Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok

Mokkon83

Anbefalte innlegg

I natt skjedde det som skjedde ved forrige graviditet... :( :gråte:

Våknet i halv fire tida med kraftige menslignende smerter..

var veldig kvalm.. fikk kommet meg på toalettet og det ble litt bedre etterhvert som jeg fikk tømt tarmen..

jeg svettet som en gal... ble en del brekninger, men ingenting kom opp...

endte opp med at jeg la meg på gjesterommet som ligger rett ved toalettet..

får så bad feelings når dette skjer :(

i dag skal jeg være flink til å drikke vann, spise banan og sette meg til på toalettet...

ikke spesielt gira på å gå på jobb, men men...

bare krysser fingrene for at spiren holder ut... forrige gang endte det med SA i uke 8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper alt går bra denne gangen og at spiren holder ut! Krysser fingre og tær sammen med deg :klemmer:

Du får bare prøve så godt du kan og slappe av :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt går bra denne gangen og at spiren holder ut! Krysser fingre og tær sammen med deg :klemmer:

Du får bare prøve så godt du kan og slappe av :klem:

Takk for støtte :) Får satse på at dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært litt kvalm i dag, men det er visst bare å forvente :P (eller hva Mazilla?) :ler:

Skal spise banan før jeg legger meg, ta med godboka og sette meg på ramma... drikke masse vann!

nå har jeg akkurat vært ute i skogen med hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kastet i meg 4 idoform... drikker masse vann!

spist banan...

satser på at jeg får en bedre natt :)

nå koser jeg meg med fotballkamp! (særdeles lite interessert, men når det er Norge med selveste Drillo som spiller så kikker jeg litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmf... samme greia i natt :(

endte opp på gjesterommet igjen...

kvalme, svetting og menssmerter.. det er ikke så kjempe vondt, men det er ubehagelig...hjalp litt med varmeflaske på magen :)

hjelper litt når jeg får gått på do... sprang flere ganger for å tisse også, før det ble ubehagelig

trøtt.. :Gjesp:

tenker jeg ringer legen i dag

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk snakket med legen i dag!

Samme råd som sist..

• drikk masse vann på formiddagen
  • spise en god frokost
  • sette meg på ramma
  • med ei god bok.....

dvs at jeg nå skal stå opp kl 05.45 istedet for 06.15 :Gjesp:

men sist jeg fulgte det rådet så gikk det over etter to-tre dager... legen vet best!

har kjøpt idoform også, det var greit at jeg tok det.. men klyster ville han ikke at jeg skulle bruke...

utrolig lite bra at jeg kjøpte en pakke med 5stk, og åpnet den for å se på pakningsvedlegget... :( jaja, får vel bruk for den en vakker dag! (eller en lite vakker dag :fnise: )

I dag fikk jeg sett båten vi har fått oss!! (Mannen var og så på den på østlandet mens jeg var på ferie i nord)

Den er KJEMPEFIN!! utrolig praktisk å ta med baby og hund! god plass og kjempestilig! gleder meg til neste båtsommer! :)

Tenk, da har vi antakeligvis en liten baby :):hjerter_rundt::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke dere trives så godt i båten at det ikke blir noe tid til trilleturer på land... :lur:

05.45.. :dåne: :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke dere trives så godt i båten at det ikke blir noe tid til trilleturer på land... :lur:

05.45.. :dåne: :sove:

:hoho: Trilleturer blir det!

Og vi har mer enn nok plass til å ha med dere på tur i båten også :)

Håper dere bosetter dere ikke så alt for langt herfra! men alle avstander her er jo korte med bil uansett :)

Neste sommer sitter vi på kaffebaren med hver vår babybag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått inntatt frokost! to brødskiver med leverpostei (bra for fordøyelsen) 1 glass activia, 4 idoform og 1 folat :)

skal la maten synke litt her i sofaen, før jeg skal stelle meg og forhåpentligvis "get lucky" på toalettet..

våknet selvfølgelig i natt også, men var ikke like ubehagelig som de andre nettene faktisk...

har ligget med varmeflaska tett inntil meg, og massert over tarmene...

men ble litt frustrert siste gangen så jeg satt et klystèr... det hjalp heller ikke :( legen sa at jeg ikke burde gjøre det, så nå skal jeg høre på det :ler:

er ikke farlig for gravide, så jeg trosset legen... men nå er det vann og lesing på do som gjelder!!

:Gjesp: gleder meg villt til helga, sove lenge!! vi reiser til hovedstaden, skal i konfirmasjon på søndag. så vi reiser inn på fredag, ordnet meg fri fra kl 12 :)

vi skal ha med brodern og hans lille datter på 3 år med i bilen, så får vi prøvd det :)

Da røyker iallefall ikke Mannen i bilen... (tror jeg må be om en slutt på det nå som jeg er svanger..)

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du treg i magen eller er det luft? Jeg har masse gode tips for både det ene og det andre! :ler:

Tips mottas med takk!! :)

Er begge deler... kommer ikke ut annet enn små tynne greier, og masse luft (æsj..men her på kg er jo alt lov å skrive om :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah, nå sitter jeg her i sofaen og spiser svisker... :)

akkurat vært i byen og hentet flere bilder som jeg har fått kopiert fra pc! en dag skal jeg lage album :) får masse tid etter den 30 september..

har vært og farget/vokset øyebrynene :) nå føler jeg meg litt freshere!

i morgen går jeg fra jobb klokka 12 :) langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, Hellstrøm er genial! :)

Utrolig bra episode!

tårene rant i strie strømmer her...

nå har jeg glutenfritt brød i ovnen, litt usikker på om jeg får det til.... fant en ferdig-pose på rema 1000

tilsett vann/melk og gjær... men sto helle i formen, det gikk definitivt ikke an..

jeg har fått pakket bagen vår, lett frem dressen til far og bunaden til mor :)

OG jeg har funnet ut at jeg ikke bør spise banan mens jeg er forstoppet... så da er det kuttet ut... byttet ut med svisker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Svisker, linfrø, lakris er bra (og naturlige) saker hvis det stopper opp. Men lurt å ikke la det stoppe helt opp, men holde det igang. :fnise: Ellers noe som heter visiblin, som røres ut i drikke. Det er fiber som bidrar til å dempe diare eller få fart på tarmbevegelsene ved at det binder væske i avføringa. Men tror kanskje man kan få lut i magen av det.. Samme med laktulose/duphalac som binder væske i tarmen. Kan også gi luft..

Det er ikke noe du spiser som gir luft da? Eller kanskje bare at du får luft i magen fordi du ikke får ut avføringa? Sånn kan jeg bli hvis jeg ikke bæsjer i tide. :fnise: Altså, på jobb kan det være så hektisk at jeg ikke har tid til å sette meg ned når jeg egentlig burde. Da er hele dagen ødelagt, blir kjempeoppblåst i magen.. :snurt:

Noe som heter minifom kapsler som skal hjelpe mot luft i magen.

Ellers har jeg en liste med sterkere legemidler.. :sjenert:

Hilsen søster Alabama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...