen i magen....? er i uke 17 nå, så tenker jeg kanskje kan begynne å kjøpe litt... nøytrale farger iallefall :)

Vi kjøpte bilstol med base før jeg hadde sa, er vel det eneste vi har ordnet...!

Hva er rimelig for ei brukt vogn tro, og hva skal man velge???!

Det er jo en jungel der ute!!!

Vi vil gjerne ha plass til rottweileren, vogna, unge og alt annet stæsj som en gjerne har med seg når en skal avsted ei helg...

Tror jaggu meg vi må få tak i skiboks...! må ha ei vogn som ikke tar så stor plass og som ikke er så tung. det skal være kombi og ha 4 hjul (er ingen fan av disse trehjulingene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja, den jungelen er vanskelig å finne frem i altså! :dåne: Vi begynte rett og slett med å se på vogner på gata, og legge merke til hvilke vi likte og ikke likte. Til slutt viste det seg at vi begge syntes emmaljungavognene var fine/klassiske. Når city cross'en i tillegg er testvinner flere steder, veldig lett, og enkel å legge sammen, var det ikke så vanskelig valg lenger. Ihvertfall ikke når vi fant den brukt på finn.. ;) Eneste innvendingen jeg har lest mot den er at bagen er litt liten, men det spiller ingen rolle for oss som får vår-baby, for da er man uansett over i sportsdelen innen det blir kaldt igjen, og sportsdelen er så stor at man kan bruke den helt til man ikke trenger vogn mer. :jepp:

Når det gjelder priser for brukte vogner lønner det seg nok å følge med litt over tid på hva de forskjellige vognene går for. Vi ga 3300 for city crossen, og det er noe av det billigste jeg har sett for den, ihvertfall i denne delen av landet. (2011-modellen koster nesten 8000 ny, uten fottrekk og stelleveske.)

Ellers ser jeg mange her inne kjøper bugaboo :Nikke:

Og - dere har jo god tid enda! :jepp: Den eneste grunnen til at vi kjøpte nå, var at det var en så bra pris. Det er jo forresten en fordel med å være tidlig ute, at man har tid til å kikke rundt omkring! :)

Ellers har vi ikke kjøpt noe særlig, bortsett fra bittelitt tøy jeg har kjøpt på ebay.. ;) Ellers renner det inn med utstyr fra alle kanter for tida, så jeg tror tuppa kommer til å drukne i klær! :dåne:

Nei, nå skriver jeg meg visst helt bort her... Sånn går det når jeg er alene hjemme og sløver på sofaen! :ler:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, den jungelen er vanskelig å finne frem i altså! :dåne: Vi begynte rett og slett med å se på vogner på gata, og legge merke til hvilke vi likte og ikke likte. Til slutt viste det seg at vi begge syntes emmaljungavognene var fine/klassiske. Når city cross'en i tillegg er testvinner flere steder, veldig lett, og enkel å legge sammen, var det ikke så vanskelig valg lenger. Ihvertfall ikke når vi fant den brukt på finn.. ;) Eneste innvendingen jeg har lest mot den er at bagen er litt liten, men det spiller ingen rolle for oss som får vår-baby, for da er man uansett over i sportsdelen innen det blir kaldt igjen, og sportsdelen er så stor at man kan bruke den helt til man ikke trenger vogn mer. :jepp:

Når det gjelder priser for brukte vogner lønner det seg nok å følge med litt over tid på hva de forskjellige vognene går for. Vi ga 3300 for city crossen, og det er noe av det billigste jeg har sett for den, ihvertfall i denne delen av landet. (2011-modellen koster nesten 8000 ny, uten fottrekk og stelleveske.)

Ellers ser jeg mange her inne kjøper bugaboo :Nikke:

Og - dere har jo god tid enda! :jepp: Den eneste grunnen til at vi kjøpte nå, var at det var en så bra pris. Det er jo forresten en fordel med å være tidlig ute, at man har tid til å kikke rundt omkring! :)

Ellers har vi ikke kjøpt noe særlig, bortsett fra bittelitt tøy jeg har kjøpt på ebay.. ;) Ellers renner det inn med utstyr fra alle kanter for tida, så jeg tror tuppa kommer til å drukne i klær! :dåne:

Nei, nå skriver jeg meg visst helt bort her... Sånn går det når jeg er alene hjemme og sløver på sofaen! :ler:

oi! det var rimelig for vogna!

Er en sånn type vogn jeg gjerne vil ha... gjerne sort ettersom det er en nøytral farge, dersom man skulle få flere barn innen 3 år etter første.. :)

liker simo vogna også, men ser at en del skriver at den er tung.. men folk skriver så mye forskjellig... Mannen og jeg tar oss en tur til forskjellige forhandlere for å prøvekjøre og titte :)

Er jo litt morsommere for dere ettersom dere vet at det blir ei lita prinsesse :)

Broren min fikk ei jente og søsteren min en gutt, så tenker at det nok kanskje kommer noe fra de kantene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er sort :) Hvis dere også ender opp med det, blir vi skikkelig snacksy på trilletur! :fnise: Det er jo ikke lenge til dere også vet kjønn da, sannsynligvis :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er sort :) Hvis dere også ender opp med det, blir vi skikkelig snacksy på trilletur! :fnise: Det er jo ikke lenge til dere også vet kjønn da, sannsynligvis :strix:

ja, da matcher vi bra! :)

gleder meg så!! er så spent :) 13 dager igjen i morgen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er jeg frisk igjen! :)

Jobbe igjen i morgen! Er egentlig sykemeldt, men legen sa jeg kunne begynne før dersom jeg ble frisk :)

Skal våge meg en tur ned på kjøpesenteret og se om jeg finner ei tøyelig strømpebukse... er julebord med jobben i morgen og jeg må finne noe å ha under mamalicious kjolen jeg kjøpte i danmark :)

skal se om jeg finner noen julegaver også! :jul:

julegardiner må jeg også se etter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig ordentlig i gang med julehandelen!!! :)

Fått ordnet til mamma, stefar, broren min, søsteren min og svigerinna mi :)

Fikk også kjøpt ullinnlegg til meg selv, strømpebukser for gravide (4 stk- tykke og tynne) fant ei kjempefin piratbukse på h&m som kostet 50kr!! perfekt til sydenturen!! :)

Nå driver jeg å skal lage julecd som jeg skal legge med til mamma :)

Pakke inn gaver nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så koselig med julehandel!! Det har ikke jeg kommet i gang med enda..

Gratulerer med 17 uker!! :strix:

ja, det er kjempekoselig!! men merker det på lommeboka...

men det er kjekt når en har satt en grense for maksbeløp til de heldige som får gave :):gave:

i dag fikk jeg julepynten ned fra loftet!!! har skiftet fra sommergardiner til vintergardiner også :)

nå koser jeg meg med klementin, før Mannen og jeg skal ut og lufte masebikkja som ligger under bordet.. bortskjemte hund...

blir spennende når det kommer en ny sjef i huset :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det er over en måned til jul, ikke sant? :fnise:

jepp! :Nikke:

men jeg har ikke feiret jul i Norge/hjemme på over 4 år!!! så jeg er underernært :fnise:

Men skal ikke legge ut juleduker osv før 1 desember da! :)

Må finne en krans jeg kan ha ved inngangsdøra også...

herlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner! :fnise: Jeg er i skikkelig julestemning selv om dagen. Lagde julesangspilleliste på spotify i går, og i morgen skal jeg og han godeste ha minijuleverksted :) Og.. Jeg har kjøpt noen julegaver allerede jeg og :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...