Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Utrolig trøtt i dag! :Gjesp:

Har sovet noen timer på sofaen... Mannen er i byen og henter middag :) Vi er late i dag og har bestilt kinamat! Nam!

Ikveld er det bosu-trening på sykehuset..motivasjonen er ikke spesiellt høy for øyeblikket, men stiger vel :)

Det er moro å møte andre gravide! :hoppe:

Mazilla: det blir greit å bytte over til en annen lege, føler jeg er klar for det nå! bytter tilbake til den forrige jeg hadde faktisk.. han var i pappapermisjon da jeg fikk han tildelt så jeg byttet for å få ha en fast... nå vil jeg tilbake :)

skal få sjekket om jeg kan bruke jordnøttolje som skal hindre revning under fødselen.. det er hvetekimsolje i den, vet ikke om vi som har cøliaki kan bruke det? vet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:rodmer: uke 32 :rodmer:

gleder meg til å se lille myet!!! Gruer meg ikke til fødselen foreløpig, vet at jeg har noe vondt i vente... men også at det kommer til å være verdt det!

Skulle ønske jeg visste nøyaktig dato for når hun kommer :fnise:

I kveld skal Mannen og jeg på temakveld i forbindelse med svangerskapskurset. Han var ikke så innmari gira i går, men det er fordi hun som hadde forrige tema var så utrolig kjedelig foreleser..

Håper det er ei anna ei denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32! :strix:

Det med hvetekimsolje vet jeg ikke. Den skal tydeligvis spises/drikkes, siden du spør? For hvis man bare skal smøre seg inn med den er det vel ikke så farlig.. ;) Jeg har uansett hørt at denslags kjerringråd har begrensa effekt, men det kan jo være verd et forsøk likevel.

Håper kveldens kurs blir bedre enn sist! :jepp:

Skjønner forresten veldig godt hva du mener når du sier at du gjerne skulle hatt en konkret dato å forholde deg til! :fnise: Tenk hvordan det blir når vi kommer enda halvannen-to måneder frem i tid da.. :daane: Håper vi slipper å gå noe særlig på overtid ihvertfall! Den ventetida tror jeg er helt forferdelig! :daane:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32! :strix:

Det med hvetekimsolje vet jeg ikke. Den skal tydeligvis spises/drikkes, siden du spør? For hvis man bare skal smøre seg inn med den er det vel ikke så farlig.. ;) Jeg har uansett hørt at denslags kjerringråd har begrensa effekt, men det kan jo være verd et forsøk likevel.

Håper kveldens kurs blir bedre enn sist! :jepp:

Skjønner forresten veldig godt hva du mener når du sier at du gjerne skulle hatt en konkret dato å forholde deg til! :fnise: Tenk hvordan det blir når vi kommer enda halvannen-to måneder frem i tid da.. :daane: Håper vi slipper å gå noe særlig på overtid ihvertfall! Den ventetida tror jeg er helt forferdelig! :daane:

Tenkte bare på at hveten trekker inn i huden... Jeg tenker det er verdt et forsøk, vil gjøre alt jeg kan for å unngå revning i underlivet... :(

Føler tida går veldig fort nå, ukene flyr avsted! Men tenker tida kommer til å gå sakte når jeg går ut i permisjon... :) Da skal jeg kose meg med smårydding og greier! Rydde i skuffer og skap! Mannen skal flytte kontoret sitt ned i kjelleren, så jeg skal få satt opp hyller og sånt til div andre ting. Vi har to rom som står ubrukte i kjelleren (i tillegg til et gjesterom, ja vi har god plass...!)

det ene står tomt nå og skal bli kontor, det andre har endt opp som roterom.. det vil jeg få ryddet opp i med hyller + bokser... er ikke så mye, og stæsj som skal i båten tar jo en del plass... men det er nok plass til enda en sengeplass der inne når hyllene er på plass :) Vi har et gjesterom (det rommet vi bruker nå mens vi pusser opp vårt gamle) som jeg også vil gjøre litt koselig :)

Nok å henge fingrene i når en har hus ja!!

Skulle vært millionær jeg vettu... *drømme*

Hurra for 32 uker!!! :strix:

hipp hurra!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem fra temakveld :)

Ble litt lenge ikveld, fordi vi fikk omvisning på fødeavdelingen :hoppe:

Var utrolig beroligende og føler meg mer klar nå! men jordmoren sa at fra uke 30 burde vi ha helsekortet med oss i veska hele tiden. det visste ikke jeg!! så nå går det i veska :)

Skal få pakket bagen i løpet av uka også, pakke med radio :)

Fikk prøvd lystgass!! ny opplevelse! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Time hos jordmor i dag klokka 12.30 :)

Antar at alt er greit med rhesus neg prøvene ettersom jeg ikke har hørt noe.. Men skal spørre jordmoren når jeg er der nede, hun har vel tilgang til journalen vil jeg tro!

Var innom Rema etter jobb, kjøpte blåbær til 13,50kr, knallgoe!

De har fått inn det glutenfrie brødet jeg bruker (fria) og i dag så jeg pølsebrød i normal størrelse!! men horribel pris.. 63,50kr for 5 stk!! oh my lord!!! :sjokkert:

I morgen har jeg friiii :) Det blir deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig bra hos jordmoren :)

Alt er normalt og jeg ligger på normalen med tanke på størrelse,

Hun sa at lillemyet ligger på rundt 30cm langt og er rundt 2500g :rodmer: Hodet lå nedover da hun kjente, men hun kan fremdeles flytte på seg, var nok bare tilfeldig. hjertelyden var veldig fin, blodtrykket mitt likeså :) eneste var at det var vondt da jordmoren holdt på skambeinet mitt da hun skulle måle magen. men er normalt at det utvider seg og blir løsning. en slags fremsidig bekkenløsning.

vekten min viser 68,1kg, forrige gang var jeg 67,1... fornøyd med det :) lagt på meg 5kg tilsammen siden jeg ble gravid!

Ellers så lagde jeg hjemmelagd pizza til middag i dag! Prøvde en annen glutenfri bunn, kjempegod! smakte ordentlig bunn!

tilogmed Mannen likte den :hoppe:

ORGRAN glutenfri pizza6&pastry multimix :) anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt ser bra ut fremdeles! :hoppe: Jeg får også vondt når jordmora trykker på skambeinet, men det er visst helt normalt.

5 kilo? Det er jo ingenting! :daane: Du gikk ned litt i begynnelsen, gjorde du ikke? Det blir nok ingen sak for deg å få tilbake kroppen din etter fødselen ihvertfall! :tommelopp:

Den pizzabunnen har jeg ikke prøvd. Er det sånn som bare skal blandes med vann e.l.? Jeg pleier bare å lage deig av toro lys melblanding, vann, olje, gjær og salt. Synes det blir godt jeg (vi).. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt ser bra ut fremdeles! :hoppe: Jeg får også vondt når jordmora trykker på skambeinet, men det er visst helt normalt.

5 kilo? Det er jo ingenting! :daane: Du gikk ned litt i begynnelsen, gjorde du ikke? Det blir nok ingen sak for deg å få tilbake kroppen din etter fødselen ihvertfall! :tommelopp:

Den pizzabunnen har jeg ikke prøvd. Er det sånn som bare skal blandes med vann e.l.? Jeg pleier bare å lage deig av toro lys melblanding, vann, olje, gjær og salt. Synes det blir godt jeg (vi).. ;)

veldig glad for at alt er så normalt og fint :)

veide 63kg før jeg ble gravid, gikk ned til 60-61 i begynnelsen... Håper det går greit å komme i form igjen, men det tar vi til sommeren/sensommeren :)

Til pizzabunnen blander jeg i melk, olje og gjær :) Den ble som en normal bunn i skorpa og alt! :tommelopp:

Nå har Mannen og jeg akkurat gått en lang tur med hunden! Jeg får tilbud om å slippe fra Mannen, men det er veldig bra for meg å være i bevegelse så jeg kjemper meg opp fra den deilig sofaen :fnise:

Men får nyte det mens jeg kan, plutselig så er formen annerledes og da blir det andre boller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bestilt bringebærbladkapsler :):hoppe:

Var ei på sida til mazilla som anbefalte urtesenteret.no (?) så da brukte jeg den :fnise: farlig å sitte på nettet!! :ler:

Nå må jeg få støvsugd her...

akkurat spist et stort stykke med suksessterte og kost meg, så nå er det på tide å få gjort noe nyttig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuge ja, der sa du noe... Synd det er skiskyting straks, det betyr nok at jeg dessverre må utsette støvsuginga litt! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuge ja, der sa du noe... Synd det er skiskyting straks, det betyr nok at jeg dessverre må utsette støvsuginga litt! :rolleyes:

:fnise:

Nå har vi fått hentet veggplater til soverommet,så Mannen skal sette i gang i kveld :) Kommer en kar og hjelper han i morgen!

Vi skifter gulvet i samme slengen også :) gleder meg så til det er ferdig!!! aldri mer gå gjennom 4 dører for å komme til toalettet om natta :hoppe:

og slipper å se alt tøyet i klesskapet. det blir en lykkens dag!

håper vi får kjøpt innhold til skyvedørsgarderoben i nærmeste fremtid... Mannen sa akkurat at det måtte vente...

merker at jeg er utrolig utålmodig for tiden...! og jeg blir fort irritert og sinna... småting irriterer meg! som feks at gulvmatta lå i en krøll på gulvet pga hunden, og Mannen bare skrittet rett over den uten å rette på den :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bringebærkapsler? Hvilken funksjon har de? God helg til deg og mannen :klemmer:

Hei hei :)

Bringebærbladkapslene gjør at livmoren trekker seg fort sammen og en får mindre etterrier.. tiden fra rier til åpning blir visstnok kortere... :) sies at det blir mindre blødninger. er iallefall de erfaringene jeg har plukket opp på nettet :) kan tas de siste 3mnd, står også siste 40 dager.

Goood helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal Mannen og jeg på date :rodmer:

Vi skal først spise middag ute så på kino :yvonne:

Nå må jeg hoppe i dusjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjempekoselig var det :yvonne:

deilig mat og bra film :) nå er jeg sliiiiten og mett :)

en del kynnere for tiden, merker dem mer nå enn før... men det er jo et bra tegn :) kroppen jobber for å forberede seg på lillemyet sin ankomst :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut :jepp:

Har masse kynnere for tida jeg og, men det er helt greit så lenge de har sin naturlige forklaring.. ;) Nå er det ikke lenge til vi skal på trilleturer! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...