Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Høres herlig ut :jepp:

Har masse kynnere for tida jeg og, men det er helt greit så lenge de har sin naturlige forklaring.. ;) Nå er det ikke lenge til vi skal på trilleturer! :strix:

ja, det har jo sin naturlige forklaring :) her ligger jenta fremdeles med hodet ned :rodmer: ryggen ligger til min høyre side og føtter+armer på venstre side.. kjenner godt når hun rører på seg!

jordmoren sa at hun er rundt 40cm og 2000g. Jeg var 46cm og 2250g da jeg ble født :)

gleder meg til trilleturer!! :rodmer: spent på hvor dere kjøper hus! :hoppe:

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var helga atter en gang over og ei ny uke er i anmarsj :)

jobbet fra 7-11 og var på medarbeidersamtale etter det. virker som de er fornøyde med meg, og det er jo moro! :hoppe:

I dag skal jeg få grunnet vinduet på soverommet (fikk ikke gjort det i går...)

Skal også på gravid-trening mellom 19-20 :)

Fikk bringebærbladkapslene mine i dag :hoppe: skal begynne på dem med en gang tenker jeg!

Nå er det lunsj som står for tur, før jeg skal jobbe litt med grunning og maling :) En god del malejobb som gjenstår...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere på gravidtreninga?

Håper du har en fin dag! Her er det :sol: , så jeg har planer om å rusle en liten tur i finværet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere på gravidtreninga?

Håper du har en fin dag! Her er det :sol: , så jeg har planer om å rusle en liten tur i finværet nå :)

Hei!

Det ble ikke noe gravid-trening på meg i går... Jeg var helt utslitt... Ble vafler og tv istedet...

Vanligvis på treninga så har vi først oppvarming, så trenger vi sånn stepgreier på bosuball, så trener vi mage, rygg og armer... tilslutt bekkenbunnstrening og avslapping :)

I dag var jeg på KID! kjøpte vogndyne og sengdyne + sengesett. Helseteppe, fleeceteppe og to matter som vi skal ha på soverommet :) kjekt å få en del igjen for pengene :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det ble ikke noe gravid-trening på meg i går... Jeg var helt utslitt... Ble vafler og tv istedet...

Vanligvis på treninga så har vi først oppvarming, så trenger vi sånn stepgreier på bosuball, så trener vi mage, rygg og armer... tilslutt bekkenbunnstrening og avslapping :)

I dag var jeg på KID! kjøpte vogndyne og sengdyne + sengesett. Helseteppe, fleeceteppe og to matter som vi skal ha på soverommet :) kjekt å få en del igjen for pengene :hoppe:

Det hørtes lurt ut med vafler og tv når du var såpass utslitt. Godt å høre at du tar kroppens signaler på alvor! :klem:

Skal si du fikk handla på Kid i dag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes lurt ut med vafler og tv når du var såpass utslitt. Godt å høre at du tar kroppens signaler på alvor! :klem:

Skal si du fikk handla på Kid i dag! :hoppe:

Jepp! :Nikke:

nå er det meste i vaskemaskinen :)

går virkelig fremover med oppussingen også! kun 1-2 strøk til på vinduet, litt maling til på muren og lister rundt vinduet + døra :) vi vil skifte ut håndtaket på vinduet (irret og fæl) og håndtaket til døra (knakk på den ene sida for et par år siden :fnise: )

Må selvfølgelig også vaske hele rommet også... Men har et genialt moppestativ for tak/vegger! bare ei bøtte med rent vann så er det bankers! mulig vi får flytta senga inn i morgen :hoppe:

Mannen reiser på guttetur torsdag morgen og blir borte til søndag, så hadde vært herlig om jeg hadde fått innkvartert meg på det nye rommet :) Han må henge opp fester til rullegardin og gardinstang også...

hmmm. det var jo egentlig ganske mye igjen, masse smått blir stort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det fantastisk fint å stå opp :)

Det var lyst ute, fuglekvitter og blå himmel kl 0600 :hoppe:

Fikk kjøpt meg stelleveske på Barnas Hus (70% rabatt!) fikk også kjøpt hentesettet :rodmer: De har salg på 25 kr plagget, moro :)

Ellers så er jeg litt irritert på NAV.. (den har vel ingen hørt før...)

Fikk mye lavere lønn pga jeg er sykemeldt, resten blir utbetalt fra nav.. ville sjekket at alt er i orden slik at jeg får penger fordi kontoen er tømt nå når alle regningene er betalt....

Fikk beskjed om at arbeidsgiver ikke har sendt inn inntektsopplysningene mine så jeg får ikke penger før det er ordnet!

Jobben min har visst ikke fått den beskjeden... Fikk sagt fra nå og gitt et faxnr så da håper jeg pengene kommer når de skal! Men hadde jeg ikke ringt og sjekket så hadde det ikke blitt fanget opp før om etter den 31!!! :sinna:

Synes forresten det er noe dritt at utbetalingsdatoen er 31, det er jo leeeenge til :( godt jeg før cøliakipenger rett rundt hjørnet... må huske å skifte trekkdato på diverse før jeg går ut i permisjon... nytter ikke ha trekk 15 når en får penger den siste datoen i mnd...

Men får man svangerskapspengene utbetalt 2 ganger i mnd mon tro? det blir enda mer tungvint... stressa...

Nå skal jeg vaske det nyoppussede soverommet!!! vi får satt inn senga i dag :hoppe: gleder meg til å sove der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.sliten.no!

I dag har jeg fått gjort enormt mye! Har nok løftet tyngre og slitt mer enn jeg burde... :sjenert:

Vi er herved flyttet inn på det nye soverommet!

Fikk vasket tak,vegger og gulv, skyvedørsgarderoben (speil og plater)

Vasket gjesterommet (det vi har hatt til nå) flyttet dobbeltgjestesenga inn der, redd opp til mi søster :) ryddet i klesskapene (de er åpne og står foreløpig på gjesterommet)

ryddet vekk alt av materialer og søppel, støvsuget stua, fått på plass grinda i stua.. phew!

i morgen tenkte jeg å få sammen barnesenga :hoppe:

Mannen reiser på guttetur mens jeg er på jobb, blir borte til søndag.

Mi søster kommer fredag og ei venninne lørdag :) kommer to til venninner lørdag og jeg skal servere pizza og nammenam :popcorn:

Skikkelig jentekveld :)

nå er det kveldsmat før det er natta, tenker jeg kommer til å sove som en stein!!

og i natt slipper jeg å gå gjennom 4 dører når jeg skal på do :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Mannen reist på guttetur!

Deilig å være alene hjemme :) Bare hunden og meg her nå :)

Passet veldig bra at han reiste nå og at vi er ferdig med soverommet... kjenner jeg blir mer og mer irritert over han, stakkars :fnise: det er den nærmeste som får gjennomgå... utrolig mye småting som irriterer vettet av meg for tiden...!

tenker han syns det er fint å slippe hustrollet for noen dager ja! :ler:

Nå har jeg fått lest avisen, radioen er på og har fått bestemt meg for at jeg skal ha risengrynsgrøt til middag :hoppe: Mannen liker det ikke, så jeg passer på å lage det når han er borte! Synd det er så sjelden :fnise:

Skal sette sammen sprinkelsenga senere i dag også :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt irritabel for tida, skjønner jeg.. :tunge1:

Jentekveld og montering av sprinkelseng høres koselig ut! Godt du kan kose deg selv om mannen er bortreist. Tipper det blir godt å få han hjem igjen også, selv om det er godt for begge parter med en liten pause fra hverandre nå.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt irritabel for tida, skjønner jeg.. :tunge1:

Jentekveld og montering av sprinkelseng høres koselig ut! Godt du kan kose deg selv om mannen er bortreist. Tipper det blir godt å få han hjem igjen også, selv om det er godt for begge parter med en liten pause fra hverandre nå.. :fnise:

Her er det hormoner som får frem trollkjerringa i meg...

Ikveld koser jeg meg hjemme alene! kjøpte en film på kiwi (the back-up plan med jennifer lopez) var faktisk veldig morsom! Benytter sjansen til å se jentefilm :) har spist risengrynsgrøt til middag i dag, Mannen er ikke noe glad i det :fnise:

Måtte ha hjelp til senga, sto i bruksanvisningen at en måtte være to stk... er fordi ting kan knekke hvis ingen holder.. Så en kamerat av Mannen som skal hjelpe meg med å lufte hunden hjalp meg :)

Utrolig ryddig og herlig her nå! nyter det :) Fra i morgen når mi søster og babyen kommer så er det ikke mer stillhet og ryddighet :fnise: Spent på hvordan hunden kommer til å være... Han kan bli litt ivrig når en har folk på besøk, så vi får se hvordan han oppfører seg! Skal kjøpe ei grind på barnas hus i morgen som jeg skal sette opp ved trappa :) de har tilbud!

Tenker jeg gleder meg til han kommer hjem lørdag eller noe :fnise: Akkurat nå nyter jeg det!!

Nå skal jeg tappe i boblebadet, tenne stearinlys og så legge meg. aaaah, o herlige liv :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer:

Tenk at det snart skal flytte inn ei lita jente i den senga! :rodmer::grine:

Så flink du har vært! Boblebad og stearinlys høres forresten ikke feil ut... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helga er atter over oss :)

Uka flyr like fort avsted som før heldigvis!

Har fått besøk av mi storesøster og hennes lillegutt på 5mnd :rodmer:

De kom i 12 tida i går formiddag. klokka halv seks var jeg og leverte hunden på kennel... Han ble rett og slett så krevende at det var enten han ut av huset eller meg på lukket avdeling... han tappet all energi ut av meg... hadde blitt ei lite avslappende helg dersom han skulle rase rundt her og pese... Han hoppet opp i sofaen mens søsteren min ammet, og hadde konstant fokus på den lille! Han hørte ikke på meg når jeg ba han gå i plassen når vi skulle spise engang.. (han pleier være veldig flink på det)Han gjemte seg to ganger under bordet og knurret mot meg... Han merket vel hvor forbannet jeg var tenker jeg :(

Var en lettelse å levere han fra seg, får litt dårlig samvittighet for å hive han ut av hjemmet sitt... men jeg trenger ei fin helg jeg også.. Det har vært veldig slitsomt i det siste med oppussing og styr. Får mer kynnere for tiden også.

Klarer ikke gå tur med han alene, og det er ganske enkelt stressende å ha han her.

Men nå slapper jeg av og koser meg!! Søster og jeg så på Norske Talenter i går og spiste popcorn :popcorn: Tok ansiktsmaske og koste oss :) I dag skal vi på kafè, søster skal farge håret, jeg skal fikse noen negler for henne (jeg er utdannet fotterapeut) og det kommer 3 venninner som skal feire bursdagen min her med spill og kake :fnise: O herlige helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes fornuftig ut å levere hunden på kennel når du skulle ha en avslappende og koselig helg med besøk! Han har det sikkert fint der, så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Er han ikke vant til babyer? Det blir spennende å se hvordan han reagerer på lillemyet deres da, i så fall.. :sjenert:

Kos dere masse i dag! :) Med baby på besøk burde vel ikke det bli for vanskelig.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes fornuftig ut å levere hunden på kennel når du skulle ha en avslappende og koselig helg med besøk! Han har det sikkert fint der, så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Er han ikke vant til babyer? Det blir spennende å se hvordan han reagerer på lillemyet deres da, i så fall.. :sjenert:

Kos dere masse i dag! :) Med baby på besøk burde vel ikke det bli for vanskelig.. :rodmer:

Føler meg avslappet og i godt humør nå :) sola skinner, det er +7 grader ute og radioen er på :)

nå bærer det avsted på kafè!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig stille her! savner søs og lillegutt allerede! :rodmer:

gleder meg enda mer nå til lillemy kommer :)

Mannen kommer hjem fra fjellet om ca 2timer, blir kinamat til middag i dag :)

Jeg skal hente den samtidig som jeg henter hunden fra kennel!

Det var vært en kosehelg fra ende til annen (i allefall fra jeg fikk levert hunden på kennel... :sjenert: )

Søs,to venninner og jeg spiste pizza og suksessterte, og vi spilte game of life i maaange timer :) moro spill!!!

Nå slapper jeg av i sofaen, har ikke planer om å gjøre noe som helst faktisk! Det er ryddig og rent her, stearinlyset er tent og jeg skal krype ned i sofaen med ei bok! Søs hadde med en pose med bøker, vi har samme smak også! masse krimbøker :)

Nå har jeg begynt på Henning Mankells "Tea-Bag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Kos deg de siste par timene alene, og ikke minst når mannen kommer. Håper det blir bra å få han hjem igjen nå, tross alt! :fnise:

Hvilken dato har du termin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Kos deg de siste par timene alene, og ikke minst når mannen kommer. Håper det blir bra å få han hjem igjen nå, tross alt! :fnise:

Hvilken dato har du termin? :)

Ble en times avslapping før jeg reiste avgårdeg for å hente kinamat og hunden.. :)

Kjekt å få Mannen hjem igjen :rodmer:

Har termindato 6 mai, samme dag som jeg regnet meg til selv på min egen syklus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...